Ni vann fläskiga chassin!

Robot
Ni vann fläskiga chassin!

Två datorlådor av märket NZXT har fått nya ägare - får din hårdvara ett nytt hem?


Medlem
Ni vann fläskiga chassin!

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Redaktör
Skrivet av totte1015:

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Innan du blir arg - fler än du har alla rätt. Vi släpper inga siffror på antalet deltagare, men det är så många att ingen tävling är i närheten av fiskdamm eller vinst varje gång. Man måste både svara rätt och ha lite tur.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av totte1015:

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Innan du blir arg - fler än du har alla rätt. Vi släpper inga siffror på antalet deltagare, men det är så många att ingen tävling är i närheten av fiskdamm eller vinst varje gång. Man måste både svara rätt och ha lite tur.

Och båda vinnarna vann http://www.fz.se/artiklar/tavlingar/20081127/razer-lachesis-t... konspiration eller sammanträffande?

Medlem

Grattis till vinnarna!
Man blir nyfiken på vad dom skrivit för motiveringar på varför nuvarande chassi inte duger. Kan ju vara något roligt man missar

*Klappar totte på kinden som tröstpris*

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Att få alla rätt är alltid lätt att få, att däremot skriva någonting catchy om varför man vill vinna är en helt annan fråga, sen är det ju samtidigt en utlottning.

Se det från den ljusa sidan, det är större chans att bli träffad av blixten än att vinna något på sådana här saker, och då har du något spännande att berätta för dina vänner.

Medlem

Grattis till vinnarna, nu vill jag se bilder från era byggen


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av StenSaxWTF:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av totte1015:

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Innan du blir arg - fler än du har alla rätt. Vi släpper inga siffror på antalet deltagare, men det är så många att ingen tävling är i närheten av fiskdamm eller vinst varje gång. Man måste både svara rätt och ha lite tur.

Och båda vinnarna vann http://www.fz.se/artiklar/tavlingar/20081127/razer-lachesis-t... konspiration eller sammanträffande?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av StenSaxWTF:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av totte1015:

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Innan du blir arg - fler än du har alla rätt. Vi släpper inga siffror på antalet deltagare, men det är så många att ingen tävling är i närheten av fiskdamm eller vinst varje gång. Man måste både svara rätt och ha lite tur.

Och båda vinnarna vann http://www.fz.se/artiklar/tavlingar/20081127/razer-lachesis-t... konspiration eller sammanträffande?

Haha, vad sjukt! Vi har en slumpgenerator i tävlingssystemet, så det är verkligen bara ett sammanträffande. Just vid motiveringar måste vi ju manuellt granska de bidrag som slumpas fram, men det här var ju ganska sjukt.


signatur
Medlem
Skrivet av StenSaxWTF:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av totte1015:

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Innan du blir arg - fler än du har alla rätt. Vi släpper inga siffror på antalet deltagare, men det är så många att ingen tävling är i närheten av fiskdamm eller vinst varje gång. Man måste både svara rätt och ha lite tur.

Och båda vinnarna vann http://www.fz.se/artiklar/tavlingar/20081127/razer-lachesis-t... konspiration eller sammanträffande?

Du måste ha bra minne om du kommer ihåg vem som vann en tävling från 2008. Eller gör du bakgrundskoll på alla vinnare?

Medlem
Medlem

Grattis era turgubbar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Vill bara klargöra att "fläskig" i detta fall betyder grymt (höhö) inte fläskig som i fläsk.
Bacon får ni skaffa själv.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Vill bara klargöra att "fläskig" i detta fall betyder grymt (höhö) inte fläskig som i fläsk.
Bacon får ni skaffa själv.

Jag kräver ett bacon chassi!
Är lite hungrig och spelsugen ju


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skrivet av Sillage:
Skrivet av Traveller in time:

Vill bara klargöra att "fläskig" i detta fall betyder grymt (höhö) inte fläskig som i fläsk.
Bacon får ni skaffa själv.

Jag kräver ett bacon chassi!
Är lite hungrig och spelsugen ju

Men tänk på att sommaren nu kommer med stormsteg, tänk på stanken av varmt ruttnande bacon, hur ska vi kunna koncentrera oss i Titanfall med näsan på marken.

Alternativt så käkar vi upp chassit, moderkort trivs inte på golvet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hade på känn jag inte skulle vinna!

Inaktiv

Haha tack så mycket FZ! Är lite förkyld och snorig. Detta gjorde min dag.

Min motivering
"Mitt chassi är för litet. Den vill inte växa som sin ägare! :- ) "

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Traveller in time:

Vill bara klargöra att "fläskig" i detta fall betyder grymt (höhö) inte fläskig som i fläsk.
Bacon får ni skaffa själv.

Jag kräver ett bacon chassi!
Är lite hungrig och spelsugen ju

Men tänk på att sommaren nu kommer med stormsteg, tänk på stanken av varmt ruttnande bacon, hur ska vi kunna koncentrera oss i Titanfall med näsan på marken.

