Wolfenstein: The New Order – Smyga eller kaos? Valet är ditt

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Strasser:

När kommer ett spel där man slaktar kommunistsvin!?

Singularity

Metro 2033.

Och slutligen Red Orchestra på den tyska sidan


signatur

Game long and prosper

Medlem

vågar jag gå dit?? jo när får man skjuta kaptitalister då?

Medlem

"stealth-spelande" blir det i första omgången!
Blir kul att testa hur länge man klarar sig med bara kniv.

Det där cod röja är inte riktigt min grej...

PC'n är redo för släppet. Kommer att dra ut på första spelgången så man kan njuta, hoppas bara man inte har för höga förväntningar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Smoo87:

Det kommer till pc, eller hur ligger det till? Ser riktigt kul ut, men tycker kanske dom borde tagit något annat namn istället för att rida på wolfensteins namn. Känns lite off att ha ett wolfenstein i framtiden

Wolfenstein har alltid haft futuristiska och ockulta element.

Av dom bilder jag sett ifrån spelet så ser det ut att kunna vara 200 år in i framtiden, och så har jag inte känt tidigare när jag kört wolfenstein spel, utan då har det känts som man vart i andra världskriget med vissa saker som vart delvis futuristiska saker som nazisterna gömt undan. Ockulta saker säger jag absolut inte emot, och det är absolut inget jag har tagit upp överhuvudtaget

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vet inte varför, men ju närmare release detta kommer desto mer intresserad blir jag. I början kändes det som nej, det här ska jag skippa direkt. Men nu känns det faktiskt som nån frisk vind i den annars så dystra FPS regionen.

Jag hoppas faktiskt att jag blir positivt överraskad av Wolfenstein.

Håller helt med. De verkar ha anammat shooter-stilen från 90-talet snarare än det moderna vilket endast är positivt i mina ögon. Att springa bakåt i cirklar med mastodontvapen och skjutandes på allting är härligt.

Dessutom tycker jag stämningen och miljöerna från de senaste trailers har stämt väldigt väl överens med vad man sett i tidigare Wolfenstein-spel.

Att de dessutom lägger på stealth-mekanik blir ju bara ännu bättre.

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Smoo87:

Det kommer till pc, eller hur ligger det till? Ser riktigt kul ut, men tycker kanske dom borde tagit något annat namn istället för att rida på wolfensteins namn. Känns lite off att ha ett wolfenstein i framtiden

Wolfenstein har alltid haft futuristiska och ockulta element.

Av dom bilder jag sett ifrån spelet så ser det ut att kunna vara 200 år in i framtiden, och så har jag inte känt tidigare när jag kört wolfenstein spel, utan då har det känts som man vart i andra världskriget med vissa saker som vart delvis futuristiska saker som nazisterna gömt undan. Ockulta saker säger jag absolut inte emot, och det är absolut inget jag har tagit upp överhuvudtaget

Har inte sett något från det här spelet som ser ut att vara i framtiden. Tycker det ser ganska steampunk ut. Industri-futuristisk teknik i gamla slitna miljöer.

Men det är ett intressant koncept att vända Wolfenstein på sin ända lite med att Nazisterna vann kriget och man i stället slåss för någon slags underground rebellgrupp. Kan vara det som behövs för att få igång Wolfenstein-varumärket igen. Senaste spelet var ju mediokert och ganska oinspirerat.

Medlem
Skrivet av Zero303:

vågar jag gå dit?? jo när får man skjuta kaptitalister då?

När Vänsterpartiet skapar en egen spelstudio xDD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jawool Das dutche pumpe schmekt gut

Medlem

Rusade in och förbeställde PC ver får den 20'de maj. Blir lite retro spelande med lite nytt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Mkt kan man säga men bra var det verkligen inte, undrar när det skall komma ett BRA Wfstein där man inte klantar till spelet helt och hållet.

Inaktiv

EN TRÅKIG VIDEO,DET VAR INTE MYCKET TILL VAL?:down:

Medlem

Nu tänkte jag va lite bitter o tråkig i detta väldig positiva kommentarsfält....Men det känns som att det behövs en kritisk röst. Vad exakt var bra i denna trailer? Förutom musikvalet då.

Som kontrast till någon tidigare kommentar här tänker jag säga att ju mer av wolfenstein jag ser desto mindre imponerad blir jag.

Nu kanske det blir kick-ass multiplayer som i wolfenstein:enemy territory. Men själva combaten och "stealth" momenten verkar ju vara sjukt generiska och tråkiga om man utgår från denna trailern?

Inget nyskapande alls vad jag kan se och valet att döda fiender i närstrid eller med vapen är väl inte direkt revolutionerande?

Och ska man va extra petig verkar det inte så logiskt att att han en tysk skriker ALARM och får huvudet avsprängt av en hagelbössa utan att någon annan hör det?

Kanske blir ett bra spel, men förundrad över att folk baserat på den här trailern blir helt lyriska.

Medlem

OMG vad heter den första låten i videon?!?!


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

12
Skriv svar