Spana in nedlagda World of Darkness

Robot
Medlem
Spana in nedlagda World of Darkness

Snyft, miljöerna såg väldigt stämningsfulla ut.

k3m
Medlem

Vem är idioten som kastar bort åtta års arbete? För nog hade det gått att göra något utav det, något annat tror jag inte.

Medlem

Vampire the masquerade - Bloodlines vibbar. fyfan jag hade nog älskat det där spelet

Medlem

Grafiken är ful men designen riktigt fin.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

QRT
Medlem

Lägga ner 8 års arbete? Är dom dumma?

Medlem

8 års arbete kastar man bort om man inser att spelet suger och inte kommer att sälja. Det går inte att pumpa in pengar hur länge som helst i ett projekt som är dömt att misslyckas.

Medlem

Hade så hemskt gärna sett det här in action. WoD är en av de starkaste kampanjmiljöerna som skapats imho.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Finns en petition för folk som vill att CCP ska återuppta arbetet på ett eller annat sätt med WoD.

http://www.change.org/en-AU/petitions/ccp-games-corporate-rei...

Medlem

Still in denial.

Medlem

Hoppas verkligen att något nytt spel i World of Darkness-världen görs, Bloodlines var helt fantastiskt trots att det var rätt ofärdigt, stämningen är tung som.. något tungt, ett av de mest stämningsfulla spel jag spelat, allt från stilen till musiken osv. Hade jag inte spelat det så mycket att jag kan i princip varenda sekund utantill hade jag nog installerat det igen nu.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Hoppas verkligen att något nytt spel i World of Darkness-världen görs, Bloodlines var helt fantastiskt trots att det var rätt ofärdigt, stämningen är tung som.. något tungt, ett av de mest stämningsfulla spel jag spelat, allt från stilen till musiken osv. Hade jag inte spelat det så mycket att jag kan i princip varenda sekund utantill hade jag nog installerat det igen nu.

Finns någon malkavian mod som är rätt rolig och helt klart värt att köra igenom spelet igen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

synd så mycket potential.

Medlem

En av de största tragedierna inom spelhistorien imo :/
Det var dessutom riktigt synd att dom inte hade alla klaner med, min favoritklan var inte med...inte för att det spelar någon roll nu


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gaaaahhhhh, inte slå på tangentbordet, inte slå på Ducky-tangentbordet... Suck, jag hade betalt stora pengar för att få uppleva Houses of the fallen i The World of Darkness

Medlem

Jag ligger mellan denial och bargaining eftersom jag vägrar tro på att dom spolat ner 8 års arbete utan att ens försöka outsourca arbetet. Håller även tummarna så benen knakar för att det här ska vara ett sjukt PR trick. "vi lägger ner spelet, folk kollar in...3 månader senare, vi släpper spelet trots allt ololol trollface"


signatur

Game long and prosper

FM-guru
F.d. Sisyr

Åtta års arbete i papperskorgen... Sinnessjukt.

Medlem

Jaha. Någon som är på att göra WoD Online istället då?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av hestah:

Vampire the masquerade - Bloodlines vibbar. fyfan jag hade nog älskat det där spelet

Det är ju baserat på samma universum

Medlem

Hörde av en vän att spelet var mer eller mindre 80-90% färdigt och att de vänt sig till vissa andra för att slutföra spelet. Hoppas ryktena stämmer för JAG VILL HA DETTA SPEL!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Lägga ner 8 års arbete? Är dom dumma?

Nja, de har ju startat om skiten X antal ggr. Snarare så att de lagt ner 2 års arbete gjort av <100 pers. Det var långt ifrån klart och har uppenbarligen stampat vatten under lång tid.

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Hörde av en vän att spelet var mer eller mindre 80-90% färdigt och att de vänt sig till vissa andra för att slutföra spelet. Hoppas ryktena stämmer för JAG VILL HA DETTA SPEL!

Jag hoppas det, jag läste manualen och gameplay verkar faktiskt riktigt intressant


signatur

Game long and prosper

Medlem

Så hemskt trist att dom hoppade på MMO-tåget back in the day efter WoW&MMO-boomen med en sådan bra licens. WoD ska vara singleplayer-upplevelser. Ge mig Bloodlines 2 eller något.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av hestah:

Vampire the masquerade - Bloodlines vibbar. fyfan jag hade nog älskat det där spelet

Det är ju baserat på samma universum

Jaha då var det inte så konstigt då. Hur som helst så gillar jag designen. Och Vampire the Masquerade - Bloodlines är ett av de bästa spel jag någonsin har spelat.

Medlem

Fan va synd Jag vill ha ett bra spel baserat på white wolfs värld.

Medlem

Mm det här konceptet skulle Sony haft i stället för zombie spelet H1N1 det räcker med day Z standalonen och inga mer zombie spel tack! det här och SWG fealingen hade nog blivit ett riktigt intressant MMO värt att lägga pengar på!

Inaktiv

Maskerad bloodlinset fick ju en ny patch häromdagen, och originalet kostar en femma euros på steam, kanske värt? Håller det än?

k3m
Medlem
Skrivet av Aresz:

Maskerad bloodlinset fick ju en ny patch häromdagen, och originalet kostar en femma euros på steam, kanske värt? Håller det än?

Det tycker jag.

1
Skriv svar