Ny hårdvara fixar BF4:s "rubber banding"-problem

Robot
Ny hårdvara fixar BF4:s "rubber banding"-problem

Spelare som "hoppar" fram och tillbaka är förhoppningsvis ett minne blott efter serveruppdatering.

#dice, #battlefield-4, #battlefield-4-naval-strike


Medlem
Ny hårdvara fixar BF4:s "rubber banding"-problem

Pinsamt


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

De här skulle de fixat för fan 10 år sedan! se till att uppdatera de där var 5te år MINST!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

De här skulle de fixat för fan 10 år sedan! se till att uppdatera de där var 5te år MINST!

Var 5:e år är för sällan även det. Var 3:e max.

Inaktiv

Något Blizzard borde ta efter. Snåla fanskap.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

De här skulle de fixat för fan 10 år sedan! se till att uppdatera de där var 5te år MINST!

Skulle de fixat Battlefield 4s rubber banding problem för 10 år sen?

Medlem

Ja ni kan skicka tack-korten till mig. Jag har precis hottat upp mina ram-minnen, så jag skickade de gamla till DICE.

Medlem

Nyinstallerade högprestanda servrar med Intels DualCore teknik och 4 Gb RAM minne. Almost no expenses spared.

Medlem

bara 6månader för sent. Bättre nu än aldrig antar jag men jag kommer inte att gå tillbaka till bf4 vilket fall som helst

Medlem
Skrivet av Ender:

Nyinstallerade högprestanda servrar med Intels DualCore teknik och 4 Gb RAM minne. Almost no expenses spared.

Inte nog med det. De passade på att uppgradera sin ISDN-uppkoppling till en stadig 0,5Mbit ADSL. Allt för spelarnas skull.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Ender:

Nyinstallerade högprestanda servrar med Intels DualCore teknik och 4 Gb RAM minne. Almost no expenses spared.

Inte nog med det. De passade på att uppgradera sin ISDN-uppkoppling till en stadig 0,5Mbit ADSL. Allt för spelarnas skull.

Hahahaha, jo, skulle det fortfarande finnas något att klaga på så har dom en gång för alla visat att problemet ligger hos spelarens setup

Medlem

Som någon sa, nu börjar spelet äntligen närma sig releasefärdigt!

Medlem

Vadå rubberbanding??? VAd är det, jag trodde dom flesta hoppat av sjunkande skeppet Dice/bF4, och simmat över till det underbara öde ön, med färsk vatten, bananer, och lättklädda hula tjejerna (som ställer upp på det mesta)!?!?! Ön som vi ex-Dice/BF fans kallar för TITANIFALL....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Flugsaft:

De här skulle de fixat för fan 10 år sedan! se till att uppdatera de där var 5te år MINST!

Skulle de fixat Battlefield 4s rubber banding problem för 10 år sen?

Ja bf4 var ju förjävligt för 10 år sedan näe men förlåt för att jag uttryckte mig dåligt. Alla BF jag spelat har haft problem med nätkod osv så det jag menade var att de borde fixat detta för 10 år sedan eller nåt, för att alla spelen skulle fungera korrekt sry för att jag uttryckte mig fel ;D hoppas du förstår vad jag menar nu va ;D

Medlem

Siktet försvinner fortfarande. Jag blir fortfarande skjuten genom väggar och dör oförklarligt rätt ofta. Och blir one-shottad av kulor som bara skall göra 50 i skada. etc etc

Här är en lista på alla just nu kända buggar. In-game, Battlelog och bärbara enheter. 14 sidor. Trevlig läsning.

http://tracker.badmin.net/


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

BF4 var bättre om fem år sen.


signatur

autograph

Medlem

"tror sig ha hittat lösningen på problemet"


signatur

autograph

Medlem

Aldrig märkt något förutom att efter 3:e ölen så blir aim och spelfokus lite sämre.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Var väl dags att uppgradera pentium 2 burkarna

Medlem

Dom hade relativt bra server hårdvaru krav. Men problemet ligger nog i att dom kör så pass många virtuella servrar att det sköter sig oavsett. Sen "påstår" DICE att dom har 10-20% överbliven processor kraft för oförväntade händelser.

