Ytterligare en veteran lämnar Naughty Dog

Robot
Ytterligare en veteran lämnar Naughty Dog

Grafikern bakom huvudkaraktärerna i Last of Us lämnar också Naughty Dog.

#naughty-dog, #the-last-of-us-remastered


Medlem
Ytterligare en veteran lämnar Naughty Dog

Ja, man börjar ju undra vad som pågår där borta om så många plötsligt bara "lämnar"...

Medlem
Skrivet av deezel:

Ja, man börjar ju undra vad som pågår där borta om så många plötsligt bara "lämnar"...

För dåligt betalt?

Moderator | Testpilot
Skrivet av deezel:

Ja, man börjar ju undra vad som pågår där borta om så många plötsligt bara "lämnar"...

Plötsligt? Folk blir less och vill hitta på annat, eller så är det något med lön eller medarbetare/arbetssituation.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tror skeppet sjunker. Riktigt synd då jag verkligen gillar Naughty Dog.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vad jag har "hört" så har Naughty Dog arbetat under extrem press och har mer eller mindre crunchat genom hela utvecklingsfasen med 60-70 timmars arbetsveckor. Hur länge detta pågått och för vilka spel har jag ingen aning om, men om det stämmer kan jag verkligen förstå att folk börjar känna att det är kanske dags att se sig om efter något nytt.

Medlem

Det kan ju vara så att de varit för framgångsrika för sitt eget bästa. Folk som jobbat hos Naughty Dog är attraktiva för andra utvecklare och de är beredda att betala högre lön än de har nu.

Medlem

Det lär grunda sig i det ursprungliga avhoppet där de efterföljande är de som stod närmast "TEAM Amy Hennig" och inte är nöjda med hur det sköttes alternativt de tror inte på den nya inriktningen.

Medlem

Ytterligare(!) ett Uncharted och sen en port av Last of Us på det... Låter som extremt ointressanta projekt just nu för den skaran folk som lämnat. Speldesigners kommer och går; kan bara vara positivt att få in lite nytt folk senare när de är redo att satsa på något nytt. Så länge programmerar-eliten är kvar ser jag ingen anledning till att höja på ögonbrynen.

Medlem

Bara jag som tycker det är tröttsamt att det blir nyheter av varenda person som bytar jobb? Totalt ointressant.

Tro det eller ej men det händer hos alla företag hela tiden utan att pressen skriver om det.

= HeadHunting, sitter säker o jobbar med AngryBirds Online eller Clash of Clans II as we speak..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zappa:

Bara jag som tycker det är tröttsamt att det blir nyheter av varenda person som bytar jobb? Totalt ointressant.

Tro det eller ej men det händer hos alla företag hela tiden utan att pressen skriver om det.

Men det här är tre högt uppsatta personer i ett spelföretag som gjort många kända spel (samt gör spel som är aktuell för den nya hårdvaran). Spelnyhet på en spelnyhetssida. Sluta gnälla.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Högt uppsatt? En sketen grafisk designer? Det finns galet många sånna.
Veteran påstår de också som jobbat på hela en titel under massiva 3 år. NG kommer gå under nu. Lika bra de slår igen omedelbart!

Medlem

Va fan, börjar likna Infinity Ward och Respawn Entertainment här nu.... Vad är det som händer?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det kan lika gärna komma något positivt ur detta, folk vill göra nya saker. Kanske är de trötta på att utveckla konsol-exklusiva titlar?

Resten av spelmarknaden får ta del av dessa fantastiska personligheters idéer med, samtidigt så kanske Naughty Dog får in lite friskt blod i ådrorna? Vilket kan vara gynnsamt för som jag ser så gnäller även fler här inne på att Naughty Dog inte jobbar på nått annat än ett nytt Uncharted.

Förändring är inte alltid av ondo.


signatur

Nämen!

Medlem

I slutet av förra året rekryterade de så pass mycket folk att det började spekuleras om ett tredje team hos Naughty Dog.

Nu slutar det några personer och då verkar en del tro att hela studion håller på att gå under.

1
Skriv svar