Skillnaden mellan DayZ och H1Z1

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Alexperia2000:
Skrivet av Kaxxari:

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

Testa DayZ standalone själv först. De flesta klagar på lagg för de har dåliga datorer

Du kan inte ha "lagg" av att ha en dålig dator, du kan däremot ha låg framerate. Sluta spotta ut saker du inte har en aning om, du skämmer bara ut dig själv.

Du kan ha lagg av att ha en dålig dator. Om din dator inte klarar av att läsa eller skicka alla paket får du loss och choke vilket resulterar i lagg. Därför är det viktigt att ha nog snabb dator så du inte får problem med loss eller choke om du ska spela online.
Sluta spotta ut saker du inte har en aning om, du skämmer bara ut dig själv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Är motsatsen till pay2win.

Du kommer kunna köpa en sak som sedan går sönder över tid (durability).
När någon lootar den av dig får dom en version av saken med lägre durability, alltså den går sönder fortare.

Med andra ord köper du inte några fördelar förutom tid. Samma modell som ALLA icke pay 2 win spel använder.

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker."
"(Station Cash items do not degrade)"
"were not going to have you buy something and have you permanently lose it."

Utvecklaren säger raka motsatsen mot vad du säger.
Motsatsen mot pay2win vore ifall det enbart handlade om kosmetiska föremål.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Är motsatsen till pay2win.

Du kommer kunna köpa en sak som sedan går sönder över tid (durability).
När någon lootar den av dig får dom en version av saken med lägre durability, alltså den går sönder fortare.

Med andra ord köper du inte några fördelar förutom tid. Samma modell som ALLA icke pay 2 win spel använder.

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker."
"(Station Cash items do not degrade)"
"were not going to have you buy something and have you permanently lose it."

Utvecklaren säger raka motsatsen mot vad du säger.
Motsatsen mot pay2win vore ifall det enbart handlade om kosmetiska föremål.

Som du såg mitt inlägg efter det skrev jag att jag missade att sakerna går inte sönder för köparen men för spelaren som lootar sakerna.

Det är alltså ingen större fördel förutom att du som spelare alltid har tillgång till sakerna du köper. Alltså du köper inget som ger dig en fördel större än tiden du lägger ner för att få saker, då andra spelare som lägger ner mer tid kan få samma saker som du.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Morlizer:

"Behöver vi ännu ett överlevnadsspel med zombier?" Nä, vi behöver endast ett överlevnadsspel med zombier som är nåt att ha. Än så länge ser jag inget på horisonten. Jag vill ha ett team ala Warhorse Studios som vet precis vad vi vill ha. Jag tror säkert att H1Z1 blir ok, men jag vill ha så mycket mer än bara ok.

Nämn ett zombiespel som är släppt (som i färdigt) förutom War Z.

Minns inte att det var särskilt många som ansåg WarZ vara färdigt men jag har en ganska lång lista här:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_zombie_video_games

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Morlizer:

"Behöver vi ännu ett överlevnadsspel med zombier?" Nä, vi behöver endast ett överlevnadsspel med zombier som är nåt att ha. Än så länge ser jag inget på horisonten. Jag vill ha ett team ala Warhorse Studios som vet precis vad vi vill ha. Jag tror säkert att H1Z1 blir ok, men jag vill ha så mycket mer än bara ok.

Nämn ett zombiespel som är släppt (som i färdigt) förutom War Z.

Minns inte att det var särskilt många som ansåg WarZ vara färdigt men jag har en ganska lång lista här:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_zombie_video_games

Dålig formulering av mig, jag antar att jag borde sagt något i stil med nämn ett fungerande zombie-mmo. De flesta singe player-zombiespelen har ju bra zombies. Vissa riktigt bra till och med.

Medlem

Någon annan än jag som tycker at H1Z1 ser näst intil identiskt ut som rust?

Skrivet av Draug:
Skrivet av Kaxxari:

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

Du kanske ska vänta på att spelet är klart innan du ger det ett omdöme, och inte blint lyssna på andra.

Säger han som nästan blev förbannad då H1Z1 utannonserades!?

