Blizzard berättar mer om Warlords of Draenor

Robot
Medlem
Blizzard berättar mer om Warlords of Draenor

Konstigt ljud i videon, låter nästan som Mass Effect Legion.

Medlem

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Inaktiv
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Inte bara det. För få spells och allt funkar på alla och alla har CC. Spelstilen är samma för alla och nu handlar det om rotationer mer än någonsin.

Spelet har blivit nerdummat till skit.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Inte bara det. För få spells och allt funkar på alla och alla har CC. Spelstilen är samma för alla och nu handlar det om rotationer mer än någonsin.

Spelet har blivit nerdummat till skit.

Är din end game raid finder?

Det är väl samma mölj som vanligt. Kan hålla med om att gissningslek för oss proffs som tankade utan threat meter i vanilla har försvunnit.

Vad tror du om det här uttalandet: Du är leds!

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Jag tycker helt tvärtom.

Förut var det "Åh nej om jag tar 25% slow på den här abilityn' så har jag inte 3 poäng att lägga i mina extra 6% dmg på en av mina attacker." Eller t.ex. "Den här måste jag maxa, får jag inte crit immunity kommer ingen ta mig seriöst som tank."

När man blickar tillbaka var det så meningslösa val. För mig som försökte kräma ut max av mina karaktärer så blev det att jag körde samma val som 95% av alla andra. Ingen variation gick att se någonstans.

Nu har jag genuint svårt att välja. För varje nytt val finns 3 meningsfulla alternativ som kommer urskilja hur jag spelar min karaktär till skillnad från dig.

Försöker inte påstå att systemet är perfekt, men jag finner det oerhört mer underhållande.

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Inte bara det. För få spells och allt funkar på alla och alla har CC. Spelstilen är samma för alla och nu handlar det om rotationer mer än någonsin.

Spelet har blivit nerdummat till skit.

Är din end game raid finder?

Det är väl samma mölj som vanligt. Kan hålla med om att gissningslek för oss proffs som tankade utan threat meter i vanilla har försvunnit.

Vad tror du om det här uttalandet: Du är leds!

PVP som warrior i vanilla och tbc krävde att du kunde stance dance och hade full kontroll över din rage. Nu är alla stances buffs och du har bara en uppsättning med abilites och bara ett vapen.
Det räckte för att veta om en warrior var bra eller dålig genom att se om han hade valt tactical mastery eller inte.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Är ju mer variation mellan talents nu än förr. Att sätta ut mängdvis med talentpoints i tråkiga % buffar gav inget mervärde.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Inte bara det. För få spells och allt funkar på alla och alla har CC. Spelstilen är samma för alla och nu handlar det om rotationer mer än någonsin.

Spelet har blivit nerdummat till skit.

Är din end game raid finder?

Det är väl samma mölj som vanligt. Kan hålla med om att gissningslek för oss proffs som tankade utan threat meter i vanilla har försvunnit.

Vad tror du om det här uttalandet: Du är leds!

PVP som warrior i vanilla och tbc krävde att du kunde stance dance och hade full kontroll över din rage. Nu är alla stances buffs och du har bara en uppsättning med abilites och bara ett vapen.
Det räckte för att veta om en warrior var bra eller dålig genom att se om han hade valt tactical mastery eller inte.

Ha macros plz... full kontroll över rage, wtf! Warrior i tbc, ja jag håller med stormherald stun plus mace stun med mace spec var siccckkkk blejz skills. Samma med glaive rogue och dumheter som rocket boots, sl/sl, druids, .... , osv. Bara massa bra grejjer! Det är vad det är. Om nånting så tar väl det nya bort lite av inlevelsen att man stöpte sina talanger (cookie cutter för alla eller bänken). Sen har väl all cooldown stack och cc varit rätt drygt men det har det väl alltid varit. Dom skär väl ner på sånt till WoD?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Om sanningen inte var att man var mer eller mindre tvungen att köra "rätt" talents för att vara effektivast så hade du haft rätt. Visst, du kunde alternera dig och prestera sämre men... varför?

Jag brukade också vara "puritan" och minnas nostalgiskt hur man stod 1-2 timmar och vevade med nåt vapen på random mob som var stark nog att överleva slagen men svag nog att inte slå ihjäl dig... Allt för att öka sin förmåga på just det vapenslaget.

