Defiance blir free-to-play i sommar

Robot
Medlem
Defiance blir free-to-play i sommar

Elder scroll online nästa!

Medlem

And another one bites the dust...

Medlem

And another one gone, and another one gone
Another one bites the dust


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Undra när dom ska sluta försöka få en megahit som blizzard lyckades med

Medlem

Det är inget fel på betalningsmodellen. Månadskostnads-MMOn är oftast bättre än Free-to-play. Men sen är det inte alltid bra spel överlag, så det kvittar om det är P2P eller F2P. Defiance var verkligen inget P2P spel.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Äh, lägg ner skräpet och lägg resurserna på serien istället, den är mycket bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Defiance hade aldrig någon månadskostnad...

Medlem
Skrivet av Xnetium:

Undra när dom ska sluta försöka få en megahit som blizzard lyckades med

å när blizzards nästa kommer så kommer månads avgift vara noll problem för dom xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Gungnir:

Defiance hade aldrig någon månadskostnad...

Nej, men man behövde köpa spelet (á la Guild Wars 2). Free to Play innebär att man får tillgång till spelet gratis.

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Gungnir:

Defiance hade aldrig någon månadskostnad...

Nej, men man behövde köpa spelet (á la Guild Wars 2). Free to Play innebär att man får tillgång till spelet gratis.

ganska så illa när inte ens den modellen funkar =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Gungnir:

Defiance hade aldrig någon månadskostnad...

Nej, men man behövde köpa spelet (á la Guild Wars 2). Free to Play innebär att man får tillgång till spelet gratis.

Varefter utvecklarna oftast försöker få in 20 ggr månadsbeloppet genom begränsat gameplay. "free"2play my ass.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Elder scroll online nästa!

Jag hoppas inte detta...

Medlem

Högst oväntat, NOT! MWAHAHAHHAHAHAAHHAAHAHHAHAHAHAHAH #revenge #shitgame #just.as.i.thought

Gen
Medlem

Spelet var skräp ändå

Medlem
Skrivet av Xnetium:

Undra när dom ska sluta försöka få en megahit som blizzard lyckades med

Tror inte Defiance siktade på att bli en 'megahit', det är ju ett MMO som är baserat på och till viss del även körs i synk med TV-serien med samma namn.

Jag tror mer att det är avsett att lyfta Defiance som franchise, även om spelet är medelmåttigt och TV-serien skulle må bra av ett bättre manus så är konceptet Defiance väldigt coolt, intressant och fullt av möjligheter.

Medlem

Och därför köpte man inte det när det var nytt...

Medlem

Och inte ens nu skulle jag röra spelet.

Medlem

skulle inte spela defiance om jag så Fick 150kr i månaden helt B och släppt 10 år för sent.


signatur

//monster

1
Skriv svar