Spel säljer bättre till PC än konsol

Medlem

Lula 3D säger jag bara. I rest my case...

Consol forever. PC never.

I´m above PC gaming...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Bennii:

Att PC-spel genererar större intäkter än konsolspel är inte riktigt samma sak som att spelen säljer bättre till PC. Jag har inte läst studien men tyckte ändå att ett förtydligande kunde vara bra.

Eftersom PC-spel är billigare säger det ju faktiskt ännu mer


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Bennii:

Att PC-spel genererar större intäkter än konsolspel är inte riktigt samma sak som att spelen säljer bättre till PC. Jag har inte läst studien men tyckte ändå att ett förtydligande kunde vara bra.

Eftersom PC-spel är billigare säger det ju faktiskt ännu mer

Nej, inte om undersökningen handlar om omsättning. Antal sålda spel och omsättning går inte hand i hand och är definitivt inte synonymt i alla lägen.

Låt oss anta att WoW har 8 miljoner spelare som betalar 10 dollar i månaden för att spela. Då omsätter WoW nästan en miljard dollar om året utan att sälja ett enda exemplar av spelet.

Medlem

Pc master race will allwas step on the dirty consoll pesant and skratta at them.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Man ska alltid vara kritisk till såna här analyser, om dom inte har källa till sina påståenden att visa upp.
All statistik kan vrida o vändas, om man inte visar upp all fakta på bordet.

Medlem
Medlem

Visa siffrorna eller så är det fejk.
Inte för att jag bryr mig... ska återgå till Dark Souls II på PC nu. Spelas med gamepad. På TV:n.

Min PC är en spelkonsol också.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Detta är till konsol-spelare:

http://youtu.be/N-EFebAdNF8?t=23s

Detta är till PC fanboys


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Gött att PC går från framgång till framgång vilkets uppnåts genom att platformen gjorts så mycket mer lätt tillgänglig genom en explosion av tjänster som Steam, Origin, Uplay osv osv som erbjuder tjänster utöver bara spel så som cloud-saves. Samt att DRM har tagit ett stort kliv bakåt och inte är lika jobbig för konsumenten.

Är nog mycket möjligt att denna konsol generationen är den sista åtminstone i den form som det är nu men det är ju möjligt att konsol platformen kan utvecklas till något annat SteamOS/Steambox formen kan ju mycket väl vara vad som händer härnäst. Det vill säga en mer modulär konsol platform där man kan uppgradera delar men fortfarande med egna operativ system.

Säkert är iaf att folk kommer fortfarande sitta i soffan framför TVn men handkontroll i hand och fortfarande spela samma form av spel och ha lika roligt även fast konsol platformen som vi minns den kanske försvinner eller utvecklas. Bara att vänta och se.

Antagligen så kommer spel och grafikutvecklingens takt vara ganska oförändrad då utveklare och distributörer fortfarande kommer hålla sig till vad för hårdvara medel Svensson har tillgång till och är villig att köpa.

Medlem

steam och bättre priser = the shit


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Antagligen så kommer spel och grafikutvecklingens takt vara ganska oförändrad då utveklare och distributörer fortfarande kommer hålla sig till vad för hårdvara medel Svensson har tillgång till och är villig att köpa.

Tror det kommer gå åt andra hållet. Allt fler utvecklare lägger fokus på mobiltelefoner och spelen som släpps till pc idag är ofta förenklade och anpassade efter casual gamers.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om pc genererar mer intäkter så lär det vara mer spel sålda på pc iomed att dom är betydligt billigare att köpa. Men nu vet man ju inte hur stora intäkter det är från Microtransactioner mm. Steam lär ju vara en stor del

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av riflE:
Skrivet av Chiefen:

Lite tolkningsfrågor som hänger i luften gällande det här ämnet. Sålda ex är fortfarande mycket starkare på konsolfronten.

Ska man titta på F2P-modellen så får mobiler och surfplattor både PC + Konsol-marknaden att se blek ut.

som vanligt någon konsolfanboy som ska hävda sig.

Förutom att Bennii har rätt.

Många spel som släpps till samtliga system säljer bättre på konsol med några få undantag som BF3.

Därför som Bennii skriver har PC en mycket större marknad och därför omsätter en större mängd pengar, men nyheten är skriven med lite flamebait och ser att du som är Pcfanboyultradeluxe nappade på en gång utan att tänka till först.

