Kriget mot guldförsäljarna fortsätter i ESO

Medlem

Jag testade precis att skicka meddelande i spelet och det fungerade utan problem. Så innehållet i artikeln borde nog justeras.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av Xzander:

Jag vill verkligen börja spela ESO, men jag låter bli än så länge då det uttrycks mycket kritik kring det, kritik som tyvärr verkar befogad. Nu tänker inte jag på buggar och guldförsäljare egentligen, det är problem som alla MMO:n får stå ut med. Nej, det är gruppsystemet jag har hört en hel del negativt om. AngryJoe tar upp en hel del av dessa problem i sin recension, och fastän jag annars avskyr snubbens videos så litar jag på hans omdöme och kritik i detta fall.

Jag tittade också på den videon och jag tycker han har rätt i mycket men samtidigt kan jag inte ta honom seriöst när han konstant säger "oh, this game is so bad.. so boring.. wtf is this shit" osv men ändå fortsätter han spela spelet. Jag menar spel jag tycker är så fruktansvärt dåliga slutar jag helt enkelt spela och går vidare.

Hur som helst har ESO sina brister (botar och goldspammers är inte det värsta) Får väl se hur spelet är när man kommer till level 50, om det är värt att betala en månadsavgift, men 30 dagar för ca 250 kr på spelbutiken känns okej. Är nu level 30 och har hittills haft väldigt kul i spelet.

Du menar att en recensent ska endast spela ett spel i 10 minuter för att för att han/hon tycker att spelet är skit?

Han spelar fortfarande spelet.

Aha, och det får han inte göra efter att ha uppmärksammat massa fel och buggar i spelet? Vill minnas att han säger sig tycka om spelet, men stör sig något otroligt på de idiotiska bristerna han nämner, och vem skulle inte det? Han hade väl t ex inget negativ att säga om PvP?

Problemet är ju då att han säger en sak i recensionen och tycker en annan. För recensionen ger intrycket av att spelet är skit toppat med ett 5/10 "painfully average". Lite som FZ.se gjorde i deras recension. Det känns väldigt hårt för ett spel som man gillar men tycker är buggat. Känns mer som ett betyg man skulle ge när medan man sitter i buggen, inte något man efter nogran eftertanke. Buggarna gör knappast spelet till skit och de flesta är, som man kunde förutse långt tidigare, redan borta.

Den är en skitrecension och knappt en recension allt. Mer en humoristisk rant om att ESO är buggat och Zenimax är giriga.

Som exempel gav Metacritic spelet 72%, PC Gamer 68% och IGN 7.8/7.9. Ett betydligt mer rättvist och skickrande betyg av både FZ.se och Angry Joe hade varit runt 4/5. Visst får dem recensera som dem vill - Men lika mycket kan man klandra dem för ett dåligt arbete.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Kul att deras sätt att besegra guldsäljare är att straffa spelarna. Hade de lagt mer energi på deras dåliga "phasing" teknologi så att folk inte kunde köra samma instans samtidigt så att monstrena spawnar med 30sec mellanrum så hade de inte haft guld farmers.
Varför tog Bethesda en oerfaren spelstudio till att designa ett av deras starkaste ip till ett mmo? Varför kostar det 17000g för att köpa den "sämsta" hästen och man får bara 1-2g per mob i snitt?? Varför finns ESO? Varför ska alla göra ett MMO på ett ip? Varför ska spelarna bara böja sig framåt o ta emot skit? Varför lägger jag tid på skriva ett inlägg som inte kommer göra saken bättre... >.O


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av Xzander:

Jag vill verkligen börja spela ESO, men jag låter bli än så länge då det uttrycks mycket kritik kring det, kritik som tyvärr verkar befogad. Nu tänker inte jag på buggar och guldförsäljare egentligen, det är problem som alla MMO:n får stå ut med. Nej, det är gruppsystemet jag har hört en hel del negativt om. AngryJoe tar upp en hel del av dessa problem i sin recension, och fastän jag annars avskyr snubbens videos så litar jag på hans omdöme och kritik i detta fall.

