Skövde ska bli Sveriges indie-huvudstad

Medlem

Håller just nu själv på med arbetsprover till Future Games 3D-linje. Egentligen mest som en plan-B ifall jag inte kommer in på Hyper Island... i vilket fall så var det lite kul att läsa om detta då Skövde dels ligger halvnära ens egna hemtrakter och dels p.g.a. det egna speldesign-intresset.

Ang. det nya formatet säger jag samma sak jag sagt för, tycker det är svinsnyggt, tydligt och överskådligt. Känns som en rejäl "rengöring".

Dock finns det några saker som hade gjort det hela FZ bättre:

  • Centrerade artikelbilder

  • Kommentarsfält i fullbredd

  • Responsivitet (Skulle nog funka riktigt bra med denna layout)

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av egil.tordengren:

"Förutom Högskolan på Gotland är Skövde den enda platsen som på riktigt är att räkna med om du vill utbilda dig till spelutvecklare."

Det verkar inte spelindustrin hålla med om, med tanke på vilka skolors studenter dom anställer. Helt otroligt okunnig kommentar för att komma från ett så stort spelmedium som fz. Det hade liksom räckt att googla i en minut för att inse att det inte stämmer

Berätta mer, vilka skolors studenter anställer dem?

Förstår inte hur FZ kunde missa The Game Assembly? http://www.thegameassembly.com/

Går själv andra året i utbildningen som spelgrafiker, det är ett högt tempo men otroligt givande, kan varmt rekommendera

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är ett format vi testar, men det är inte klart än. Kom gärna med konstruktiv feedback!

Jag gillar det här "tidnings"-utseendet som Polygon kör. Behöver poleras men tumme upp i övrigt.

Som addendum kan väl nämnas att Microsoft startar indie-samarbeten och samarbeten med skolor osv all over the place just nu. Och Skövde är knappast så unik med det. Även om detta då verkar vara lite extra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Skulle ju vara intressant ifall ni kunde nämna Peter Zetterberg som var upphovsmannen till detta spännande projekt emellan Msoft, Högskolan och de inbjudna mentorerna / föreläsarna.
Utan honom skulle man kunna säga att GCS aldrig hade skapats.

Annars så var det en intressant läsning.

Medlem

Game Camp är en sjukt bra satsning och jag vill inte ta bort någonting från den, men hjältarna här är knappast Microsoft utan den lokala inkubatorn GSP som drivit Skövde som spelutvecklarstad i nästan ett decennium nu. Det är de som kokat ihop GCS, och denna "omgången" med MS som sponsor är en av förhoppningsvis många sådana.

Medlem

Tycker den nya layouten är snygg och proffsig, håller med om att kommentarsfältet dock bör "hänga med" i layouten mer.

+1

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Varför ser dessa artiklarna så konstiga ut? Ni tänker väl inte byta ut så hela sidan ser ut så här? Det har reda gått för långt...

Det är ett format vi testar, men det är inte klart än. Kom gärna med konstruktiv feedback!

Jag tycker att om man har en dator så borde man faktiskt kunna få se mer av sidan, inte hela tiden mindre och mindre på längden. Jag gissar att ni vill anpassa mer för telefoner och plattor...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gfx
Medlem

"Förutom Högskolan på Gotland är Skövde den enda platsen som på riktigt är att räkna med om du vill utbilda dig till spelutvecklare. ". Rätta mig om jag har fel.. men är inte Playground Squad uppe i Falun en av Sveriges främsta spelutvecklarutbildningar?

Inaktiv
12
Skriv svar