Sony slopar prenumerationer för enskilda spel

Robot
Sony slopar prenumerationer för enskilda spel
Medlem
Sony slopar prenumerationer för enskilda spel

Kan nog vara ett koncept som kan fungera. Beror lite på hur de tänker sköta F2P i sina spel. Kan tänka mig att om Sony lyckas med detta så kommer andra att följa. Kanske sett "spotify" liknande koncept för spel i framtiden?

MEG
Medlem

En intressant ide på "papperet", vi får se hur det blir i verkligheten


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ett för alla verkar vara ett vettigt koncept!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Spelbuffé helt enkelt

Medlem

Uhm, är inte detta en ganska så gammal nyhet, som ni även skrivit om tidigare?

Medlem

Väldigt bra nyhet. Eftersom jag redan är nöjd premiummedlem i Planetside 2 så betyder det här att jag får massa fler premium utan extra kostnad!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Uhm, är inte detta en ganska så gammal nyhet, som ni även skrivit om tidigare?

Tidigare bara ryktats om det har jag för mig, eller diskuterats. Inget som genomförts.

Medlem

Så om jag förstått rätt, betalar jag för ett av spelen så ingår dem andra i månadsavgiften? Men om jag bara vill spela h1z1 då? Betalar jag ett överpris då?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Smoo87:

Uhm, är inte detta en ganska så gammal nyhet, som ni även skrivit om tidigare?

Tidigare bara ryktats om det har jag för mig, eller diskuterats. Inget som genomförts.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140107/ett-abonemang-for-...

Ja det kan se ut som att det bara var ett rykte om man läser artikeln, men då går man till källna på reddit

http://www.reddit.com/r/Planetside/comments/1ulcav/moving_for...

"Hi everyone,

Thanks for the feedback. We listened.

Here are the basics of our revised plan. Please note - we have not had the time to do estimates of the work involved, and also we're continuing to listen. so this isn't baked just yet. Do not expect that this is all going to happen immediately. We plain don't know yet. we're doing that meeting tmw.

1) We're lowering the price of All Access to $14.99

2) We're going to make it so every subscriber to all our PC games an all access member. Basically there will be one SOE membership for our PC games. Please note there are some minor restrictions around our kids titles (simply put - if you're a 12 year old who signed up for FR you won't have access to the adult games so we'll likely leave the lower priced kids offerings as separate subscriptions for under 12 for the same low prices).

3) We're keeping the 500 SC included with the subscription instead of going to the "pick an item" system. We heard you. You didn't like the change. The only change we are making is that we're now going to make you claim it monthly. You can still hoard it though I realize this is a bit of a pain but honestly it's the best compromise we could come up with that solves the problems I mentioned in the other thread.

4) we are going to be giving our members a 10% discount in our marketplaces.

5) European players - we have an idea on how to include you in this but we need to discuss with our partners.We have a pretty good idea on this though. give us a bit of time to suss this out.

6) Nothing is changing with Player Studio items - you'll still be able to buy them with your 500SC.

7) Console titles - you'll notice I only mentioned the PC titles. Our goal is to include the PS3 and PS4 games that we have, but I want to be up front and say that isn't a done deal.

In a nutshell that's where our head is at.

As always your feedback is welcomed. Please do us a big favor and carefully think about #3. Our goal is to give you more value in the subscription to make it more attractive and making it simpler in the process.

I really feel like we're making a good decision going this route. It makes things simpler and gives more value to our players.

Thanks

Smed"

Medlem

Låter väldigt bra, hoppas det fungerar bra och fler företag väljer att gå efter den här modellen.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av bent toe:

Så om jag förstått rätt, betalar jag för ett av spelen så ingår dem andra i månadsavgiften? Men om jag bara vill spela h1z1 då? Betalar jag ett överpris då?

Nej, för speltiden är exakt densamma, du betalar för möjligheten att använda tiden sen vart du väljer att lägga tiden är ju helt upp till en själv

edit: oj nej vad säger jag, du betalar för att du vill stödja dom, eller... varför betalar man för? Kom ju på att flertalet är f2p, och kommer inte h1z1 oxå vara det? Har ju för mig att man har tillgång till allt i planetside 2 och dcuo. Så för att stödja och få sina 500 sony coins eller vad dom nu hette

Gen
Medlem

Faktiskt en väldigt bra idé.

Medlem

Kommer inte att hindra dem från att stänga ner spel ändå.

Medlem

Vettigt ! men det får inte bli dyrare än så.

Medlem

Hoppar på tåget och tycker att detta låter som ett bra initiativ


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av bent toe:

Så om jag förstått rätt, betalar jag för ett av spelen så ingår dem andra i månadsavgiften? Men om jag bara vill spela h1z1 då? Betalar jag ett överpris då?

Nej, för speltiden är exakt densamma, du betalar för möjligheten att använda tiden sen vart du väljer att lägga tiden är ju helt upp till en själv

edit: oj nej vad säger jag, du betalar för att du vill stödja dom, eller... varför betalar man för? Kom ju på att flertalet är f2p, och kommer inte h1z1 oxå vara det? Har ju för mig att man har tillgång till allt i planetside 2 och dcuo. Så för att stödja och få sina 500 sony coins eller vad dom nu hette

Nu blev jag ännu mer konfunderad.... ???!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Detta blir da som med Xbox Live guld och PS Plus pa PS4, fast for PC istallet?

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av bent toe:

Så om jag förstått rätt, betalar jag för ett av spelen så ingår dem andra i månadsavgiften? Men om jag bara vill spela h1z1 då? Betalar jag ett överpris då?

Nej, för speltiden är exakt densamma, du betalar för möjligheten att använda tiden sen vart du väljer att lägga tiden är ju helt upp till en själv

edit: oj nej vad säger jag, du betalar för att du vill stödja dom, eller... varför betalar man för? Kom ju på att flertalet är f2p, och kommer inte h1z1 oxå vara det? Har ju för mig att man har tillgång till allt i planetside 2 och dcuo. Så för att stödja och få sina 500 sony coins eller vad dom nu hette

Nu blev jag ännu mer konfunderad.... ???!

Ja, jag är ganska duktig på att snurra till det, men det jag menar är om du säg nu spelar 10 timmar om dagen, så får du ju inte mer för pengarna om du skulle köra 5 spel dom 10 timmarna istället för 1 spel. Du spelar ju i vilket fall bara 10 timmar. Sen så får man väl inte mer gameplaymässigt med prenumerationen jämfört med f2p varianterna, utan du får väl bara lite smågodis som inte gör dig bättre än andra. Hoppas det vart bättre förklarat ^^

Medlem
Skrivet av Preath:

Detta blir da som med Xbox Live guld och PS Plus pa PS4, fast for PC istallet?

Nej, eftersom det inte är ett måste för att kunna köra online

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Preath:

Detta blir da som med Xbox Live guld och PS Plus pa PS4, fast for PC istallet?

Nej, eftersom det inte är ett måste för att kunna köra online

Okej.

Medlem

Jag tror det kommer att bli problem för europeiska spelare som inte vill migrera sitt Sony-konto till ProSiebenSat1.

Inaktiv

ALLT BLIR SÅ MYCKET ENKLARE,BRA BESLUT SONY:up:

1
Skriv svar