Men idag... Nä, alla ändringar till trots så är det bättre. Man har minskat möjligheterna att göra vansinniga val. Det är positivt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

kan dom inte bara lägga all personal och energi på ett annat spel.. gör denna skit f2p o låt det bara dö ut... en gång för alla.........

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Håller med, talentsystemet är inte roligt alls längre. Ändringarna är som sagt härliga, skönt att stun lock inte längre kommer vara möjligt i samma omfattning som nu.

Medlem

Folk klagar på nya talent systemet, håller väl bitvis med. Men alla satt ändå med cookie-cutter builds 9/10 gånger, och de som inte hade det presterade oftast sämre. Då de builds som användes mest var det som också fungerade bäst för varje klass. Blev ändå bara ett fåtal builds som kördes i slutändan.

Men kan ju hålla med om att dom nya systemet inte har så direkt roliga talents för vissa klasser i mitt tyckte, DK främst (då det är min main).

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Pilla med talents? Senast det var någorlunda kul var ju i classic WoW så det spelar ingen roll för mig iaf att det ej fungerar längre.

För övrigt:

Även fast man VILL hata WoW så blir det ändå att man börjar spela det igen pga att de andra MMO-liren som släpps suger snabel.

Medlem

Mitt intresse dog mestadels när allt skulle bli proccs.. sisådär 3 exp sedan. Spelade flitigt på min paladin och jag tyckte att allt blev bara skit.

Nu däremot så gillar jag spelet mer än någonsin.. bortsett ifrån Vanilla och en bit in på tbc innan allt blev nerfat och alla obligatoriska quest blev borttagna för noobs.

Ska bli spännande med ny exp!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Inte bara det. För få spells och allt funkar på alla och alla har CC. Spelstilen är samma för alla och nu handlar det om rotationer mer än någonsin.

Spelet har blivit nerdummat till skit.

Är din end game raid finder?

Det är väl samma mölj som vanligt. Kan hålla med om att gissningslek för oss proffs som tankade utan threat meter i vanilla har försvunnit.

Vad tror du om det här uttalandet: Du är leds!

PVP som warrior i vanilla och tbc krävde att du kunde stance dance och hade full kontroll över din rage. Nu är alla stances buffs och du har bara en uppsättning med abilites och bara ett vapen.
Det räckte för att veta om en warrior var bra eller dålig genom att se om han hade valt tactical mastery eller inte.

Vanilla var i princip
Steg 1: Arcanite Reaper
Steg 2: Charge
Steg 3: Mortal Strike
Steg 4: Teabag (optional)

Medlem
Skrivet av utemoewbel:

kan dom inte bara lägga all personal och energi på ett annat spel.. gör denna skit f2p o låt det bara dö ut... en gång för alla.........

Håller med men tyvärr tror jag de tjänar alldeles för mycket pengar på WoW fortfarande.De har ju en dominerande ställning på MMO marknaden och den vill man väl inte släppa frivilligt direkt. Men jag är rätt säker på att de jobbar med en ny "modell" /spel för framtiden, för annars vore det hål i huvudet och dåligt affärstänk. De har ju alltid varit duktiga på att kopiera och förbättra men jag vet inget annat MMO de kan kopiera idag som är så mycket bättre än WoW...?

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Pilla med talents? Senast det var någorlunda kul var ju i classic WoW så det spelar ingen roll för mig iaf att det ej fungerar längre.

För övrigt:

Även fast man VILL hata WoW så blir det ändå att man börjar spela det igen pga att de andra MMO-liren som släpps suger snabel.

Jag kan sträcka mig till den första expansionen, annars håller jag med dig.

Medlem

"In the next expansion we want people to have fun and do anything, you will be able as a rogue to chose mortal strike and root and at the same time heal the raid while you bubble hearthstone to Orgrimmar as a human. I think this will make everyone happy like a room without a roof."

Medlem

In the next expansion no skills are required. You could be a Jedi without unlocking anything...

Jag väljer även nr 4: teabaging team mates...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Inte bara det. För få spells och allt funkar på alla och alla har CC. Spelstilen är samma för alla och nu handlar det om rotationer mer än någonsin.

Spelet har blivit nerdummat till skit.