Frågan är ifall det dom säger nu är sant eller ytterligare en av sina Bs pr trick. För rubberbanding ska teoretiskt inte hända ifall servern körs med överbliven kraft.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Siktet försvinner fortfarande. Jag blir fortfarande skjuten genom väggar och dör oförklarligt rätt ofta. Och blir one-shottad av kulor som bara skall göra 50 i skada. etc etc

Här är en lista på alla just nu kända buggar. In-game, Battlelog och bärbara enheter. 14 sidor. Trevlig läsning.

Vart sa du att listan va?

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Vadå rubberbanding??? VAd är det, jag trodde dom flesta hoppat av sjunkande skeppet Dice/bF4, och simmat över till det underbara öde ön, med färsk vatten, bananer, och lättklädda hula tjejerna (som ställer upp på det mesta)!?!?! Ön som vi ex-Dice/BF fans kallar för TITANIFALL....

Bananer..?
Lättklädda hulawhat..?
Vi ex-Dice/BF fans kallar what?

Trångbanefall kan inte jämföras med något BF spel.
Förutom eventuellt Mechs'n i 2142..

Sen att det lyckas bättre med release osv, sure..

Men hur dåligt BF4 än må vara så finns det få spel som piskar dess storskalighet.

Är sjukt besviken på BF4's launch, pisspoor updates osv, men jämför det fan inte med Titanfall..

Medlem

Detta gäller bara PS4.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Eisenhart73:

Siktet försvinner fortfarande. Jag blir fortfarande skjuten genom väggar och dör oförklarligt rätt ofta. Och blir one-shottad av kulor som bara skall göra 50 i skada. etc etc

Här är en lista på alla just nu kända buggar. In-game, Battlelog och bärbara enheter. 14 sidor. Trevlig läsning.

Vart sa du att listan va?

Har lagt till den nu. Glömde Vet dock inte om redigering funkar för det syns inte.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Ender:

Nyinstallerade högprestanda servrar med Intels DualCore teknik och 4 Gb RAM minne. Almost no expenses spared.

Skrivet av Chiefen:

Ja ni kan skicka tack-korten till mig. Jag har precis hottat upp mina ram-minnen, så jag skickade de gamla till DICE.

Då dice uppgraderar sin hårdvara rör det sig nog om det bästa möjliga på marknaden. Jävla tomtar. Jag kan bekräfta att rubbeband problemet är helt löst för mig och att många rapporterar samma sak.

Medlem

Nu kanske dom kan fixa så att spelet ens går att starta då?

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Nu kanske dom kan fixa så att spelet ens går att starta då?

What exactly is the error you are getting?

Does the game crash when loading? Can you play the single player campaign at all?

Please provide more details of your graphics card, Ram, etc and you'll get better advice.

Here's a few common problem fixes:

If you cannot start the game at all and never have then check the following:

-make sure that you've updated your drivers to latest version (go to Nvidia website)

-Do a repair install of the game in Origin. In origin right click your game and from drop down choose repair install.

-That you've installed latest version of punkbuster (punkbuster.com).

- make sure that your firewall isn't preventing game from launching.

-Reinstall DirectX.

1:go to C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\__Installer\directx\redist
2:Find file named DXSETUP.exe and double click it (while connected to the internet). Install it. It should update your DirectX install.
3: You might need to reboot computer first.
4: try to launch game.

EDIT: Fixed install path.

-If you are using a 64bit operating system make sure you're running the X64 version of the game.
Start Origin, Right Click on BF4 game to select 'game properties', and choose X64 in the 'when launching this game' drop down menu.

-Your Microsoft C++ redistributables (or lack of certain ones) might be causing the problem.
1. Download this file - download link http://www.softpedia.com/progDownload/VC-Redist-Installer-Dow... [softpedia.com]
2. Run the file.
3. In Origin - Application settings - Origin in Game - disable Origin in game.
4. Restart PC
5. Try to play the game now.
The above file installs all the C++ redistributables in one package. Windows update can sometimes miss some of them which prevents the game from starting and causes it to crash while loading (the whitescreen and error message your getting).


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Borde de inte haft högpresterande servrar redan från början?

Medlem

Väntar bara på att nån annan än piss-Dice ska ta upp detta med storskalig shooter med fordon... Någon som faktiskt kan leverera en felfri produkt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

12
Skriv svar