Medlem
Skrivet av kingleafanders:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Kaxxari:

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

Du kanske ska vänta på att spelet är klart innan du ger det ett omdöme, och inte blint lyssna på andra.

Säger han som nästan blev förbannad då H1Z1 utannonserades!?

Jag har inget emot annonseringen, jag är förbannad på alla överreligösa fanboys som hyllar spelet som om det vore Messias baserat på tomma löften.

Inaktiv

Jag tror personligen inte att dayz någonsin blir som alla hoppas. Det är helt fel motor för en sån uppgift. Jag ser mig själv som ett fan av arma i övrigt och har spenderat otroligt mycket tid i den motorn och man märker ju vilka begränsningar de försöker tänja på med dayz.
Men det är klart att jag oxå skulle vilja ha ett bra dayz spel.

Så jag lägger mitt hopp till SOE nu.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Är motsatsen till pay2win.

Du kommer kunna köpa en sak som sedan går sönder över tid (durability).
När någon lootar den av dig får dom en version av saken med lägre durability, alltså den går sönder fortare.

Med andra ord köper du inte några fördelar förutom tid. Samma modell som ALLA icke pay 2 win spel använder.

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker."
"(Station Cash items do not degrade)"
"were not going to have you buy something and have you permanently lose it."

Utvecklaren säger raka motsatsen mot vad du säger.
Motsatsen mot pay2win vore ifall det enbart handlade om kosmetiska föremål.

Som du såg mitt inlägg efter det skrev jag att jag missade att sakerna går inte sönder för köparen men för spelaren som lootar sakerna.

Det är alltså ingen större fördel förutom att du som spelare alltid har tillgång till sakerna du köper. Alltså du köper inget som ger dig en fördel större än tiden du lägger ner för att få saker, då andra spelare som lägger ner mer tid kan få samma saker som du.

Beror ju helt på vilken typ av items man faktiskt kan köpa.

Ifall man kan beväpna sig tungt med skjutvapen bara genom station cash så får man ju grym fördel i pvp när man stöter på några "survivors" med basebollträn som inte hittat något bättre.

Och om det inte är så, så är det fortfarande en fördel i gameplay ifall man har full uppsättning kamouflagekläder i en värld där alla vill döda en.

Nu vet inte jag exakt vilka items man faktiskt kan köpa, du får gärna försöka leta upp vad det handlar om. Det sägs i alla fall ingenting av "J_Smedley" i tråden där han har skrivit om "station cash" om exakt vilka typer av föremål som går att köpa.

Så det kan absolut vara till en större fördel både i gameplay och i tid.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Alexperia2000:
Skrivet av Kaxxari:

ser ju roligare ut en Dayz ..har bara hört dåliga saker om Dayz standalone

Testa DayZ standalone själv först. De flesta klagar på lagg för de har dåliga datorer

Du kan inte ha "lagg" av att ha en dålig dator, du kan däremot ha låg framerate. Sluta spotta ut saker du inte har en aning om, du skämmer bara ut dig själv.

...du läser bra ..de står ser roligare ut en dayz ..och att ja bara har hört dåliga saker om dayz standalone ..har inte spelat de säger att ja HAR HÖRT lär dig läsa innan du öppnar käften

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Är motsatsen till pay2win.

Du kommer kunna köpa en sak som sedan går sönder över tid (durability).
När någon lootar den av dig får dom en version av saken med lägre durability, alltså den går sönder fortare.

Med andra ord köper du inte några fördelar förutom tid. Samma modell som ALLA icke pay 2 win spel använder.

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker."
"(Station Cash items do not degrade)"
"were not going to have you buy something and have you permanently lose it."

Utvecklaren säger raka motsatsen mot vad du säger.
Motsatsen mot pay2win vore ifall det enbart handlade om kosmetiska föremål.

Som du såg mitt inlägg efter det skrev jag att jag missade att sakerna går inte sönder för köparen men för spelaren som lootar sakerna.

Det är alltså ingen större fördel förutom att du som spelare alltid har tillgång till sakerna du köper. Alltså du köper inget som ger dig en fördel större än tiden du lägger ner för att få saker, då andra spelare som lägger ner mer tid kan få samma saker som du.

