"Så mycket bättre"-castingen

Flakmonkey
"Så mycket bättre"-castingen

Läste på Aftonbladet idag att Johan T Karlsson är den sista deltagaren i den kommande säsongen av TV4:s löjligt framgångsrika "Så mycket bättre". Två saker slog mig när jag läste detta: Ett att det är kul med en ny säsong eftersom jag gillar det och två, vem tusan är Johan T Karlsson?

Redan här började jag bli lite osäker på mig själv. Borde jag inte veta vem det här är om han ska vara med i ett program som det här? Att jag är allätare och inte någon pretentiös finsmakare som ser ner på kommersiell musik samtidigt som jag också gillar "smalare" akter borde ju spela till min fördel här. Men icke. Sedan blev jag något lugnare när jag såg att Johan är mer känd som "Familjen" och de(?) känner jag ju till. Inte bra kanske men tillräckligt för att jag inte ska se ut som ett frågetecken och detta fick mig genast att må lite bättre.

Tyvärr vände det snabbt igen då jag läste vidare och såg att den fullständiga lineupen är enligt följande: Orup, Ola Salo, Carola Häggkvist, Johan T Karlsson, Kajsa Grytt och Love Antell. De tre första är ju välkända namn för alla (skulle jag tro) och Johan T Karlsson kände jag ju också till när jag fick reda på artistnamnet. De två sista har jag däremot ingen koll på alls. Kajsa Grytt har jag bara hört i förbifarten någon gång medan Love Antell är för mig en helt ny bekantskap.

Detta gör mig frustrerad på mig själv. Inte för att jag är någon musikkännare av rang, men på ren allmänbildning borde man ju känna till de som är med i Så mycket bättre. Har gjort det alla tidigare år i varje fall. Tror nu inte att det kommer göra programmet sämre utan snarare tvärtom eftersom det innebär en möjlighet att upptäcka musik som är ny iaf för mig. Däremot är jag lite nyfiken på anledning till de här relativt "okända" namnen. Beror det på ett medvetet val att vara lite "svårare" eller på att de stora "lätta" namn tackade nej?

#blogg

Redaktör
"Så mycket bättre"-castingen

Det kanske är åldern som spökar. Eller så är du lite smygpretto ändå.


signatur
Medlem

Love Antell vet ju alla vem det är. Sångare i Florence Valentin, en svensk musikgrupp från Stockholms södra förorter, men även känd som soloartist med låtar som Ormberget och Vi är nu. 33 år gammal. Har även spelat gitarr i Perssons Pack och illustrerat Michel Houellebecqs roman Plattform. Gud vad ni är okunniga!

Nej, självklart har jag inte läst det här på Wikipedia. Vad får er att tro det?

Carola är den enda stjärnan, hon är vår kvinnliga variant på Yngwie Malmsteen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Tompa:

Det kanske är åldern som spökar. Eller så är du lite smygpretto ändå.

Man kan botta "smygprettonism" med ett dagligt intag av D-vitamin.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Tompa:

Det kanske är åldern som spökar. Eller så är du lite smygpretto ändå.

Man kan botta "smygprettonism" med ett dagligt intag av D-vitamin.

Eller lyssna på Carola.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Tompa:

Det kanske är åldern som spökar. Eller så är du lite smygpretto ändå.

Haha jo åldern har mycket med det att göra. Jag lyssnar fortfarande mycket på musik (troligen mer än när jag var yngre tack vare spotify, etc) och jag har ingenting emot ny musik. Skillnaden är snarare att jag inte orkar bry mig om att hålla koll på allt bara därför att man ska göra det. Är ju samma sak med film, tv och spel egentligen.

Pretto...jo kanske... men då är det spelpretto snarare än musikpretto... du skulle bara se mina spotify-listor... de är inte att leka med vad gäller mainstream

Flakmonkey
Skrivet av walter_iego:

Carola är den enda stjärnan, hon är vår kvinnliga variant på Yngwie Malmsteen.

Helt sant... och precis som Yngwie Malmsteen kan man ju ha vissa åsikter om hur vettig och bra hon är som person, men stjärnkvaliteten går verkligen inte att klaga på

Medlem

Love Antell är riktigt bra
Kajsa Grytt är väl inte min musik, men nog känner jag igen henne
lite roligt att spotify relaterar henne med tant strul

Titel spår som "slicka mig ren" är ju en ögonbrynhöjare tant strul dvs hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Love Antell är riktigt bra
Kajsa Grytt är väl inte min musik, men nog känner jag igen henne
lite roligt att spotify relaterar henne med tant strul

Titel spår som "slicka mig ren" är ju en ögonbrynhöjare tant strul dvs hehe

Kajsa Grytt är alltså sångare i Tant Strul - men har gjort väldigt mycket solo på senare dagar! Tror att det kommer göras en del Tant Strul covers också, faktiskt! Kommer bli riktigt gött

Medlem

hade jag inte en aning om


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar