De 7 värsta Kickstarter-projekten

Robot
De 7 värsta Kickstarter-projekten

Kickstarter har dragit in miljarder kronor till tiotusentals projekt. Men för varje succéidé finns minst ett misslyckade, en blåsning och en ogenomtänkt tanke. FZ presenterar några av de allra sämsta Kickstarter-idéerna.

#broken-age-2, #project-eternity


Medlem
De 7 värsta Kickstarter-projekten

- Jag har tröttnat på sånt här!
Nu väntar jag tills spelen/prylarna är färdiga.
Eller helst patchade några gånger!


signatur

autograph

Medlem

hmmm.

Hoppas att formulären för att starta en kickstarter är enkla och smidiga. Annars har dessa "entrepenörer" redan där slösat bort för mycket tid.

Project-X Virtual Reality borde man nästan varit med på.
Lite som att tända ciggen med en brinnande sedel lr torka sig där bak med en hundring.

Medlem

Placera ett "stuprör" bredvid ett växthus och vips har vi "Richard Graf Space Center"!

Medlem

Ouff! Tycker nästan synd om Cats & Dog's snubben, maken till en mer ambitiös förespråkare, för vad som såg ut att vara ett helt värdelöst spel, får man leta efter. Han ville verkligen få igång det projektet.

Medlem

För den som är intresserad så finns det en subreddit för sånt här : www.reddit.com/r/shittykickstarters . Där samlas alla crowdfundingprojekt som är skräp, var det från kickstarter, indiegogo eller någon annan liknande sida.

Medlem

Underhållande läsning, man undrar ju hur vissa är funtade. Vem skulle betala för några teckningar på nätet, som inte ens är efter ens egen förfrågan? Det är ju inte som att genderbent spelkaraktärer är någon bristvara direkt.

Kanske hade funkat ifall det var en samling olika kända artister och att dom skulle skicka ut en art book i print men...

Katt simulatorn var ju riktigt intressant i förhållande till resten, vilket säger ungefär ingenting.

Medlem

Katt spelet tilltalar mig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är alla uppenbara scams?

Första snubben verkar ju bara vara en schysst kille som kanske inte har full koll på vad folk vill ha, så han failar sitt kickstarter projekt och sen hänger ni ut honom "Titta va dum denhär snubben är! Hur kan han ens tro att någon vill spela hans spel?! höhöhö"

Inte kollat på dom andra projekten men riktigt dålig stil FZ.

Redaktör
Skrivet av Mikzarn:

Är alla uppenbara scams?

Första snubben verkar ju bara vara en schysst kille som kanske inte har full koll på vad folk vill ha, så han failar sitt kickstarter projekt och sen hänger ni ut honom "Titta va dum denhär snubben är! Hur kan han ens tro att någon vill spela hans spel?! höhöhö"

Inte kollat på dom andra projekten men riktigt dålig stil FZ.

Killen ber om pengar via Kickstarter till ett projekt ingen förstår något av. Han har liksom redan hängt ut sig själv och lär inte ens få reda på att en svensk spelsajt nämner honom några år senare.


signatur
Medlem

Snubben bakom Cybermatrix verkar vara rätt socioekonomiskt utslagen, outbildad, och möjligen en användare av metamfetamin.

Det låter som en diss, inte sant? Men alltså, jag försöker bara finna korrekta termer för att beskriva honom. Han verkar helt klart vara lite developmentally challenged, eller iallfall psykiatriskt belastad.

Jag menar, ta en titt på hans tre projekt. Och gärna hans första kickstarter-video till första versionen av Cybermatrix: https://www.kickstarter.com/projects/973736766/cybermatrix-100/widget/video.html

Igen, inte kritik per se och jag kanske sparkar in en öppen dörr här - men killen verkar absolut vara en oduschad crackanvändare. Skulle säga vietnam war veteran om han inte var för ung.

Jag vet inte vad för slutsatser jag har till dessa observationer. Men för mer humoristiskt våghalsiga personer så självanmäler sig en del liknelser från Family Guy eller South Park, en väg jag dock inte väljer att ta.

