Ny hårdvara fixar BF4:s "rubber banding"-problem

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Borde de inte haft högpresterande servrar redan från början?

EA/DICEs logic funkar inte på det viset. Om dom kan spara pengar gör dom det.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Väntar bara på att nån annan än piss-Dice ska ta upp detta med storskalig shooter med fordon... Någon som faktiskt kan leverera en felfri produkt.

Testa Planetside 2 ?

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Ender:

Nyinstallerade högprestanda servrar med Intels DualCore teknik och 4 Gb RAM minne. Almost no expenses spared.

Skrivet av Chiefen:

Ja ni kan skicka tack-korten till mig. Jag har precis hottat upp mina ram-minnen, så jag skickade de gamla till DICE.

Då dice uppgraderar sin hårdvara rör det sig nog om det bästa möjliga på marknaden. Jävla tomtar. Jag kan bekräfta att rubbeband problemet är helt löst för mig och att många rapporterar samma sak.

Kanske lite lättstött?

Medlem

Så nu har vi gnällt av oss *skönt*.. Se you on the battlefield!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av DeFeCT:

Borde de inte haft högpresterande servrar redan från början?

EA/DICEs logic funkar inte på det viset. Om dom kan spara pengar gör dom det.

Kanske inte fanns servrar med prestandan som klarade av att driva BF4 då det kom ut men att det gör det nu? BF4 är ju trots allt väldigt krävande att hålla uppe.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av DeFeCT:

Borde de inte haft högpresterande servrar redan från början?

EA/DICEs logic funkar inte på det viset. Om dom kan spara pengar gör dom det.

Nämen, ett företag som vill tjäna pengar?! Vad är det för värld vi lever i? Vart är den på väg?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Känns som att de greppar efter halmstrån nu, antar att väldigt många likt mig själv har tröttnat helt och hållet på skiten?
Jag hoppas verkligen att det kommer en värdig utmanare snart, det behövs! Avskyr verkligen Dice efter allt skitsnack!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Tror det när jag ser det men får väl testa Conquest ikväll igen då, för första gången på några månader..

Medlem

BF 3,5

Om 1.6 år kommerf BF5 (4)

Medlem

Lyckades DICE lösa nåt?
Are you impressed? I am!

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Idono:
Skrivet av DeFeCT:

Borde de inte haft högpresterande servrar redan från början?

EA/DICEs logic funkar inte på det viset. Om dom kan spara pengar gör dom det.

Kanske inte fanns servrar med prestandan som klarade av att driva BF4 då det kom ut men att det gör det nu? BF4 är ju trots allt väldigt krävande att hålla uppe.

Fanns gott om prestanda. Bara inte villiga att investera i det. Det handlar väldigt mycket om att en server kör ett flertal instanser av BF4s mjukvara. Dom har mer troligen investerat i fler servrar och minskat antalet instanser per server. Men kan inte riktigt bevisa det.

Dock vet jag att jag läste på någon av 3e parts server hoststen om att dom krävde midrange server hårdvara från 2-3 år tillbaka.


signatur

Idono. That's me!

12
Skriv svar