Förslag mottages gärna...

Medlem
Förslag mottages gärna...

på kluriga, roliga och utmanande pussel/adventurespel som finns till Mac.

har "Monkey Island" samt "back to the future" här hemma. Vad rekommenderas mer?

Gärna spel där man får tänka:)

Kommer ihåg gamla hederliga "King´s quest"...mumma:)

Mvh

#blogg

Medlem
Förslag mottages gärna...

Broken Sword shadow of the templars, en klassiker.

Syberia.. kanske? Inte så värst kul men otroligt vackert och ganska svåra pussel.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Medlem

Köpte "The Dream machine". Blir "Broken Sword" efter det, om jag nu inte tröttnar på adventuregames (för stunden).

Medlem

Indiana Jones and the fate of atlantis är ett, enligt mig, de bästa äventyrsspelen. Köp det.

Annars är det nyare spelet Catlady väldigt trevligt.

Medlem

Syberia är riktigt bra!

Medlem

Gillade också Syberia 1 och 2.

Medlem

Myst


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tusan! Ser ju till min förfäran att jag inte spelat "Tales of monkey island". Är dessa episoder värda att spela igenom? Kommer ej ihåg ngt av originalen... måste jag spela om dem för att förstå handling e.d. i "Tales of monkey Island", eller är det bara att köpa, installera och börja spela;)?

Blev plötsligt grymt sugen.

Kollar svar efter dagens golfrunda:)

Medlem
Skrivet av Sofokles-:

Tusan! Ser ju till min förfäran att jag inte spelat "Tales of monkey island". Är dessa episoder värda att spela igenom? Kommer ej ihåg ngt av originalen... måste jag spela om dem för att förstå handling e.d. i "Tales of monkey Island", eller är det bara att köpa, installera och börja spela;)?

Blev plötsligt grymt sugen.

Kollar svar efter dagens golfrunda:)

De flesta karaktärer från de tidigare spelen är med.. så om man vill förstå alla referenser/easter eggs så är bör man ha spelat igenom serien.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
phi
Medlem

Primordia
Gemini Rue

Två mörkare äventyrsspel men de är väldigt bra spel som man bör spela om man gillar genren.

Moderator | Testpilot

Phoenix Wright Ganska lätt att få en emulator med det att funka och det är ett av mina favoriter!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

The Dig. Ett av de svåraste Lucas Arts spelen jag spelat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Moderator | Testpilot

Började spela ett spel till DS (jag och mina jävla nintendo konsoller) som heter "nine hours nine persons nine doors".

Riktigt intressant, ger dig en synopsis här. Det är ett peka och klicka spel där man ska lösa pussel och så får man följa en mycket intressant handling.

"The story follows Junpei who is abducted and placed aboard an empty, sinking cruise liner along with eight other individuals. They are forced to participate in the "Nonary Game", which involves exploring the ship and solving escape-the-room puzzles. The game follows a branching plot line that concludes in one of six different endings based on the decisions made by the player character."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köpte nyss "machiniarium". Efter att ha läst mycket om det tror jag det kan bli ett roligt spel att njuta av av. Ngn som redan spelat det och har en uppfattning?

1
Skriv svar