Och förresten, naturligtvis inte något fel gjort av FZ för att publicera Cybermatrix-nyheten. Jag tror det ligger en (måhända lite brysk) sanning i att psykiatriska fall med bristande personlig hygien troligen inte kommer kunna revolutionera hårdvarumarknaden för teknik.

FM-guru
F.d. Sisyr

Cybermatrixkillen måste trolla?

eld
Medlem

Tomas,

skärmfilm för stereoskopisk 3d är inte något påhitt, dock är det hela med en applicerad film är väldigt opraktiskt för någon ska vilja ta på och ta av detta på sin mobil samt att försöka aligna pixlar men det har inte hindrat folk förut.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parallax_barrier

Medlem

Jo Cybermatrix måste vara ett stort skämt.
Antingen skämtar han eller så är det någon som har lurat i honom att det där är världens bästa ide som bara måste komma ut.

Jag hoppas det iallafall.

Redaktör
Skrivet av eld:

Tomas,

skärmfilm för stereoskopisk 3d är inte något påhitt, dock är det hela med en applicerad film är väldigt opraktiskt för någon ska vilja ta på och ta av detta på sin mobil samt att försöka aligna pixlar men det har inte hindrat folk förut.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parallax_barrier

Där ser man. Tänk så mycket bättre chans projektet hade haft om utvecklarna berättat det.


signatur
Medlem

Kickstarter har funkat 50/50 för mig dom projekt som verkar lyckas/lyckas är och jag ör nöjd med

Första länken har nakenhet så klicka inte på den om du inte uppskattar sånt.

https://www.kickstarter.com/projects/thatnikonguy/private-bod...

https://www.kickstarter.com/projects/37801615/mini-cablox

Mest episka är väl

https://www.kickstarter.com/projects/58936338/space-command


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Om några år kommer vi alla sitta här och skratta när Sony försöker rädda sig själva via kickstarter. Börja fylla era spargrisar nu, Sony Ponies;)

Medlem

Haha! Island of Paws-snubben! Salespitchen i videon tog liksom slut innan den hann börja.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Kickstarter har funkat 50/50 för mig dom projekt som verkar lyckas/lyckas är och jag ör nöjd med

Första länken har nakenhet så klicka inte på den om du inte uppskattar sånt.

https://www.kickstarter.com/projects/thatnikonguy/private-bod...

https://www.kickstarter.com/projects/37801615/mini-cablox

Mest episka är väl

https://www.kickstarter.com/projects/58936338/space-command

Ganska stor skillnad mellan klippet i den sista kickstarterannonsen och de som FZ.se tar upp. Den visar ju exakt vad man vill se för att backa upp med ett par dollar. De har kända producenter och folk som faktiskt har historik bakom sig inom genren med i klippet. Det är väl mer än vad man kan säga om Cybermatrix 100 personen som inte ens verkar veta hur man håller en kamera rätt.. Skulle inte ge ett öre åt honom.. speciellt inte när han ser ut som en pundare som har slut på pengar.

Medlem

Ge mig Cat Simulator nu!!!!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Snubben bakom Cybermatrix verkar vara rätt socioekonomiskt utslagen, outbildad, och möjligen en användare av metamfetamin.

Det låter som en diss, inte sant? Men alltså, jag försöker bara finna korrekta termer för att beskriva honom. Han verkar helt klart vara lite developmentally challenged, eller iallfall psykiatriskt belastad.

Jag menar, ta en titt på hans tre projekt. Och gärna hans första kickstarter-video till första versionen av Cybermatrix: https://www.kickstarter.com/projects/973736766/cybermatrix-100/widget/video.html

Igen, inte kritik per se och jag kanske sparkar in en öppen dörr här - men killen verkar absolut vara en oduschad crackanvändare. Skulle säga vietnam war veteran om han inte var för ung.