Jag tittade också på den videon och jag tycker han har rätt i mycket men samtidigt kan jag inte ta honom seriöst när han konstant säger "oh, this game is so bad.. so boring.. wtf is this shit" osv men ändå fortsätter han spela spelet. Jag menar spel jag tycker är så fruktansvärt dåliga slutar jag helt enkelt spela och går vidare.

Hur som helst har ESO sina brister (botar och goldspammers är inte det värsta) Får väl se hur spelet är när man kommer till level 50, om det är värt att betala en månadsavgift, men 30 dagar för ca 250 kr på spelbutiken känns okej. Är nu level 30 och har hittills haft väldigt kul i spelet.

Du menar att en recensent ska endast spela ett spel i 10 minuter för att för att han/hon tycker att spelet är skit?

Han spelar fortfarande spelet.

Aha, och det får han inte göra efter att ha uppmärksammat massa fel och buggar i spelet? Vill minnas att han säger sig tycka om spelet, men stör sig något otroligt på de idiotiska bristerna han nämner, och vem skulle inte det? Han hade väl t ex inget negativ att säga om PvP?

Problemet är ju då att han säger en sak i recensionen och tycker en annan. För recensionen ger intrycket av att spelet är skit toppat med ett 5/10 "painfully average". Lite som FZ.se gjorde i deras recension. Det känns väldigt hårt för ett spel som man gillar men tycker är buggat. Känns mer som ett betyg man skulle ge när medan man sitter i buggen, inte något man efter nogran eftertanke. Buggarna gör knappast spelet till skit och de flesta är, som man kunde förutse långt tidigare, redan borta.

Den är en skitrecension och knappt en recension allt. Mer en humoristisk rant om att ESO är buggat och Zenimax är giriga.

Som exempel gav Metacritic spelet 72%, PC Gamer 68% och IGN 7.8/7.9. Ett betydligt mer rättvist och skickrande betyg av både FZ.se och Angry Joe hade varit runt 4/5. Visst får dem recensera som dem vill - Men lika mycket kan man klandra dem för ett dåligt arbete.

Säger du att ett betyg är bättre när det är mer likt andras betyg?

Sen vet jag inte hur mycket bugg det är med quest phasing, som tydligen gör det otroligt svårt att spela med andra, gemensamma mobs som tvingar folk att stå och köa med andra i och utanför ens grupp, samt löjligt lågt guldloot till saker som kostar multum. Det känns mer som han, liksom jag, stör sig på dåliga beslut i speldesignen.
Om spelet ÄR buggat och ogenomtänkt, och om Zenimax ÄR giriga så förtjänar spelet ett betyg därefter.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av Xzander:

Jag vill verkligen börja spela ESO, men jag låter bli än så länge då det uttrycks mycket kritik kring det, kritik som tyvärr verkar befogad. Nu tänker inte jag på buggar och guldförsäljare egentligen, det är problem som alla MMO:n får stå ut med. Nej, det är gruppsystemet jag har hört en hel del negativt om. AngryJoe tar upp en hel del av dessa problem i sin recension, och fastän jag annars avskyr snubbens videos så litar jag på hans omdöme och kritik i detta fall.

Jag tittade också på den videon och jag tycker han har rätt i mycket men samtidigt kan jag inte ta honom seriöst när han konstant säger "oh, this game is so bad.. so boring.. wtf is this shit" osv men ändå fortsätter han spela spelet. Jag menar spel jag tycker är så fruktansvärt dåliga slutar jag helt enkelt spela och går vidare.

Hur som helst har ESO sina brister (botar och goldspammers är inte det värsta) Får väl se hur spelet är när man kommer till level 50, om det är värt att betala en månadsavgift, men 30 dagar för ca 250 kr på spelbutiken känns okej. Är nu level 30 och har hittills haft väldigt kul i spelet.

Du menar att en recensent ska endast spela ett spel i 10 minuter för att för att han/hon tycker att spelet är skit?

Han spelar fortfarande spelet.

Aha, och det får han inte göra efter att ha uppmärksammat massa fel och buggar i spelet? Vill minnas att han säger sig tycka om spelet, men stör sig något otroligt på de idiotiska bristerna han nämner, och vem skulle inte det? Han hade väl t ex inget negativ att säga om PvP?

