Crysis 3 är fortfarande ultrasnyggt

Robot
Crysis 3 är fortfarande ultrasnyggt

Stillbilder med tusentals pixlar visas Cryteks actionspel från sin bästa sida.

#crysis-3


Medlem
Crysis 3 är fortfarande ultrasnyggt

Tja. det ni skriver stämmer ju, men öhm...torrt på nyhetsfronten idag eller? ;P

Medlem

Det är ju det snyggaste spelet på marknaden just nu. Om man skruvar upp det till max

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Biggles:

Tja. det ni skriver stämmer ju, men öhm...torrt på nyhetsfronten idag eller? ;P

Tänkte snarare som en motvikt mot Unreal Engine 4-nyheten, att även äldre spel kan vara rejält snygga. Typ.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Biggles:

Tja. det ni skriver stämmer ju, men öhm...torrt på nyhetsfronten idag eller? ;P

Tänkte snarare som en motvikt mot Unreal Engine 4-nyheten, att även äldre spel kan vara rejält snygga. Typ.

Fair enough! Jag är inte den som spyr galla över allt som inte intresserar mig personligen, tyckte bara det var lite rumphugget. Men som sagt, snygga bilder!

Medlem

Ser fortfarande riktigt bra ut! Skulle vara kul om det fick occulus rift stöd, dock är det inget jag väntar mig kommer hända.

Medlem

Hmm, står 8k som albumrubrik på bilderba och 4k i artikeln?

Medlem

Va, ingen som har kommenterat att det är ett FPS på endast max 60hz i och med 4k?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Osk3rk:

Hmm, står 8k som albumrubrik på bilderba och 4k i artikeln?

Ja, som jag skrev får vi inte ihop ekvationen då pixelhöjden/bredden inte ger några 8K på bilderna. Närmare 4K.


signatur
Medlem

Tänkte gå in och rätta nyheten och förklara att bilderna ju är concept art! Sen kollade man fullscreen resolution och fan, det var ju screenshots

Jag visste att det var snyggt, men inte att det var SÅ snyggt. Well played, CryTek.

Skrivet av 2infinity:

Ser fortfarande riktigt bra ut! Skulle vara kul om det fick occulus rift stöd, dock är det inget jag väntar mig kommer hända.

CryEngine har både officiellt och (via moddar) inofficiellt stöd för Riften

Medlem

"Stillbilder med tusentals pixlar visas Cryteks actionspel från sin bästa sida."

Man får väl hoppas att det är minst några tusental pixlar, då det skulle vara från upplösningar runt 48x27 (i 16:9-format) som ger dessa svindlande pixelmängder.

4K i 16:9 ger ungefär 8.3 miljoner pixlar per bild, men inte för att vara den som är den på något sätt... ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Imgur komprimerar sina bilder, vilket känns lite synd när det är grafiken som är av fokus. Exempelvis Minus.com skulle vara att föredra i detta fallet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Synd bara att det är dö tråkigt att spela !!

Medlem

ja spelet var snyggt utan tvekan men det kändes ändå så jäkla kort och trist som alla säger ,det är mer som ett ultrasnyggt teknik demo, om dom ändå kunde göra intressanta och vettiga fps spel ändå.. första crysis var ju hyffsad bra och var spännande.

Medlem

Personligen har jag inte blivit imponerad på grafikfronten sedan Crysis (1). Visst 3:an är snygg, men inte WOW! snygg.

Medlem

Snyggt, trodde med första bilden var koncept bild först.

Fortfarande inte plöjt igenom Crysis 3 är det värt tiden? (såvitt jag förstått var det rätt kort också)


signatur

Nämen!

Medlem

Snygg grafik, men riktigt trist spel.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Tja. det ni skriver stämmer ju, men öhm...torrt på nyhetsfronten idag eller? ;P

Egentligen inte, Gamestop ska ju stänga 120 spelbutiker för att öppna 200-300 butiker som fokuserar sig på telefoner och surfplattor (inget skämt)


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har inte tänkt på det innan men "Empire State Building" är oskadd

Medlem

Wow. Ser snart lika bra ut som Crysis 1.

Medlem

Ettan är snyggare.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Personligen har jag inte blivit imponerad på grafikfronten sedan Crysis (1). Visst 3:an är snygg, men inte WOW! snygg.

Om du anser att inte Crysis3 är det, var är då wow-snyggt då? =P

1
Skriv svar