Beror ju helt på vilken typ av items man faktiskt kan köpa.

Ifall man kan beväpna sig tungt med skjutvapen bara genom station cash så får man ju grym fördel i pvp när man stöter på några "survivors" med basebollträn som inte hittat något bättre.

Och om det inte är så, så är det fortfarande en fördel i gameplay ifall man har full uppsättning kamouflagekläder i en värld där alla vill döda en.

Nu vet inte jag exakt vilka items man faktiskt kan köpa, du får gärna försöka leta upp vad det handlar om. Det sägs i alla fall ingenting av "J_Smedley" i tråden där han har skrivit om "station cash" om exakt vilka typer av föremål som går att köpa.

Så det kan absolut vara till en större fördel både i gameplay och i tid.

Finns nyhet här på fz att det handlar om vanity items så det är nog neonfärgade lädertrosor och hattar.

Att säga att det är pay2win för att du kan köpa något som ger dig fördel över tid så är nog alla spel pay2win. Tex. League of Legends kan du köpa runor och champions som du annars måste grinda dig fram. Möter du någon utan runor eller någon som just blivit max level kommer du ha fördel mot.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker. We're not going to have you buy something and have you permanently lose it. However, we will allow other players to loot a lower durability version of the item (Station Cash items do not degrade)." - J_smedley.

Att spelet kommer vara pay2win tycker jag är en ganska stor skillnad.

Station cash för er som inte vet, är sony online entertainment's egna valuta som man köper.

Är motsatsen till pay2win.

Du kommer kunna köpa en sak som sedan går sönder över tid (durability).
När någon lootar den av dig får dom en version av saken med lägre durability, alltså den går sönder fortare.

Med andra ord köper du inte några fördelar förutom tid. Samma modell som ALLA icke pay 2 win spel använder.

"Station Cash purchased items are always available to you from your locker."
"(Station Cash items do not degrade)"
"were not going to have you buy something and have you permanently lose it."

Utvecklaren säger raka motsatsen mot vad du säger.
Motsatsen mot pay2win vore ifall det enbart handlade om kosmetiska föremål.

Som du såg mitt inlägg efter det skrev jag att jag missade att sakerna går inte sönder för köparen men för spelaren som lootar sakerna.

Det är alltså ingen större fördel förutom att du som spelare alltid har tillgång till sakerna du köper. Alltså du köper inget som ger dig en fördel större än tiden du lägger ner för att få saker, då andra spelare som lägger ner mer tid kan få samma saker som du.

Beror ju helt på vilken typ av items man faktiskt kan köpa.

Ifall man kan beväpna sig tungt med skjutvapen bara genom station cash så får man ju grym fördel i pvp när man stöter på några "survivors" med basebollträn som inte hittat något bättre.

Och om det inte är så, så är det fortfarande en fördel i gameplay ifall man har full uppsättning kamouflagekläder i en värld där alla vill döda en.

Nu vet inte jag exakt vilka items man faktiskt kan köpa, du får gärna försöka leta upp vad det handlar om. Det sägs i alla fall ingenting av "J_Smedley" i tråden där han har skrivit om "station cash" om exakt vilka typer av föremål som går att köpa.

Så det kan absolut vara till en större fördel både i gameplay och i tid.

Finns nyhet här på fz att det handlar om vanity items så det är nog neonfärgade lädertrosor och hattar.

Att säga att det är pay2win för att du kan köpa något som ger dig fördel över tid så är nog alla spel pay2win. Tex. League of Legends kan du köpa runor och champions som du annars måste grinda dig fram. Möter du någon utan runor eller någon som just blivit max level kommer du ha fördel mot.

Jo jag såg det, det var ju betryggande att man fick ett svar på hans luddiga sammanfattning som kom tidigare hehe.
Att kunna köpa sig fram i progressionen är ju lite det som alla menar när man säger pay 2 win.

Säger inte att spelen är skit bara för det, whatever rocks your boat, men jag tycker inte om det.

12
Skriv svar