Problemet är ju då att han säger en sak i recensionen och tycker en annan. För recensionen ger intrycket av att spelet är skit toppat med ett 5/10 "painfully average". Lite som FZ.se gjorde i deras recension. Det känns väldigt hårt för ett spel som man gillar men tycker är buggat. Känns mer som ett betyg man skulle ge när medan man sitter i buggen, inte något man efter nogran eftertanke. Buggarna gör knappast spelet till skit och de flesta är, som man kunde förutse långt tidigare, redan borta.

Den är en skitrecension och knappt en recension allt. Mer en humoristisk rant om att ESO är buggat och Zenimax är giriga.

Som exempel gav Metacritic spelet 72%, PC Gamer 68% och IGN 7.8/7.9. Ett betydligt mer rättvist och skickrande betyg av både FZ.se och Angry Joe hade varit runt 4/5. Visst får dem recensera som dem vill - Men lika mycket kan man klandra dem för ett dåligt arbete.

När det finns quest längre fram i spelet som är trasiga som gör att det inte går att spela vidare, så förtjänar det lågt betyg.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av matte89:

Angry Joe gjorde en rent av kass review på spelet. Lyfte fram allt det dåliga och knappt något av det positiva. Däremot är spelet inte en höjdare. 4/5 får det av mig.

4/5 är ett riktigt grymt spel imo så om det inte är en höjdare så har du lite hög betygsskala.

Dåligt ordval på mig sida men 5/5 är ett grymt spel och 4/5 är värdigt köp i min bok. Man ska va kräsen på vad man spenderar sin fritid på!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Hehe förklarade varför det stod ca 30-40 pers runt en boss (lite ny på detta) ... misstänkte det iofs men dom gjorde det galet svårt för mig att gå vidare. Efter den senaste uppdateringen var det totalt ospelbart förut i dag pga otrolig lagg bland annat. Skall testa lite senare och hoppas dom fått ordning på det :/

Skribent
Skrivet av Runzie:

Som jag förstått det så är det inte in-game som privata meddelanden har stängts av, utan det är i forumet.

Senaste patch notes finns här, där nämns inget om detta: http://forums.elderscrollsonline.com/discussion/89332/patch-n...

Däremot står det som ett meddelande längst upp på forumet, och det är där det gäller.

Tack för tipset Runzie, du har helt rätt. Uppdaterar nyheten!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av Xzander:

Jag vill verkligen börja spela ESO, men jag låter bli än så länge då det uttrycks mycket kritik kring det, kritik som tyvärr verkar befogad. Nu tänker inte jag på buggar och guldförsäljare egentligen, det är problem som alla MMO:n får stå ut med. Nej, det är gruppsystemet jag har hört en hel del negativt om. AngryJoe tar upp en hel del av dessa problem i sin recension, och fastän jag annars avskyr snubbens videos så litar jag på hans omdöme och kritik i detta fall.

Jag tittade också på den videon och jag tycker han har rätt i mycket men samtidigt kan jag inte ta honom seriöst när han konstant säger "oh, this game is so bad.. so boring.. wtf is this shit" osv men ändå fortsätter han spela spelet. Jag menar spel jag tycker är så fruktansvärt dåliga slutar jag helt enkelt spela och går vidare.

Hur som helst har ESO sina brister (botar och goldspammers är inte det värsta) Får väl se hur spelet är när man kommer till level 50, om det är värt att betala en månadsavgift, men 30 dagar för ca 250 kr på spelbutiken känns okej. Är nu level 30 och har hittills haft väldigt kul i spelet.

Du menar att en recensent ska endast spela ett spel i 10 minuter för att för att han/hon tycker att spelet är skit?

Han spelar fortfarande spelet.

Aha, och det får han inte göra efter att ha uppmärksammat massa fel och buggar i spelet? Vill minnas att han säger sig tycka om spelet, men stör sig något otroligt på de idiotiska bristerna han nämner, och vem skulle inte det? Han hade väl t ex inget negativ att säga om PvP?

