Trailer för Outlast: Whistleblower

Robot
Medlem
Trailer för Outlast: Whistleblower

Gimme, gimme, gimme !!!

Medlem

Hur kommer det sig att dom alltid ska visa blod och gore när dom vill sätta stämning och atmosfär i ett spel?

Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Medlem

Väldigt väldigt taggad, trots AIns brister. Förhoppningsvis har de gett den lite mer dynamik.

Medlem
Skrivet av basegnome:

Hur kommer det sig att dom alltid ska visa blod och gore när dom vill sätta stämning och atmosfär i ett spel?

Det är ju faktiskt ganska effektivt, liksom "Vad hände med den förra killen som gick in här? Där är han!... och där... och där... och där... och... ;___;..."

Medlem

Bra timing på datumet för mig, började nämligen spela Outlast i förrgår och är snart klar med det. Inte läskigt imo men rätt kul


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tröttnade på Outlast efter 2 timmar när alla jumpscares blev så enormt förutsägbara. Kanske värt att testa detta dock om det kommer med ett vettigt pris.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av basegnome:

Hur kommer det sig att dom alltid ska visa blod och gore när dom vill sätta stämning och atmosfär i ett spel?

Det är ju faktiskt ganska effektivt, liksom "Vad hände med den förra killen som gick in här? Där är han!... och där... och där... och där... och... ;___;..."

Kanske dom två första gångerna i ett spel. Men när du har spelat ett tiotal skräck spel vill man nog se nåt annat som kan framföra skräck än att bara gå runt och lista ut vilken kroppsdel som tillhör vilken kropp

Medlem
Skrivet av basegnome:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av basegnome:

Hur kommer det sig att dom alltid ska visa blod och gore när dom vill sätta stämning och atmosfär i ett spel?

Det är ju faktiskt ganska effektivt, liksom "Vad hände med den förra killen som gick in här? Där är han!... och där... och där... och där... och... ;___;..."

Kanske dom två första gångerna i ett spel. Men när du har spelat ett tiotal skräck spel vill man nog se nåt annat som kan framföra skräck än att bara gå runt och lista ut vilken kroppsdel som tillhör vilken kropp

Jo, men bara för att spel är pyntat med blodiga kroppsdelar utesluter det ju inte att spelet har andra sätt att skrämmas på - t.ex. första Silent Hill hade väldigt mycket blod och gore i bakgrunden, men spelet kom under huden på en på andra sätt också.

Jag tyckte OutLast var lite extra läskigt för man visste inte vilka asylum-fångar man kunde lita på och vilka som helt plötsligt skulle få ett ryck och börja slå på en. Det och mörker och kameran la till extra mycket stämning.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av basegnome:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av basegnome:

Hur kommer det sig att dom alltid ska visa blod och gore när dom vill sätta stämning och atmosfär i ett spel?

Det är ju faktiskt ganska effektivt, liksom "Vad hände med den förra killen som gick in här? Där är han!... och där... och där... och där... och... ;___;..."

Kanske dom två första gångerna i ett spel. Men när du har spelat ett tiotal skräck spel vill man nog se nåt annat som kan framföra skräck än att bara gå runt och lista ut vilken kroppsdel som tillhör vilken kropp

Jo, men bara för att spel är pyntat med blodiga kroppsdelar utesluter det ju inte att spelet har andra sätt att skrämmas på - t.ex. första Silent Hill hade väldigt mycket blod och gore i bakgrunden, men spelet kom under huden på en på andra sätt också.

Jag tyckte OutLast var lite extra läskigt för man visste inte vilka asylum-fångar man kunde lita på och vilka som helt plötsligt skulle få ett ryck och börja slå på en. Det och mörker och kameran la till extra mycket stämning.

Jag syftade på trailers, inte spel i helhet. Håller med om att det finns spel som ändå kan komma under huden på dig.

1
Skriv svar