Skillnaden mellan DayZ och H1Z1

Medlem
Skillnaden mellan DayZ och H1Z1

Ser fram emot detta spelet. Med SOE som utvecklar så tror jag det kan bli riktigt bra. Det enda jag har att klaga på från det vi redan har sett är att allt verkar vara så tomt. När dom sa att det skulle se ut som "anywhere America" så tänkte jag något i stil med städerna man besöker i the walking dead (telltale) och stora täta skogar.

Men det är ju pre-alpha så detta kommer väll antagligen läggas till i ett senare skede!

Medlem

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Medlem

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

Medlem
Skrivet av Kaxxari:

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

Du kanske ska vänta på att spelet är klart innan du ger det ett omdöme, och inte blint lyssna på andra.

Medlem
Skrivet av Kaxxari:

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

"ser ju roligare ut", "har bara hört"

Du kan ju pröva båda åtminstånde före du bedömmer dem ....

Medlem

När väl early access kommer kan man veta om spelet verkligen har potential eller är ett spel som försöker ta dayz spelarbas undertiden det är i kaos alpha.

Jag har inge förväntningar på detta spel, så kan endast bli positivt överraskad.

Medlem

"Behöver vi ännu ett överlevnadsspel med zombier?" Nä, vi behöver endast ett överlevnadsspel med zombier som är nåt att ha. Än så länge ser jag inget på horisonten. Jag vill ha ett team ala Warhorse Studios som vet precis vad vi vill ha. Jag tror säkert att H1Z1 blir ok, men jag vill ha så mycket mer än bara ok.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

"Behöver vi ännu ett överlevnadsspel med zombier?" Nä, vi behöver endast ett överlevnadsspel med zombier som är nåt att ha. Än så länge ser jag inget på horisonten. Jag vill ha ett team ala Warhorse Studios som vet precis vad vi vill ha. Jag tror säkert att H1Z1 blir ok, men jag vill ha så mycket mer än bara ok.

Nämn ett zombiespel som är släppt (som i färdigt) förutom War Z.

Medlem

Tja, sista jag spelade DayZ-alfa så fanns det där nästan inga zombies

Ångrar mitt köp lite, spelmotorn verkar vara ett stort gissel och utvecklingen går väldigt sakta.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Jag är inte ett dugg orolig. Jag har spelat Planetside 2 sedan release och det spelet är inte "pay to win", så jag tror SOE vet vad de gör.
Om det är något som SOE är bra på så är det att lyssna på communityn.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Morlizer:

"Behöver vi ännu ett överlevnadsspel med zombier?" Nä, vi behöver endast ett överlevnadsspel med zombier som är nåt att ha. Än så länge ser jag inget på horisonten. Jag vill ha ett team ala Warhorse Studios som vet precis vad vi vill ha. Jag tror säkert att H1Z1 blir ok, men jag vill ha så mycket mer än bara ok.

Nämn ett zombiespel som är släppt (som i färdigt) förutom War Z.

Vart försöker du komma med din fråga? Jag skrev en lista på över 100 Zombie spel sist.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Tja, sista jag spelade DayZ-alfa så fanns det där nästan inga zombies

Ångrar mitt köp lite, spelmotorn verkar vara ett stort gissel och utvecklingen går väldigt sakta.

Tyvärr jo, DayZ SA i nuläget är inte ens nära samma nivå som modden är i.

Medlem

Nu var det tre-fyra månader sen jag spelade DayZ men det händer knappast något på utvecklingsfronten där. Då och då dyker det upp konservöppnare, vapen som det inte finns någon ammo till och någon enstaka feature som att ge blod men annars händer det inte ett jota. Tack vare att H1Z1 utvecklas av SOE kommer det inte ta lång tid innan det går om DayZ i vad som finns att göra vilket resulterar i att många spelare byter spel, iaf dem som vill spela ett zombie-mmo och inte en springsimulator där det inte finns några zombies.

Medlem
Skrivet av Loltron:

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Det kommer inte vara pay2win. Man kommer kunna betala för hjälpmedel men inte för att bli superbra.
(Och hur kan man vinna i ett mmo )


signatur

Gradixio!

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Tja, sista jag spelade DayZ-alfa så fanns det där nästan inga zombies

Ångrar mitt köp lite, spelmotorn verkar vara ett stort gissel och utvecklingen går väldigt sakta.

I senaste uppdateringen lade de till massvis mer zombies. (Y)


signatur

Gradixio!

Medlem

ele så lyssnar ja på folk som säger hur de är att Dayz standalone är sönder buggat så ne ja lyssnar nog blint vidare på folk

Medlem
Skrivet av Kaxxari:

ele så lyssnar ja på folk som säger hur de är att Dayz standalone är sönder buggat så ne ja lyssnar nog blint vidare på folk

Det VAR sönder buggat, men större delen av de största buggarna är åtgärdade sen länge...


signatur

Gradixio!

Medlem

Jag är ganska peppad inför både DayZ standalone(när det väl kan stå på benen ordentligt och börjar se ut vad vi väntat på) och H1Z1. Ser inte varför man behöver välja.

Måste jag även välja mellan StarCraft och WarCraft?

Medlem

okok tack där va ett bra svar inte som han andra Ty

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag är ganska peppad inför både DayZ standalone(när det väl kan stå på benen ordentligt och börjar se ut vad vi väntat på) och H1Z1. Ser inte varför man behöver välja.