Jag vet inte vad för slutsatser jag har till dessa observationer. Men för mer humoristiskt våghalsiga personer så självanmäler sig en del liknelser från Family Guy eller South Park, en väg jag dock inte väljer att ta.

Och förresten, naturligtvis inte något fel gjort av FZ för att publicera Cybermatrix-nyheten. Jag tror det ligger en (måhända lite brysk) sanning i att psykiatriska fall med bristande personlig hygien troligen inte kommer kunna revolutionera hårdvarumarknaden för teknik.

Saxat från hans profil:

"I LIVE IN ST LOUIS FOR ABOUT 18 YEARS NOW, AND I WAS RAISED IN A POOR HOUSEHOLD, GOT HOSPITILIZED 15 DIFFERENT TIMES AND I ALWAYS SPEND MONEY ON THINGS I ONLY WANT RATHER NEED. IN A HOUSE OF JUST MY PARENTS AND ME, HOWEVER I WAS RAISED IN ORLANDO, FL IN A HOUSE OF 2 OLDER SISTERS, AND ONE OLDER BROTHER. I WAS RAISED IN A LARGE SIZED FAMILY, BUT I LIVE ALONE WITH PARENTS THAT LOVES ME AND CARES FOR ME. I JUST WISH I DIDN'T ABUSE THEM"


signatur

Burn in the light.

Medlem

"A fool and his money are soon parted" - Dr John Bridges

Medlem
Skrivet av redruM:

Saxat från hans profil:

"I LIVE IN ST LOUIS FOR ABOUT 18 YEARS NOW, AND I WAS RAISED IN A POOR HOUSEHOLD, GOT HOSPITILIZED 15 DIFFERENT TIMES AND I ALWAYS SPEND MONEY ON THINGS I ONLY WANT RATHER NEED. IN A HOUSE OF JUST MY PARENTS AND ME, HOWEVER I WAS RAISED IN ORLANDO, FL IN A HOUSE OF 2 OLDER SISTERS, AND ONE OLDER BROTHER. I WAS RAISED IN A LARGE SIZED FAMILY, BUT I LIVE ALONE WITH PARENTS THAT LOVES ME AND CARES FOR ME. I JUST WISH I DIDN&#039;T ABUSE THEM"

Wow, så jag var inte helt ute och cyklade med andra ord? Intressant.

Hur som helst, han låter kanske inte som personen att föra en konsoll - eller något särskilt - i hamn.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av KatOne:

Snubben bakom Cybermatrix verkar vara rätt socioekonomiskt utslagen, outbildad, och möjligen en användare av metamfetamin.

Det låter som en diss, inte sant? Men alltså, jag försöker bara finna korrekta termer för att beskriva honom. Han verkar helt klart vara lite developmentally challenged, eller iallfall psykiatriskt belastad.

Jag menar, ta en titt på hans tre projekt. Och gärna hans första kickstarter-video till första versionen av Cybermatrix: https://www.kickstarter.com/projects/973736766/cybermatrix-100/widget/video.html

Igen, inte kritik per se och jag kanske sparkar in en öppen dörr här - men killen verkar absolut vara en oduschad crackanvändare. Skulle säga vietnam war veteran om han inte var för ung.

Jag vet inte vad för slutsatser jag har till dessa observationer. Men för mer humoristiskt våghalsiga personer så självanmäler sig en del liknelser från Family Guy eller South Park, en väg jag dock inte väljer att ta.

Och förresten, naturligtvis inte något fel gjort av FZ för att publicera Cybermatrix-nyheten. Jag tror det ligger en (måhända lite brysk) sanning i att psykiatriska fall med bristande personlig hygien troligen inte kommer kunna revolutionera hårdvarumarknaden för teknik.

