Ny uppdatering till Playstation 4 idag

Robot
Ny uppdatering till Playstation 4 idag
Medlem
Ny uppdatering till Playstation 4 idag

Ska bli roligt att få börja göra videos och lägga upp på Youtube.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Alltså, det gnälldes från vissa håll för ett tag sedan att man inte kan stänga av lightbaren på kontrollen. och idag ser vi,

New DUALSHOCK 4 options: New light bar settings have been added for DUALSHOCK 4, allowing you to change it to Bright, Medium or Dim in the Settings menu. The touchpad has also been updated, allowing you to navigate the on-screen keyboard using the DUALSHOCK 4 touchpad.

De lyssnar ju iallafall på sin community och försöker lösa det. Får se hur ljus Dim är när Ps4an anländer snart

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Alltså, det gnälldes från vissa håll för ett tag sedan att man inte kan stänga av lightbaren på kontrollen. och idag ser vi,

New DUALSHOCK 4 options: New light bar settings have been added for DUALSHOCK 4, allowing you to change it to Bright, Medium or Dim in the Settings menu. The touchpad has also been updated, allowing you to navigate the on-screen keyboard using the DUALSHOCK 4 touchpad.

De lyssnar ju iallafall på sin community och försöker lösa det. Får se hur ljus Dim är när Ps4an anländer snart

Men man kan bara dimma den, inte stänga av...

Medlem

Precis, de sa att de inte gick att stänga av den.. Så de ger oss det näst bästa. Att de ens försöker lösa det är väldigt bra.

Avstängd

"Den som har en kamera till maskinen kan även glädjas åt fler röstkommandon"

är det verkligen så få som vet att man kan använda röstkommandon utan kameran att till och med spelsidor ger felaktig information i nyheter.

röstkommandon fungerar lika bra med headset inkopplat i kontrollen


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Längtar till DLNA och filmuppspelning via dator/USB/andra extärna källor.

Skribent
Skrivet av DrAg00nEn:

"Den som har en kamera till maskinen kan även glädjas åt fler röstkommandon"

är det verkligen så få som vet att man kan använda röstkommandon utan kameran att till och med spelsidor ger felaktig information i nyheter.

röstkommandon fungerar lika bra med headset inkopplat i kontrollen

Det visste jag inte. Lustigt då att Sony själva beskriver funktionen så här:

"More PlayStation Camera commands: More voice commands are added to PlayStation Camera, allowing you to launch the apps installed on your PS4 with the sound of your voice."

De betonar ju verkligen att handlar om just kameran. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

En annan trevlig funktion som visst kommer nu är att man kan betala med Paypal i shoppen. Nu har jag fövisso redan lagt in mitt visa-kort men det känns som en grej som många kommer att uppskatta ändå.

/ LordDaimos

Medlem

Detta med att spelen krashar jämt och ständigt? När ska de fixa det?

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Detta med att spelen krashar jämt och ständigt? När ska de fixa det?

Vilka spel krashar? Inget av mina spel krashar iaf, om du menar Battlefield 4, så Blame It On DICE!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Detta med att spelen krashar jämt och ständigt? När ska de fixa det?

Ska Sony fixa speltillverkarnas mjukvara menar du?

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av NoiizeR:

Detta med att spelen krashar jämt och ständigt? När ska de fixa det?

Vilka spel krashar? Inget av mina spel krashar iaf, om du menar Battlefield 4, så Blame It On DICE!

Nfs rivals, Dead nation och Trine 2. Lirar inte BF

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av NoiizeR:

Detta med att spelen krashar jämt och ständigt? När ska de fixa det?

Vilka spel krashar? Inget av mina spel krashar iaf, om du menar Battlefield 4, så Blame It On DICE!

Nfs rivals, Dead nation och Trine 2. Lirar inte BF

Äger DN och T2 men ingen av dom har någonsin kraschat för mig. DN hade förr en bugg om man hade över 100 PSN friends men det ska vara patchat nu.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av DrAg00nEn:

"Den som har en kamera till maskinen kan även glädjas åt fler röstkommandon"

är det verkligen så få som vet att man kan använda röstkommandon utan kameran att till och med spelsidor ger felaktig information i nyheter.

röstkommandon fungerar lika bra med headset inkopplat i kontrollen

Det visste jag inte. Lustigt då att Sony själva beskriver funktionen så här:

"More PlayStation Camera commands: More voice commands are added to PlayStation Camera, allowing you to launch the apps installed on your PS4 with the sound of your voice."

De betonar ju verkligen att handlar om just kameran. =/

dom vill väl sälja kameror:P

Medlem
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av NoiizeR:

Detta med att spelen krashar jämt och ständigt? När ska de fixa det?

Vilka spel krashar? Inget av mina spel krashar iaf, om du menar Battlefield 4, så Blame It On DICE!

Nfs rivals, Dead nation och Trine 2. Lirar inte BF

Äger DN och T2 men ingen av dom har någonsin kraschat för mig. DN hade förr en bugg om man hade över 100 PSN friends men det ska vara patchat nu.

Oki, antar att problemet ligger i min konsol då. Kan lägga till att min R2 knapp på första kontrollen inte fungerar korrekt. Så Sony och kvalite, nja ingen vidare i MITT fall

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av NoiizeR:

Detta med att spelen krashar jämt och ständigt? När ska de fixa det?

Vilka spel krashar? Inget av mina spel krashar iaf, om du menar Battlefield 4, så Blame It On DICE!

Nfs rivals, Dead nation och Trine 2. Lirar inte BF

Äger DN och T2 men ingen av dom har någonsin kraschat för mig. DN hade förr en bugg om man hade över 100 PSN friends men det ska vara patchat nu.

Oki, antar att problemet ligger i min konsol då. Kan lägga till att min R2 knapp på första kontrollen inte fungerar korrekt. Så Sony och kvalite, nja ingen vidare i MITT fall

Ett så kallat måndagsexemplar då. Jag har verkligen haft tur när det gäller Sony. Har och spelar på varje dag första 60gb versionen av PS3:an med två fullt fungerande originalkontroller (de som kom först, utan dual shock).

Och min PS4 fungerar precis lika klockrent. Inga krascher eller liknande.

(nu kommer väl allt pajja, jinx jinx)

Medlem

När kommer egentligen möjligheten att spela upp 3D-filmer?

Har köpt ett par nya rullar som jag alltså hade kunnat spela upp på min gamla konsol (PS3), men ej nya....


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Inaktiv
Skrivet av NoiizeR:

Oki, antar att problemet ligger i min konsol då. Kan lägga till att min R2 knapp på första kontrollen inte fungerar korrekt. Så Sony och kvalite, nja ingen vidare i MITT fall

I mitt och många andras fall var det L1/R1-knapparna som strulade, det var dock löjligt enkelt att fixa efter lite youtube-sökande. L2/R2 har åtminstone aldrig krånglat för mig. Än.

Medlem

Hur är kontrollen till PS4an? Jag klämde på den I ca 1min men fick intrycket av att den kändes billig och plastig,,, prestandan hann jag aldrig få en susning om.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv
1
Skriv svar