Robot
Contagion

Half-Life-moddarna Zombie Panic får en andlig, fristående uppföljare som helt missar poängen med den zombieapokalyptiska paniken.

#half-life, #half-life-2, #contagion


Medlem
Contagion

Håller med recensenten, tycker dock att vapenkänslan är värd att nämna, gillar verkligen ljuden etc. Och headshot-effekten är riktigt smaskig, men förutom det och grafiken i allmänhet är det ju en sämre version av Zombie Panic, tyvärr.

Medlem

Zombie panic är riktigt kul att spela. Mycket för antalet spelare som nämndes i artikeln

Inaktiv

Lite surt att jämföra båda spelen så mycket när Contagion försöker göra nytt och inte vara samma spel i ny förpackning. Nu har vi två spel att välja på, det mer traditionella zombie liret och det mer arcade/sociala spelet.

Allt är inte sämre med Contagion, det är bra mycket roligare att spela zombie i och med att du kan blanda dig med dem datorstyrda horderna. Samt låta datorn ta över din styrda zombie så länge det behövs i syfte med att lura andra spelare. Du som team zombie kan också kalla på andra NPC-er och skapa din egen lilla horde.

Barrikadering systemet är mer utfyllt samt att med åtta spelare krävs det mer kommunikation och samarbete. Det blir färre rundor där spelarna först tävlar över materiel och sen fokuserar på målen.

Kartorna är stora och oftast utmanande och spelet kommer med tre olika game modes, escape, extraction och survival vilket ger lite mer variation över moddarna.

Men visst kan spelet kan vara väldigt otydligt tills det att man vänjer sig att använda sin smartphone och efter man lärt sig vald karta.

"Lite, lite mer objektiv FZ. Det kan ju vara bra att få med vad spelet har att erbjuda".


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Contagion ser extremt snyggt ut och jag kan enkelt leva mig in i det, men spelet har ett par problem som gör att jag ångrar mitt köp. Att spela extraction är bara jobbigt. Banorna är enorma och en labyrint av stängda dörrar och blockerade vägar och för att göra saken värre finns det inga hjälpmedel alls. Inga pilar som visar vägen, ingen grön liten prick på en karta, ingenting. De kunde i alla fall ha använt mobilen som vägvisning. Kanske en vibration när man börjar närma sig.

Att spela som zombie är också väldigt jobbigt. Jobbigt och tråkigt.

Medlem

Tycker pvp läget är underhållande, blir roligare med både zombies och människor mot sig. "Co-op" delen är väl sisådär.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Contagion ser extremt snyggt ut och jag kan enkelt leva mig in i det, men spelet har ett par problem som gör att jag ångrar mitt köp. Att spela extraction är bara jobbigt. Banorna är enorma och en labyrint av stängda dörrar och blockerade vägar och för att göra saken värre finns det inga hjälpmedel alls. Inga pilar som visar vägen, ingen grön liten prick på en karta, ingenting. De kunde i alla fall ha använt mobilen som vägvisning. Kanske en vibration när man börjar närma sig.

Att spela som zombie är också väldigt jobbigt. Jobbigt och tråkigt.

Mobilen funkar ju som vägvisning, bara o följa det röda strecket blir ju som en gps vägvisning i extraction och i hunted så kan du pinga andra spelare som är nära dig för att försöka lista ut deras position

Medlem

Jag vet inte vad zombie panic var och hur det är. Men jag o mina polare har sjukt kul på extreme svårighetsgraden. Zombies känns verkligen som ett hot och man sitter konstant på nålar. Navigering av kartorna har vi aldrig haft något riktigt problem med, även om det någon gång är lite otydligt har vi löst det på ett tillfredsställande sätt.

EDIT: Jag glömde nämna den löjligt sköna headshot-effekten.

1
Skriv svar