Problemet är ju då att han säger en sak i recensionen och tycker en annan. För recensionen ger intrycket av att spelet är skit toppat med ett 5/10 "painfully average". Lite som FZ.se gjorde i deras recension. Det känns väldigt hårt för ett spel som man gillar men tycker är buggat. Känns mer som ett betyg man skulle ge när medan man sitter i buggen, inte något man efter nogran eftertanke. Buggarna gör knappast spelet till skit och de flesta är, som man kunde förutse långt tidigare, redan borta.

Den är en skitrecension och knappt en recension allt. Mer en humoristisk rant om att ESO är buggat och Zenimax är giriga.

Som exempel gav Metacritic spelet 72%, PC Gamer 68% och IGN 7.8/7.9. Ett betydligt mer rättvist och skickrande betyg av både FZ.se och Angry Joe hade varit runt 4/5. Visst får dem recensera som dem vill - Men lika mycket kan man klandra dem för ett dåligt arbete.

Säger du att ett betyg är bättre när det är mer likt andras betyg?

Sen vet jag inte hur mycket bugg det är med quest phasing, som tydligen gör det otroligt svårt att spela med andra, gemensamma mobs som tvingar folk att stå och köa med andra i och utanför ens grupp, samt löjligt lågt guldloot till saker som kostar multum. Det känns mer som han, liksom jag, stör sig på dåliga beslut i speldesignen.
Om spelet ÄR buggat och ogenomtänkt, och om Zenimax ÄR giriga så förtjänar spelet ett betyg därefter.

Nej, men det ger en indikation på att deras recension är en minoritetsuppfatting och en avvikelse. Som jag tydligt skrev får dem recensera som de vill men, och inte bara på grund av det avvikande betyget, tycker jag att dem gjort ett dåligt jobb. Spelet är väl genomtänkt men behöver arbete. Det har en väldigt bra grund. Stridsmekaniken är genuin och uppdragen är underhållande. Spelet har buggar men det kommer knappast vara så för evigt. Redan nu är det värsta fixat. Däremot tror jag inte att dem som gett spelet minus på grund av buggarna kommer att recensera om det när dessa är fixade. Dem kommer att fortfarande ha sitt namn och ett dåligt betyg på ett spel som förtjänar bättre.

Sedan är "2 guld per mob" en så modifierad sanning att det blir en lögn. Taget rakt ur Angry Joe:s video utan eftertanke. Dem som spelat spelet borde veta om detta. Förutom att du får andra drops på mobs, varav de flesta du kan sälja för 2-200g, så får du några hundra guld för varje quest du klarar av. Spelet har massor av quests.

Faktum är att om du inte slösar pengar på bankplatser och inventory upgrades så har du din mount innan level 30. Min sambo fixade den dyrare, 42k-hästen innan level 50. Och då kan jag, än en gång, nämna att mounten är en 15% bonus - inte 60/100/280/320/360% som den är i WoW. Den största delen av det längre resandet sker via wayshrines som ligger utplottade över landskapet - undantaget är PvP där du endast kan resa till egna borgar.

Hur är Zenimax giriga? För att hästen man får i Imperial Edition kostar 17k guld? För att dem har valt en månadsavgift? För att de har en Imperial Edition som faktiskt ger något utmärkande? För att dem vill ha betalt innan du spelar? De flesta spel kostar idag vad Imperial Edition kostar och de med standard edition kan alltid senare uppgradera till Imperial Edition. Imperial Edition är dessutom en engångsgrej. Spelet kommer inte ha en massa DLC eller årliga uppföljare i BF/COD-stil utan har istället en månadsavgift.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Det tar ungefär 5-6 minuter innan man kan döda en boss eller fienden som droppar lite bättre loot igen. Hade hellre sett att man drog ut på spawntiden istället för nu är det riktigt jobbigt att farma till sig bra gear. Man är mer beroende av crafting nu. På tal om Imperial Edition så är är det inget man nödvändigtvis behöver. Det enda användbara är hästen och möjligtvis ring of mara men för att den ska bli effektiv behöver du alltid teama upp med personen du väljer att koppla ringen till. Om man vill ha en häst men inte orkar grinda till sig pengarna kan man lika gärna köpa Palomino Horse som jag gjorde. Du sparar 100 kr på att köpa den istället för Imperial Edition och den är exakt lika snabb som Imperial Horse.

12
Skriv svar