Testa Unreal Engine 4

Robot
Testa Unreal Engine 4

Klarar din dator Epics nya spelmotor?

#daylight, #epic


Medlem
Medlem

Dagen då in-game kan se lika snyggt ut som en Blizzard-cinematic är äntligen kommen!

Medlem

Nån som har en fungerande länk till Cave demot?

Medlem

Nice!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Acriax:

Dagen då in-game kan se lika snyggt ut som en Blizzard-cinematic är äntligen kommen!

Ja.. eller hur?

Medlem

Kan någon förklara för mig vad som är så speciellt med denna video? Jag kollade och det såg snyggt ut. Men inte alls lika coolt och snyggt som annat jag sett?

Medlem
Skrivet av Rentah:

Kan någon förklara för mig vad som är så speciellt med denna video? Jag kollade och det såg snyggt ut. Men inte alls lika coolt och snyggt som annat jag sett?

Kan du specificera vad du menar med annat? Om jag gissar så menar du kanske en Blizzard intro video som är renderad, där det tar flera timmar att rendera en sekund av videoklippet medans här är det ingame grafik, dvs det sker direkt.

Medlem

Buuuu! Ingen SLI support...

Medlem

Nu ska vi se vad mina 4GB's 760-kort i 2xSLI presterar

Och, såklart, hur UE4 ser ut "in-game".

Skrivet av Dunderhoken:

Buuuu! Ingen SLI support...

O snap! Då hjälper inget extra kort med andra ord

Tur att de spel som nyttjar motorn i framtiden kommer ha utmärkt SLI-stöd.

Demot såg väldigt coolt ut iallfall, flöt på utmärkt trots frånvarande SLI-stöd! Så motorn är helt klart mycket väl optimerad, inte olikt sin föregångare (UE3). Ska bli spännande att se spel som nyttjar motorn till fullo.

Medlem

Jag har använt UE4 ett par månader, riktigt imponerande.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vad kör ni för aspect ratio i den upplösningen?

Medlem

"Vi körde teknikdemonstrationerna på vår Intel I7 (12 kärnor, 3,3 Ghz), 16 gig ram och Nvidia GTX 680 och fick mellan 30 och 50 fps under promenaden i Cave, i 1920 x 1280-upplösning."

Nån verkar ha varit trött som har skrivit denna artikel.
Det finns ingen I7'a men 12 kärnor, 12 trådar kan man ha på en I7'a med 6 kärnor och hyperthreding aktiverat.

Sen, körde ni verkligen i 1920x1280? Ganska udda upplösning, kanske ska vara 1920x1080?

Medlem

hur ställer man in så man ser fps i Cave demot? Vart ställer man in inställningar?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cyzed:

"Vi körde teknikdemonstrationerna på vår Intel I7 (12 kärnor, 3,3 Ghz), 16 gig ram och Nvidia GTX 680 och fick mellan 30 och 50 fps under promenaden i Cave, i 1920 x 1280-upplösning."

Nån verkar ha varit trött som har skrivit denna artikel.
Det finns ingen I7'a men 12 kärnor, 12 trådar kan man ha på en I7'a med 6 kärnor och hyperthreding aktiverat.

Sen, körde ni verkligen i 1920x1280? Ganska udda upplösning, kanske ska vara 1920x1080?

Så sant. Korrigerat!

Skrivet av sandmanman:

hur ställer man in så man ser fps i Cave demot? Vart ställer man in inställningar?

Vi körde fraps.


signatur
Medlem
Skrivet av sandmanman:

hur ställer man in så man ser fps i Cave demot? Vart ställer man in inställningar?

Vi körde fraps.[/quote]

Okej. Och kan man inte ställa in mer än de 3 alternativ som finns i demot. Alltså grafikkorten som flyter i luften (low, medium, high)?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sandmanman:
Skrivet av sandmanman:

hur ställer man in så man ser fps i Cave demot? Vart ställer man in inställningar?

Vi körde fraps.

Okej. Och kan man inte ställa in mer än de 3 alternativ som finns i demot. Alltså grafikkorten som flyter i luften (low, medium, high)?[/quote]

Vet inte, isf genom att pilla i diverse ini-filer.


signatur
Medlem

Sluta ha sönder varandras quotes!
Och hur taxerande var fraps på detta - brydde sig UE4 om det överhuvudtaget eller märktes någon direkt skillnad?

Var länge sedan jag använde det (kör bara OBS numera), men minns att det var olika taxerande på olika spel och hård-/mjukvarukonfigurationer.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så sant. Korrigerat!

Sen undrar jag om ni tabbade ur och kollade processorlasten (i task manager tex) under tiden när ni testade. Tänkte höra hur många trådar den kunde dra nytta av, i verkligheten alltså. Inte det unreal gör reklam för utan hur det verkligen ligger till.

Va tror ni om Daylight? Blir de en Outlast kopia eller något helt annat?

Medlem
Skrivet av Rentah:

Kan någon förklara för mig vad som är så speciellt med denna video? Jag kollade och det såg snyggt ut. Men inte alls lika coolt och snyggt som annat jag sett?

Vilka spelmotorer menar du? Ge gärna exempel!

Medlem

https://forums.unrealengine.com/showthread.php?897-VIDEO-Ball... <-- snubbe som tittade på Assassins Creed: Unity-trailern och gjorde denna på en helg.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Sluta ha sönder varandras quotes!
Och hur taxerande var fraps på detta - brydde sig UE4 om det överhuvudtaget eller märktes någon direkt skillnad?

Var länge sedan jag använde det (kör bara OBS numera), men minns att det var olika taxerande på olika spel och hård-/mjukvarukonfigurationer.

Tar ingen prestanda när man bara har fps display overlay.
Tar bara prestanda på datorn när du spelar in.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Acriax:

Dagen då in-game kan se lika snyggt ut som en Blizzard-cinematic är äntligen kommen!

Men det du fick istället var ESO...bummer :/

1
Skriv svar