Warsow 1.5 ute nu!

MFZ
Medlem
Warsow 1.5 ute nu!

Tjo!

Tänkte mest uppmärksamma att warsow version 1.5 släpptes idag.
warsow 1.5


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skägg.
10 Chambers

Det där spelet som är lite Quake, lite UT, men inte tillräckligt av något för att jag ska orka lära mig spela det på den nivån som det krävs för att ha roligt.


signatur
MFZ
Medlem

Precis! Man kan nog se det som en blandning mellan Q3/CPM/UT.

Det har ett rörelseschema som påminner om CPM, dash/walljump som i UT och, ja, versioner av den klassiska quakearsenalen.

Spelet är dessutom Greenlit på Steam, så ni kan ju alltid ta tillfället att ligga steget före eventuellt släpp och slipa kunskaperna innan (förhoppningsvis) nytt folk kommer.

edit:
bygger på lite hype med en fragfilm, om inte annat så man ser vaf*n det är.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Det ser kul ut, men jag är rädd att jag blir åksjuk


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

phi
Medlem

Hade jag haft mer tid över så hade warsow absolut varit ett alternativ. Mitt problem är just det att jag har så lite tid över på dagarna och helgerna och när jag väl vill få min "fix" så startar jag QuakeWorld av ren vana. Det mesta sitter redan i ryggmärgen, alla trickjumps, all taktik, kartor och allt så det är bara hoppa in och röja från första sekund och trots att man varit borta i några veckor så presterar man ändå bra, jämfört med när jag spelat warsow så är jag inte mer än en medelmåtta och får helt otroligt med spö av de bättre spelarna.

Det blir liksom att man tänker "njae, roligt spel men... vad jobbigt att vara en newbie igen".

Medlem

Kanske dags å installera det igen.

MFZ
Medlem

Man kan ju alltid mjukspela lite clan arena, det funkar för d flesta.
Annars har warsow ett rätt schysst race-mode för dom som är inne på sånt.

officiella kanalen är på quakenet #warsow
det finns oxo en aktiv pickup-scene på #warsow.pickup


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

1
Skriv svar