Jag vet inte om det var så himla fritt att välja i gamla systemet. I regel fanns det alltid en bästa build som någon på EJ räknat ut var bäst. Använde man inte den bästa så spelade man fel. Jävligt binärt om du frågar mig. Fritt fram att göra fel snarare än valfrihet. Inte spelat på länge så vet inte hur det nya systemet fungerar ska tilläggas.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Inte bara det. För få spells och allt funkar på alla och alla har CC. Spelstilen är samma för alla och nu handlar det om rotationer mer än någonsin.

Spelet har blivit nerdummat till skit.

Är din end game raid finder?

Det är väl samma mölj som vanligt. Kan hålla med om att gissningslek för oss proffs som tankade utan threat meter i vanilla har försvunnit.

Vad tror du om det här uttalandet: Du är leds!

PVP som warrior i vanilla och tbc krävde att du kunde stance dance och hade full kontroll över din rage. Nu är alla stances buffs och du har bara en uppsättning med abilites och bara ett vapen.
Det räckte för att veta om en warrior var bra eller dålig genom att se om han hade valt tactical mastery eller inte.

Håller med! Men den förändring jag mest ser fram emot är att utrustning blir användbart i både PvE & PvP. Kommer bli grymt

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Inte bara det. För få spells och allt funkar på alla och alla har CC. Spelstilen är samma för alla och nu handlar det om rotationer mer än någonsin.

Spelet har blivit nerdummat till skit.

För att Googla fram cookiecutter builds som 99% av alla använde var ju verkligen bättre. Fanns en massa utfyllnadsskills som ingen ens använde. Försökte man gå emot strömmen så visade sig att karaktären antingen blev för vek eller inte riktigt gjorde den dmg som behövdes. Wow har alltid haft få optimala val och många chanser att gissa fel och bli lidande pga. det. Det är snarare så att Blizzard har valt att visa att de gjort saker enklare än att försöka dölja detta genom ett skilltree som var 3/4 bara skit. Problemet är väl att spelarna själva blivit blinda pga. nostalgi och blundat för detta faktum.

Medlem

herregud. spelar folk fortfarande den här skiten?

Medlem
Skrivet av lachballah:

herregud. spelar folk fortfarande den här skiten?

Suck...skriver folk fortfarande sådant här utan att skämmas?

Medlem

Bara det inte blir som t ex. SWTOR där alla hade en stun, en heal, en CC, en burst attack etc. Varje klass hade i stort sett samma grejer, och det var en av de större skälen till att jag slutade spela det spelet.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Segas:
Skrivet av RozZy:

Underbara ändringar, gillar att de lägger ihop spells osv, det vart alldeles för mycket potatismos i MoP med miljoner av spells.
Ser framemot WoD!

Tyvärr är talentsystemets charm helt borta. Det var halva nöjet att sitta och pilla med alla poäng att sätta ut och verkligen skräddarsy sin spelstil.

Nu finns det tre meningslösa talents att välja på, ingen variation alls för klasserna.

Jag tycker helt tvärtom.

Förut var det "Åh nej om jag tar 25% slow på den här abilityn' så har jag inte 3 poäng att lägga i mina extra 6% dmg på en av mina attacker." Eller t.ex. "Den här måste jag maxa, får jag inte crit immunity kommer ingen ta mig seriöst som tank."

När man blickar tillbaka var det så meningslösa val. För mig som försökte kräma ut max av mina karaktärer så blev det att jag körde samma val som 95% av alla andra. Ingen variation gick att se någonstans.

Nu har jag genuint svårt att välja. För varje nytt val finns 3 meningsfulla alternativ som kommer urskilja hur jag spelar min karaktär till skillnad från dig.

Försöker inte påstå att systemet är perfekt, men jag finner det oerhört mer underhållande.

Are we the same person?

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Are we the same person?

It takes two baby!

Medlem

Tycker de tar bort litet för många färdigheter inför WoD, men de här kommentarerna om talents... det enda som det förra talent-systemet hade som var bättre var att det -såg- mer spännande ut. Valen var ju mindre även om man satte ut fler poäng.

Däremot kunde det kanske vara kul att ha så många poäng, så många val när valen är på denna nivån, men det skulle ju bli helt omöjligt att balansera klasser. Hade det varit renodlad PvE hade jag gärna sett något sådant.

12
Skriv svar