Alternativt så käkar vi upp chassit, moderkort trivs inte på golvet.

Bortförklaringar ser jag.
Du får helt enkelt förklara för moderkortet att den inte har nått annat val för pappa är hungrig.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Vym
Medlem

Grattis grattis!

Medlem

Grattis, riktigt grymma chassin.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Attans, ville verkligen vinna!

Stort grattis till vinnarna, och som tidigare nämnts, gärna byggloggar nu!:)

kan vi i alla fall inte få se vinnarnas motevering...vad jag vet kan dom lika väl bara skrivit för jag behöver ett


signatur

New life, New hope

Medlem

GRATTIS era gottegrisar!

Hade varit kul att se era "motiveringar"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av StenSaxWTF:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av totte1015:

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Innan du blir arg - fler än du har alla rätt. Vi släpper inga siffror på antalet deltagare, men det är så många att ingen tävling är i närheten av fiskdamm eller vinst varje gång. Man måste både svara rätt och ha lite tur.

Och båda vinnarna vann http://www.fz.se/artiklar/tavlingar/20081127/razer-lachesis-t... konspiration eller sammanträffande?

Haha, vad sjukt! Vi har en slumpgenerator i tävlingssystemet, så det är verkligen bara ett sammanträffande. Just vid motiveringar måste vi ju manuellt granska de bidrag som slumpas fram, men det här var ju ganska sjukt.

Kanske dags att se över vad ni använder för slumpgenereringsalgoritm.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av StenSaxWTF:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av totte1015:

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Innan du blir arg - fler än du har alla rätt. Vi släpper inga siffror på antalet deltagare, men det är så många att ingen tävling är i närheten av fiskdamm eller vinst varje gång. Man måste både svara rätt och ha lite tur.

Och båda vinnarna vann http://www.fz.se/artiklar/tavlingar/20081127/razer-lachesis-t... konspiration eller sammanträffande?

Sammanträffande. Det är väl inte så konstigt att 2 personer som vann vid en tävling 5½ år sedan skulle kunna vinna under en av massor av tävlingar sedan dess. Dessutom så var det bara ett maximalt antal av 58,9% av alla som deltog i denna tävling som kan ha haft alla rätt så chansen kanske inte var så otänkbar som det vid första anblick kan ses vara.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av StenSaxWTF:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av totte1015:

Fan va dåligt.
Hade alla rätt men fick ändå inte skiten.

Jag har haft alla rätt flera gånger men får ändå ingenting.
Är detta verkligen utlottat?

Innan du blir arg - fler än du har alla rätt. Vi släpper inga siffror på antalet deltagare, men det är så många att ingen tävling är i närheten av fiskdamm eller vinst varje gång. Man måste både svara rätt och ha lite tur.

Och båda vinnarna vann http://www.fz.se/artiklar/tavlingar/20081127/razer-lachesis-t... konspiration eller sammanträffande?

Sammanträffande. Det är väl inte så konstigt att 2 personer som vann vid en tävling 5½ år sedan skulle kunna vinna under en av massor av tävlingar sedan dess. Dessutom så var det bara ett maximalt antal av 58,9% av alla som deltog i denna tävling som kan ha haft alla rätt så chansen kanske inte var så otänkbar som det vid första anblick kan ses vara.

Sannolikheten är omöjlig att säga för oss då vi inte har tillgång till siffrorna vad gäller deltagande. (Tompa: "Vi släpper inga siffror på antalet deltagare...") Sen kan man ju också tycka att vid en prestationstävling då namnen i slutändan väljs manuellt bör man kanske tänka sig för om man väljer samma uppsättning vinnare som vid tidigare tävlingar, oavsett när den skett.

Trovärdigheten sjunker om inte annat sannolikt för tävlingssystemet. Hade de varit mer öppna med tävlingsdeltagandet och/eller hur urvalssystemet fungerar i praktiken hade det inte varit lika uppseendeväckande, kanske.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Gnälliga medlemmar finns det gott om...

... men skit samma och grattis till vinnarna!

Struntade i att delta denna gång, inte så begeistrad utav något av NZXTs chassin ändå. Lottar FZ däremot ut något snyggt och minimalistiskt i stil med Fractal Design R4, så kan ni räkna med att jag slänger mig in och ber frenetiskt till lotterigudarna!

Medlem

Alltså.. Självklart ska man kunna vinna i en tävling mer än en gång. Första tävlingen jag var med i på FZ för en herrans massa år sedan vann jag (Crysis 2 Maximum Edition), och om det hade betytt att jag aldrig hade kunnat vinna igen hade jag varit fett putt..

Medlem

Jag tror det är mer sammanträffandet att två personer vinner en tävling samtidigt, igen - även om det var 6 år sedan sist.

Chansen måste ju vara mikroskopisk liten, särskilt då de väljer vinnarna efter motivering?

Dock vill jag gratulera bägge ändå! Hoppas motiveringarna var bra!

Medlem

Grattis! Superläckra lådor ju.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar