Testa multiplayer i Euro Truck Simulator 2

Robot
Medlem
Testa multiplayer i Euro Truck Simulator 2

Nu kan man äntligen vinka till sin kompis var 5e timma när man möter varandra på någon väg i tyskland.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Härligt, då kan man snart starta ett Åkeri!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det här måste firas med lastbilschaufförernas sång.

Medlem
Medlem

Satt och väntade på att de skulle börja köra ihjäl varandra men det uteblev tyvärr.

Inaktiv

Äntligen! Som jag har längtat! Förhoppningsvis kommer den inte vara som Just Cause 2: ett MMO.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_276063:

Äntligen! Som jag har längtat! Förhoppningsvis kommer den inte vara som Just Cause 2: ett MMO.

Har bara hört bra saker om JC2-multiplayermodden - vad tyckte du var dåligt?


signatur
Medlem

Det kan iaf inte bli sämre än Big Rigs

Medlem

Va kul! Det är däremot ganska konstigt att moddare måste göra detta. Det borde funnits med sedan spelet släpptes, eller så kunde de lagt till det senare. Tycker att det är ganska dåligt av SCS software som ändå har gjort spel i minst 10 år att inte ha med en sån grej.

Medlem
Skrivet av employed:

Det kan iaf inte bli sämre än Big Rigs

Big Rigs har iallafall sjukt snabba lastbilar.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av edgren:

Äntligen! Som jag har längtat! Förhoppningsvis kommer den inte vara som Just Cause 2: ett MMO.

Har bara hört bra saker om JC2-multiplayermodden - vad tyckte du var dåligt?

Just Cause 2 har en sjukt stor värld med stora ytor att röra sig på, och då är ju MMO riktigt bra. Euro Truck Simulator 2 har bara vägar att röra sig på och det finns personer som kan vara jävliga mot oss som vill vara seriösa. Därför kan MMO i Euro Truck Simulator 2 vara rätt så dåligt. Hellre den klassiska multiplayer-delen (skapa en egen server och låta personer komma in tills begränsningen är nådd) än att hur många som helst kan komma in och köra runt på vägarna.

Medlem

Euro Truck Sim 2 är faktiskt riktigt bra, jag rekommenderar alla att i alla fall testa det. Det är lite terapi att bara chilla med vägen och lastbilen i en timme eller så då och då.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Hänger helt på hur de får till det känner jag. Det som jag alltid velat ha i de här spelen (18wos etc.) är ju nån sorts konvojkörning, så man kör samma sträcka tillsammans. Att bara spela i samma värld och kanske mötas nån gång var 10:e timma eller så skulle ju inte fylla nåt större syfte känner jag.

Helt klart något som borde finnas som standard, för längesedan! Men när man inte ens kan träffa på ens egna chaufförer där ute i världen så känns det ganska avlägset med mp. Tummar hålls!

KoP
Medlem
Skrivet av cyzed:

Va kul! Det är däremot ganska konstigt att moddare måste göra detta. Det borde funnits med sedan spelet släpptes, eller så kunde de lagt till det senare. Tycker att det är ganska dåligt av SCS software som ändå har gjort spel i minst 10 år att inte ha med en sån grej.

Där håller jag inte med. Har aldrig saknat ett mp läge i Eurotruck sim 2 för personligen har jag svårt att se någon poäng med det. :S

Låt oss föreställa oss att låt säga 50 pers spelar samtidigt på den stora kartan, ja det kan ju hända att man svishar förbi en annan spelare som är påväg emot motsatt håll då man är på väg med någon leverans. Dessa möten känns skulle kännas ganska flyktiga och överflödiga.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av cyzed:

Va kul! Det är däremot ganska konstigt att moddare måste göra detta. Det borde funnits med sedan spelet släpptes, eller så kunde de lagt till det senare. Tycker att det är ganska dåligt av SCS software som ändå har gjort spel i minst 10 år att inte ha med en sån grej.

Där håller jag inte med. Har aldrig saknat ett mp läge i Eurotruck sim 2 för personligen har jag svårt att se någon poäng med det. :S

Låt oss föreställa oss att låt säga 50 pers spelar samtidigt på den stora kartan, ja det kan ju hända att man svishar förbi en annan spelare som är påväg emot motsatt håll då man är på väg med någon leverans. Dessa möten känns skulle kännas ganska flyktiga och överflödiga.

Starta egna företag tillsammans och så då?

KoP
Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av KoP:
Skrivet av cyzed:

Va kul! Det är däremot ganska konstigt att moddare måste göra detta. Det borde funnits med sedan spelet släpptes, eller så kunde de lagt till det senare. Tycker att det är ganska dåligt av SCS software som ändå har gjort spel i minst 10 år att inte ha med en sån grej.

Där håller jag inte med. Har aldrig saknat ett mp läge i Eurotruck sim 2 för personligen har jag svårt att se någon poäng med det. :S

Låt oss föreställa oss att låt säga 50 pers spelar samtidigt på den stora kartan, ja det kan ju hända att man svishar förbi en annan spelare som är påväg emot motsatt håll då man är på väg med någon leverans. Dessa möten känns skulle kännas ganska flyktiga och överflödiga.

Starta egna företag tillsammans och så då?

Nja, jag tror idén låter roligare än vad den i själva verket är. Och hur skulle det fungera rent praktiskt att driva ett företag tillsammans i spelet? Och var finns poängen att tillsammans göra det? Kommer det finnas en gräns för hur många som kommer kunna vara delägare? Och kommer vinsten att delas lika emellan alla delägare = fler ägare mindre personlig vinst?

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av employed:

Det kan iaf inte bli sämre än Big Rigs

Big Rigs har iallafall sjukt snabba lastbilar.

Ja, de kan utan att tappa fart köra uppför berg och flyga av toppen.

Skrivet av KoP:

Och kommer vinsten att delas lika emellan alla delägare = fler ägare mindre personlig vinst?

Men det blir ju större riskspridning i bolaget när alla kör på lite olika uppdrag. Och det är ju bra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av KoP:
Skrivet av cyzed:

Va kul! Det är däremot ganska konstigt att moddare måste göra detta. Det borde funnits med sedan spelet släpptes, eller så kunde de lagt till det senare. Tycker att det är ganska dåligt av SCS software som ändå har gjort spel i minst 10 år att inte ha med en sån grej.

Där håller jag inte med. Har aldrig saknat ett mp läge i Eurotruck sim 2 för personligen har jag svårt att se någon poäng med det. :S

Låt oss föreställa oss att låt säga 50 pers spelar samtidigt på den stora kartan, ja det kan ju hända att man svishar förbi en annan spelare som är påväg emot motsatt håll då man är på väg med någon leverans. Dessa möten känns skulle kännas ganska flyktiga och överflödiga.

Starta egna företag tillsammans och så då?

Nja, jag tror idén låter roligare än vad den i själva verket är. Och hur skulle det fungera rent praktiskt att driva ett företag tillsammans i spelet? Och var finns poängen att tillsammans göra det? Kommer det finnas en gräns för hur många som kommer kunna vara delägare? Och kommer vinsten att delas lika emellan alla delägare = fler ägare mindre personlig vinst?

Men det är inget MMO vi snackar om här, vem som helst kan ju inte gå in på din server eller hur? Utan att man kan köra tillsammans med sina kompisar. Det har iaf jag saknat.

Edit: typo

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det här måste firas med lastbilschaufförernas sång.

https://www.youtube.com/embed/T-4rvhhVRQ0

...Vit opel...

ETS2 blir komplett med Scandinavian mod:
http://www.promods.net/viewtopic.php?f=15&t=106

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det här måste firas med lastbilschaufförernas sång.

GAS är kungar!

1
Skriv svar