Jag jobbar rätt mycket med ungdomar. När man idag "LAN'ar" så tar man med sig sin xbox och sin specialinköpta 22 tums skärm till en polare. När jag försöker föra min generations evolution vidare istället för att gå bakåt i tiden förstår dom inte vad jag menar när jag säger att man LAN'ar med en dator. Dom fattar knappt att det finns spel på en dator och ser det som en surfenhet. Jag får förtydliga att jag primärt pratar om en stationär dator och inte en en macbook eller annan laptop. Dom känner ingen som har en stationär dator.

Generation lost.

Medlem
Skrivet av sCaz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av riflE:
Skrivet av Chiefen:

Lite tolkningsfrågor som hänger i luften gällande det här ämnet. Sålda ex är fortfarande mycket starkare på konsolfronten.

Ska man titta på F2P-modellen så får mobiler och surfplattor både PC + Konsol-marknaden att se blek ut.

som vanligt någon konsolfanboy som ska hävda sig.

Förutom att Bennii har rätt.

Många spel som släpps till samtliga system säljer bättre på konsol med några få undantag som BF3.

Därför som Bennii skriver har PC en mycket större marknad och därför omsätter en större mängd pengar, men nyheten är skriven med lite flamebait och ser att du som är Pcfanboyultradeluxe nappade på en gång utan att tänka till först.

Jag jobbar rätt mycket med ungdomar. När man idag "LAN'ar" så tar man med sig sin xbox och sin specialinköpta 22 tums skärm till en polare. När jag försöker föra min generations evolution vidare istället för att gå bakåt i tiden förstår dom inte vad jag menar när jag säger att man LAN'ar med en dator. Dom fattar knappt att det finns spel på en dator och ser det som en surfenhet. Jag får förtydliga att jag primärt pratar om en stationär dator och inte en en macbook eller annan laptop. Dom känner ingen som har en stationär dator.

Generation lost.

och innan man började med "lan"


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sCaz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av riflE:
Skrivet av Chiefen:

Lite tolkningsfrågor som hänger i luften gällande det här ämnet. Sålda ex är fortfarande mycket starkare på konsolfronten.

Ska man titta på F2P-modellen så får mobiler och surfplattor både PC + Konsol-marknaden att se blek ut.

som vanligt någon konsolfanboy som ska hävda sig.

Förutom att Bennii har rätt.

Många spel som släpps till samtliga system säljer bättre på konsol med några få undantag som BF3.

Därför som Bennii skriver har PC en mycket större marknad och därför omsätter en större mängd pengar, men nyheten är skriven med lite flamebait och ser att du som är Pcfanboyultradeluxe nappade på en gång utan att tänka till först.

Jag jobbar rätt mycket med ungdomar. När man idag "LAN'ar" så tar man med sig sin xbox och sin specialinköpta 22 tums skärm till en polare. När jag försöker föra min generations evolution vidare istället för att gå bakåt i tiden förstår dom inte vad jag menar när jag säger att man LAN'ar med en dator. Dom fattar knappt att det finns spel på en dator och ser det som en surfenhet. Jag får förtydliga att jag primärt pratar om en stationär dator och inte en en macbook eller annan laptop. Dom känner ingen som har en stationär dator.

Generation lost.

och innan man började med "lan"

http://www.cablesdirect.com/prodimages/CC2045-06_LR.jpg

Aah, en hederlig 0-modem kabel.

Medlem

Jag har läst den här nyheten ungefär 2 gånger om året sedan 2005 och bör väl kunna arkiveras under "etablerat" vid det här laget. Sen kvarstår väl ifs faktum att om man släpper ett SP-spel till Playstation, Xbox och PC samtidigt så säljer det kanske 7% av enheterna till PC. Det har aldrig hållt på att dö. Men däremot för den vanliga sortens AAA spel av typen GTA eller Batman Arkham så skulle jag säga att PC ligger jävligt illa till.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Detta går seriöst inte jämn föra... 30% av alla spel som spelare har på Steam Spelas.. det är lite löjligt, dock förstår jag varför då jag te.x har 230 spel och typ spelat 70.. PCs MMOs ökar pengar in taget med massor.. F2P, Pay2Win modellen får priset att flöda över... Och att Pc har mer spel än Konsol? Fan häller allt praktiskt allt som släpps till Pc när det kommer till "större" titlar släpps på konsol, Strategi o MMO det är PCs' "only on" spel, Kan börja med att säga Nintendo så hoppas jag folk inser att Nintendo har jätte många PC spel.. Lr? Går inte att jämn föra imo.. samt en av ovanstående kommentarer F2P spel erövrar allt.. Jajo då pratar vi telefon spel i majoritet o typ några Mobas, telefon spel är omoget cp då tex CandyCrush erövrar världen typ... Nuff said my part.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Inaktiv

SJÄLVKLART ÄR PC BÄST:up:

12
Skriv svar