Topp 3 Torsdag!

Inaktiv
Topp 3 Torsdag!

Nu när sommaren är runt hörnet så kommer jag osökt att tänka på glass. Och visst finns det en hel uppsjö härligt kalla go'bitar, men idag kommer min topplista över dom 3 jag oftast köper efter att stått vid frysboxen i typ en kvart.

Nummer 3:

Magnum mandel!

Känns som en väldigt tråkig och "vuxen" glass, men den slår aldrig fel. Om jag inte är helt säker på vad jag vill ha så blir det en sådan. Plus att fästmannen är allergisk mot mandlar, så då vet jag att han inte kommer "smaka" (läs bita av halva glassen i en tugga). ;P

Nummer 2:

Daim-struten!

Ni kanske redan har listat ut det, är galen i choklad. Och den här blir lite av min "lyx-glass", köper den bara om det är något speciellt. Nu är den inte så kopiöst dyr egentligen, men har någon spärr i huvudet som säger att den inte är en glass till en vanlig vardag.

Nummer 1:

GB sandwich!

Japp, svårare än så är det inte. En sandwich är för mig den absolut godaste glassen EVER! Enkel men ändå suuuupergod

Men innan jag avslutar topplistan för idag så måste jag ändå nämna ett av årets nya tillskott i glassfamiljen. Testade den för någon vecka sedan efter all uppståndelse, tänkte att det kan ju inte vara så illa som alla skrivit. Men jo....

Först och främst ser reklambilden ut så här:

Men glassen ser egentligen ut så här:

Min första tanke när jag öppnade förpackningen var "STD gone wrong". Inte direkt det jag vill tänka när jag ska äta isglass Men problemen slutade inte där, glassen smakade skräp. Trodde den skulle vara "sprängfylld" med smak (mohahaha), men smakade typ utspädd saft som blivit fryst. Nä, ingen höjdare alls faktiskt. Den har dock gett mig en hel del skratt efter alla dåliga ordvitsar mina vänner på facebook skrev på bilden jag lade upp.

Hur ser din glass-sommar ut? Favoriter, nya glassar, vad ser du fram emot?

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Topp 3 Torsdag!

Jag är bara så oerhört tacksam mot GB. MAGNUM WHITE KOMMER TILLBAKA!!!!!! Yes, den godaste glassen någonsin! Och om ni tycker annorlunda så ska jag ta reda på var ni bor och fylla er brevlåda med ljummen glass som kladdar ner era räkningar och reklamblad!

Medlem
Skrivet av Nineldo:

"STD gone wrong"

Inte för att vara petig, men finns det öht "STD gone right" ?

OnT: vartusan e Tiptop??? Vafan, hallå liksom asså bah! Psssh, *muttrar för sig själv*


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Booh! Daim är det rätta svaret.

Inaktiv

Oh no! Inte mina räkningar ;P Men du har helt rätt i att den är himlans god

Haha Zymac! Iofs. Men "horribly wrong" då?

Den är ju med på listan i alla fall 73ml4R


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Skrivet av Nineldo:

Den är ju med på listan i alla fall 73ml4R

Haha, ja du får ett plus för det, men Sandwich kommer ju inte i närheten! Vad tycker du om Ben & Jerry då?

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Nineldo:

Den är ju med på listan i alla fall 73ml4R

Haha, ja du får ett plus för det, men Sandwich kommer ju inte i närheten! Vad tycker du om Ben & Jerry då?

Åh, vi ska nog inte ens gå in på det ämnet *förvandlas sakta till en oduschad flottis i mjukisbyxor*. Cookie dough, need I say more? Blir som vilken tjej som helst i Hollywood-filmer, det är ingen idé att ens försöka smaka av min glass om jag fått tag på en


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Skrivet av Nineldo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Nineldo:

Den är ju med på listan i alla fall 73ml4R

Haha, ja du får ett plus för det, men Sandwich kommer ju inte i närheten! Vad tycker du om Ben & Jerry då?

Åh, vi ska nog inte ens gå in på det ämnet *förvandlas sakta till en oduschad flottis i mjukisbyxor*. Cookie dough, need I say more? Blir som vilken tjej som helst i Hollywood-filmer, det är ingen idé att ens försöka smaka av min glass om jag fått tag på en

The Vermonster säger jag bara. Tändernas största skräck!

1
Skriv svar