Saxat från hans profil:

"I LIVE IN ST LOUIS FOR ABOUT 18 YEARS NOW, AND I WAS RAISED IN A POOR HOUSEHOLD, GOT HOSPITILIZED 15 DIFFERENT TIMES AND I ALWAYS SPEND MONEY ON THINGS I ONLY WANT RATHER NEED. IN A HOUSE OF JUST MY PARENTS AND ME, HOWEVER I WAS RAISED IN ORLANDO, FL IN A HOUSE OF 2 OLDER SISTERS, AND ONE OLDER BROTHER. I WAS RAISED IN A LARGE SIZED FAMILY, BUT I LIVE ALONE WITH PARENTS THAT LOVES ME AND CARES FOR ME. I JUST WISH I DIDN&#039;T ABUSE THEM"

Så han uppfostrades på två olika ställen... Av bara hans föräldrar.. Sedan blev det i ett hus med två äldre systrar och en bror? Ena sekunden är han det enda barnet med sina föräldrar (observera att båda verkar bo i huset alltså ingen seperation) för att andra vara en stor familj? Han är antingen ett troll eller så nedknarkad att killen inte förstår vad han skriver. Oberoende så stannar mina pengar i min plånbok.

Medlem

Åh herre gud Ok, några intryck:
1 - "Musiken" till Cat Simulator fick mig att vilja karva hjärtat ur mig med ett skohorn, även om modellerna var rätt ok.
2 - Jag har själv några teckningar som min dotter ritade mellan dagis och andra klass, och funderar på att dra igång ett kickstarter projekt där jag kan lägga upp dom på nätet under en tiodagars period. Insamlingsmål är 39.750€
3 - Jag fick just ett brev från 80-talet, dom ville ha tillbaka flödesschema och blueprint till Cybermatrix 100.
4 - Noterar med intresse att Nordkorea redan skrapat ihop 5332 $

Medlem
Skrivet av KatOne:

Snubben bakom Cybermatrix verkar vara rätt socioekonomiskt utslagen, outbildad, och möjligen en användare av metamfetamin.

Det låter som en diss, inte sant? Men alltså, jag försöker bara finna korrekta termer för att beskriva honom. Han verkar helt klart vara lite developmentally challenged, eller iallfall psykiatriskt belastad.

Jag menar, ta en titt på hans tre projekt. Och gärna hans första kickstarter-video till första versionen av Cybermatrix: https://www.kickstarter.com/projects/973736766/cybermatrix-100/widget/video.html

Igen, inte kritik per se och jag kanske sparkar in en öppen dörr här - men killen verkar absolut vara en oduschad crackanvändare. Skulle säga vietnam war veteran om han inte var för ung.

Jag vet inte vad för slutsatser jag har till dessa observationer. Men för mer humoristiskt våghalsiga personer så självanmäler sig en del liknelser från Family Guy eller South Park, en väg jag dock inte väljer att ta.

Och förresten, naturligtvis inte något fel gjort av FZ för att publicera Cybermatrix-nyheten. Jag tror det ligger en (måhända lite brysk) sanning i att psykiatriska fall med bristande personlig hygien troligen inte kommer kunna revolutionera hårdvarumarknaden för teknik.

Han är antingen psykiskt sjuk eller smått autistisk. Läser man hans bio så ser den ut så här: "I LIVE IN ST LOUIS FOR ABOUT 18 YEARS NOW, AND I WAS RAISED IN A POOR HOUSEHOLD, GOT HOSPITILIZED 15 DIFFERENT TIMES AND I ALWAYS SPEND MONEY ON THINGS I ONLY WANT RATHER NEED. IN A HOUSE OF JUST MY PARENTS AND ME, HOWEVER I WAS RAISED IN ORLANDO, FL IN A HOUSE OF 2 OLDER SISTERS, AND ONE OLDER BROTHER. I WAS RAISED IN A LARGE SIZED FAMILY, BUT I LIVE ALONE WITH PARENTS THAT LOVES ME AND CARES FOR ME. I JUST WISH I DIDN'T ABUSE THEM."

Han bor alltså med sina föräldrar som tar hand om honom. Han visar stora likheter med Chris-Chan: http://www.sonichu.com/cwcki/Christian_Weston_Chandler

Medlem
Skrivet av LVX156:

...

Orkade inte läsa hela tråden va?

1
Skriv svar