Måste jag även välja mellan StarCraft och WarCraft?

Du har rätt där
Det här började lite likna konsol vs PC krigen


signatur

Gradixio!

Medlem
Skrivet av Loltron:

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Är motsatsen till pay2win.

Du kommer kunna köpa en sak som sedan går sönder över tid (durability).
När någon lootar den av dig får dom en version av saken med lägre durability, alltså den går sönder fortare.

Med andra ord köper du inte några fördelar förutom tid. Samma modell som ALLA icke pay 2 win spel använder.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Kaxxari:

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

Du kanske ska vänta på att spelet är klart innan du ger det ett omdöme, och inte blint lyssna på andra.

Dayz SA suger ganska hård enligt mig. Dom tar så otroligt lång tid på sig att göra saker sen så prioriterar dom fel. Plus så kommer rocket lämna teamet i slutet av året vilket inte precis är något positivt.

Skrivet av Draug:
Skrivet av Morlizer:

"Behöver vi ännu ett överlevnadsspel med zombier?" Nä, vi behöver endast ett överlevnadsspel med zombier som är nåt att ha. Än så länge ser jag inget på horisonten. Jag vill ha ett team ala Warhorse Studios som vet precis vad vi vill ha. Jag tror säkert att H1Z1 blir ok, men jag vill ha så mycket mer än bara ok.

Nämn ett zombiespel som är släppt (som i färdigt) förutom War Z.

Exakt därför tycker jag det är väldigt lustigt med alla som klagar typ "åh nej inte ett till zombie spel!" Det finns inget mmo zombie spel har blivit släppt, förutom Warz som du sa. Vilket jag ej då förstår varför alla ska klaga på zombie spel? Ska vi då börja klaga på andra saker så som att alla mmorpg spel ser mer eller mindre likadana ut med monster och sånt? Menar nästan alla spel har dig ute och döda grisar krabbor etc. Alla mmorpg spel är typ likadana när det kommer till monster precis som att alla zombie spel har det, så fattar inte varför alla ska klaga så mycket på det.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Är motsatsen till pay2win.

Du kommer kunna köpa en sak som sedan går sönder över tid (durability).
När någon lootar den av dig får dom en version av saken med lägre durability, alltså den går sönder fortare.

Med andra ord köper du inte några fördelar förutom tid. Samma modell som ALLA icke pay 2 win spel använder.

Jag hoppas också att de vet vad de gör.

Men han skriver ju klart och tydligt att köpta saker INTE går sönder i tid? Bara när folk lootar den blir det så?

Samt, vad menas med sin egen "locker"? Innebär det om man dör att man kan spawna med alla sina köpta grejor och vara fullt utrustad bara sådär?

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Är motsatsen till pay2win.

Du kommer kunna köpa en sak som sedan går sönder över tid (durability).
När någon lootar den av dig får dom en version av saken med lägre durability, alltså den går sönder fortare.

Med andra ord köper du inte några fördelar förutom tid. Samma modell som ALLA icke pay 2 win spel använder.

Jag hoppas också att de vet vad de gör.

Men han skriver ju klart och tydligt att köpta saker INTE går sönder i tid? Bara när folk lootar den blir det så?

Samt, vad menas med sin egen "locker"? Innebär det om man dör att man kan spawna med alla sina köpta grejor och vara fullt utrustad bara sådär?

Ja du har rätt. Saker man köpt går inte sönder men det gör sakerna man lootar.

Det blir väl så att man får allt man köpt ur sitt skåp. Tror spelet kan bli tråkigt om man har för många saker.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av fatcamp:

Dayz SA suger ganska hård enligt mig. Dom tar så otroligt lång tid på sig att göra saker sen så prioriterar dom fel. Plus så kommer rocket lämna teamet i slutet av året vilket inte precis är något positivt.
.

Vet du ens vad alpha är?

Att rocket lämnar dayz är för att han har andra spel att skapa förutom dayz, dessutom kommer han inte lämna projektet innan han vet det klarar sig utan honom. Blir antagligen när spelet har hamnat i beta.

Vet inte vad du menar med prioriterar fel saker. Alpha handlar om att bygga upp spelet, lägga in så mycket features som dom kan, ändrar i motorn säkert dagligen för kunna lägga in fler saker.
Att dom faktiskt kan modifiera en väldigt kapabel motor gör att dayz kan bli vad som helst i framtiden.

Klart spelet "suger" när det är en fucking pre-alpha som egentligen inte ska spelas utan ska testas.

Kolla upp information innan du spottar ut dig skeva uttalanden.

Medlem
Skrivet av Kaxxari:

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

Testa DayZ standalone själv först. De flesta klagar på lagg för de har dåliga datorer

Medlem

En massa snack kan inte göra mig hypad längre

Medlem
Skrivet av Alexperia2000:
Skrivet av Kaxxari:

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

Testa DayZ standalone själv först. De flesta klagar på lagg för de har dåliga datorer

Du kan inte ha "lagg" av att ha en dålig dator, du kan däremot ha låg framerate. Sluta spotta ut saker du inte har en aning om, du skämmer bara ut dig själv.

Medlem

Tänkte skaffa DayZ men nu tror jag att jag inväntar det här spelet istället.

12
Skriv svar