Mario Golf: World Tour

Robot
Mario Golf: World Tour

Nintendos anrika golfstudio Camelot blandar hole in one-eufori med djupa bunkerslag. I Mario Golf: World Tour får du kämpa för att hitta spelglädjen.

#nintendo, #mario-golf-world-tour, #camelot-software-planning


Medlem
Mario Golf: World Tour

Det här med Day-1 DLC:et i spelet... var inte tanken från deras sida ändå att huvudspelet ska vara billigare än de flesta spel i marknaden och om man köpte DLC:et så blev priset som vilket annat spel som helst i fullpris? Jag vet inte om priset ändras när det säljs i svenska butiker dock...

Medlem

Kommer skaffa spelet, tyckte demot var roligt och de tidigare spelen har varit bra tidsfördriv.

Redaktör
Ponny
Skrivet av DarkZide8:

Det här med Day-1 DLC:et i spelet... var inte tanken från deras sida ändå att huvudspelet ska vara billigare än de flesta spel i marknaden och om man köpte DLC:et så blev priset som vilket annat spel som helst i fullpris? Jag vet inte om priset ändras när det säljs i svenska butiker dock...

Intressant. Som jag förstår det kostar spelet runt 350 kronor. Och det kanske är 50 spänn billigare än i normalfall? Har dålig koll på hur det är. Någon som har bättre koll?

Men varför krångla till det på detta viset? Är väl smidigare att släppa allt samtidigt, men tanken – gissar jag – är antagligen att först locka med detta dlc och sedan fortsätta locka med season pass och fler dlc.

Jag har inga problem med dlc, egentligen. Till ett golfspel är det till och med vettigt med nytt innehåll. Men det måste skötas snyggt. Och här är jag tveksam.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hoppas att det här med 3DS-exklusivitet bara är en engångsföreteelse i det här fallet. Mariosportspelen har alltid varit extremt underhållande vare sig om man är intresserad av sporten i sig eller inte, och jag vill ha fler spel till mitt Wii U.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av DarkZide8:

Det här med Day-1 DLC:et i spelet... var inte tanken från deras sida ändå att huvudspelet ska vara billigare än de flesta spel i marknaden och om man köpte DLC:et så blev priset som vilket annat spel som helst i fullpris? Jag vet inte om priset ändras när det säljs i svenska butiker dock...

Intressant. Som jag förstår det kostar spelet runt 350 kronor. Och det kanske är 50 spänn billigare än i normalfall? Har dålig koll på hur det är. Någon som har bättre koll?

Men varför krångla till det på detta viset? Är väl smidigare att släppa allt samtidigt, men tanken – gissar jag – är antagligen att först locka med detta dlc och sedan fortsätta locka med season pass och fler dlc.

Jag har inga problem med dlc, egentligen. Till ett golfspel är det till och med vettigt med nytt innehåll. Men det måste skötas snyggt. Och här är jag tveksam.

Jag har ingen bra koll heller, men jag vet genom en forumdiskussion att spelet skulle kosta 30 dollar i USA utan DLC och med allt DLC skulle det bli 45 dollar. Jag tror den vanliga fullpris-kostnaden för spel är runtom 50-60 dollar.

Nä från recensionen låter det ju som en tråkig upplevelse. Många som har reagerat dessutom eftersom det är ett Nintendo-spel med Day 1-DLC.

Medlem

Var enda gång jag ser en nintendo recension så inbillar jag mig att det äntligen kommit nått nytt till Wii U. Jag får sluta va så naiv.

1
Skriv svar