Dragon Age: Inquisition – ny trailer avslöjar släppdatum

Medlem

Oh, yes, please! Jag håller för tillfället på att spelar Origins igen, som uppvärmning till det här efterlängtade spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Glaran:
Skrivet av Sisyr:

Är det Leliana som snackar? Låter som samma talfel, men minnet kanske sviker.

Du menar accent hoppas jag. Men nej, det är Cassandra som pratar. Inkvisitorn från tvåan.

Nej, talfel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Glaran:
Skrivet av Sisyr:

Är det Leliana som snackar? Låter som samma talfel, men minnet kanske sviker.

Du menar accent hoppas jag. Men nej, det är Cassandra som pratar. Inkvisitorn från tvåan.

Nej, talfel.

Så skånska är ett talfel också?


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av Glaran:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Glaran:
Skrivet av Sisyr:

Är det Leliana som snackar? Låter som samma talfel, men minnet kanske sviker.

Du menar accent hoppas jag. Men nej, det är Cassandra som pratar. Inkvisitorn från tvåan.

Nej, talfel.

Så skånska är ett talfel också?

Jepp, tveklöst! =P

Medlem

Efter att jag sett The Witcher 3 ingame film, känns det här mer som en axelryckning...


signatur

Death is the servant of the righteous.

k3m
Medlem

Självklart så hoppas jag det här blir toppen, som ettan då. Som den rollspelsfantast jag är. Fast hittills har inte spelet imponerat, sedan så har vi fiaskot Dragon age 2 som inte precis är någon merit. Ett gott råd, förhandsboka inte spelet.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Glaran:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Glaran:
Skrivet av Sisyr:

Är det Leliana som snackar? Låter som samma talfel, men minnet kanske sviker.

Du menar accent hoppas jag. Men nej, det är Cassandra som pratar. Inkvisitorn från tvåan.

Nej, talfel.

Så skånska är ett talfel också?

Skånska är en dialekt (vilket var ordet du sökte, inte accent). Det var dock inte orlaisdialekten jag pratade om, utan talfelet. Men men, nog om det.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Glaran:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Glaran:
Skrivet av Sisyr:

Är det Leliana som snackar? Låter som samma talfel, men minnet kanske sviker.

Du menar accent hoppas jag. Men nej, det är Cassandra som pratar. Inkvisitorn från tvåan.

Nej, talfel.

Så skånska är ett talfel också?

Skånska är en dialekt (vilket var ordet du sökte, inte accent). Det var dock inte orlaisdialekten jag pratade om, utan talfelet. Men men, nog om det.

Du hade ju kunnat förklara vad du menade från första början istället. Om det inte är för ansträngande så får du gärna göra det.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Vi får se om Bioware kan få syndernas förlåtelse efter detta släpp.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av colpo:
Skrivet av PeTTs0n:

Stridsmekanikerna ser skrämmande lika DA2 ut... tyvärr.
Allting annat ser tämligen intressant ut (fiendedesigen är inte i min personliga smak, kanske), blir spännande att se vad det blir av detta.

Man kommer kunna välja stridsläge mellan DA2-stuk och det mer klassiska top-down view där man pausar och ger ordrar åt sitt party... enligt Wikipedia iaf.

Frågan är hur integrerat det läget i så fall blir, hur bra mekaniken fungerar med sin möjlighet att, förutsatt att det stämmer, vara växlingsbar.

Jag håller tummarna, men om jag säger så här: det de visar liknar mer DA2 än DA1, och i mina ögon är det inte en bra egenskap.

Varför inte kolla själv? Det demonstreras i den PAX-video som har funnits ute ett bra tag nu.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Ser ut som de försöker tilltala "action" publiken, den bredare skaran. Så inget för mig, väntade mig att de skulle gå tillbaka till DA origins efter den totala katastrofen som var DA 2.

Ser ut som de dessutom gått från rätt "low" fantasy till "high" fantasy, tycker inte om den ändringen heller.

Hoppas du har fel för annars kommer jag inte köpa spelet. Low fantasy + strategiska gruppstrider är vad jag vill ha.

Medlem

Låter som de har samma voiceactor som spelar den kvinnliga munken i D3. samma acent och tonläge låter det som.

Medlem

Blir det som Origins så blir jag nöjd. Det var det enda spelet jag kört mer än 5 gånger.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Ser ut som de försöker tilltala "action" publiken, den bredare skaran. Så inget för mig, väntade mig att de skulle gå tillbaka till DA origins efter den totala katastrofen som var DA 2.

Ser ut som de dessutom gått från rätt "low" fantasy till "high" fantasy, tycker inte om den ändringen heller.

Ursäkta mig, men det handlar väl om Fantasy? Folk skickar ut eld genom händer, och drakar flyger omkring. Det är fantasy at it's finest enligt mig, och sedan gnälla på att dom gör det mer fantiserat. What tha actual WHAT?

Medlem

Nu Väntar man bara på att demot kommer ser mycket bra ut

Medlem
Skrivet av Ahris:

Varför inte kolla själv? Det demonstreras i den PAX-video som har funnits ute ett bra tag nu.

Svårt att förmedla "hands-on" spelkänslan eller hur det faktiskt kommer att fungera, när man ser kraftigt kontrollerad footage (med tillhörande PR-prat) från en tidig pre-releaseversion av spelet på en mässa. Ögnade igenom videon och även om det ser lovande ut är jag fortfarande fundersam på hur det faktiskt fungerar i praktiken - framförallt så att man inte känner sig låst till, eller alltför begränsad av, något av lägena.
Jack of all trades, master of none - som det brukar heta.

Sen är jag säkert överdrivet skeptisk (jag skyller på DA2), detta ser onekligen lovande ut, jag ska inte säga annat.

Skrivet av TheRob:

Ursäkta mig, men det handlar väl om Fantasy? Folk skickar ut eld genom händer, och drakar flyger omkring. Det är fantasy at it's finest enligt mig, och sedan gnälla på att dom gör det mer fantiserat. What tha actual WHAT?

Definitionen av fantasy är väl knappast huggen i sten, vissa element kommer vissa spelare tycka rimmar illa med övriga spelmiljön - att försvara inkluderandet av allsköns alla element bara för att de rimligtvis kan inkluderas i termen fantasy känns ganska dumt.

En sammanhängande spelmiljö som känns trovärdig i sin kontext känner jag själv är en bra väg att gå, i regel. Hellre det än att saker inkluderas bara för att de "måste" vara med i alla kreationer som rör sig på fantasy-mark.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Känns son det drar ännu mer åt action-hållet än DA2 gjorde. Kommer inte att köpa spelet förräns jag kan prova det gratis efter biowares nergång, men vem vet man kanske blir överraskad.

Medlem

Hoppas man har råd med en ny dator innan dess, det kan nog behövas.

Skribent
Skrivet av pezit:

Känns son det drar ännu mer åt action-hållet än DA2 gjorde. Kommer inte att köpa spelet förräns jag kan prova det gratis efter biowares nergång, men vem vet man kanske blir överraskad.

Det gör det garanterat. Dragon Age 2 var ändå hyfsat lågmält, men med mycket irriterande mobs. Verkar bli lite mer nötande ála ettan, vilket saknades i tvåan. Älskar att grinda och uppgradera för att kunna smiska bossar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

jag har redan ornat det det kostade fläsk

Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ase:

Hoppas det inte blir likt witcher (stora svärd & slash slash, bom bom) eller bf4( med tanke på motor)
utan ett mer story baserat spel
hällst hoppas jag dom kollat in elder scrolls serien så det finns gott om valmöjligheter

Haha va, du vill se att man satsar på story och hoppas därför att man sneglar mot Skyrim istället för Witcher. Har vi spelat samma spel?

Gillar witcher storymässigt men striderna är för att locka till sig småungar med stora svärd, häftiga combos osv förutom det så är witcher bra (tveksam syn på kvinnor speciellt 1an, gör inte saken bättre)
Farligt att inte älska witcher här , tycker dom (witcher 1 &2) är bra men inte mer än så.
Är öppenheten & spelmekanik jag hoppas att dom kollat på elder scrolls inte storyn. (där e nog witcher lite vassare)

Kan lova dig att Witcher serien inte är gjord för att locka barn, PEGI 18+ betyder att man måste vara vuxen för att spela det, samt så är det väldigt dark fantasy med inga uppenbara moraliska val eller bad/good guys. Tror att du antingen A: inte hängt med i storyn så mycket eller rentav inte kan så mycket om Witcher universet eller B: elder scrolls fanboy
Finns typ inget mer adult fantasy än Witcher vad gäller spel...
Sen med kvinnosynen, det är för att förhöja storyn och få världen att kännas trovärdig, hade varit lite märkligt om kvinnor på medeltiden fått rösta, säga vad de ville, varit krigardrottningar etc (Saskia though) men men, 2PK4me. Bara att kolla på Europa 1000-1500 tal om kvinnosynen där, så kan du kritisera ett samhälle som faktiskt existerat på riktigt.

12
Skriv svar