Pussel och Fallout

Flakmonkey
Pussel och Fallout

Ensam ute på landet idag och har utnyttjat den till att göra två saker:
pusselbyggande och Fallout 3 på krysslådan. Pusslet gick som synes bra men
i Fallout har jag inte riktigt kommit igång. Vet inte vad det är men
hittills har jag inte sugits in i det på något sätt eller vis. Får hoppas
att det blir bättre längre fram.

#blogg

Medlem
Pussel och Fallout

Om det är din första spelning av Fallout 3 så är mitt enda riktiga tips att inte följa storyn, åtminstone inte slaviskt. Utan mest vandra omkring fritt och hitta saker, folk och platser helt spontant! Om det är en omspelning det är frågan om så kanske det finns nån mod som kan liva upp det!

Medlem

Fallout 3 - En studie i brunt. För mycket planlöst vandrande och för lite variation i miljöer var det som fick mig att tröttna på Fallout 3.

Flakmonkey
Skrivet av Xstioph:

Om det är din första spelning av Fallout 3 så är mitt enda riktiga tips att inte följa storyn, åtminstone inte slaviskt. Utan mest vandra omkring fritt och hitta saker, folk och platser helt spontant! Om det är en omspelning det är frågan om så kanske det finns nån mod som kan liva upp det!

Mod finns nog inte till Xboxen men vandra omkring fritt hade jag tänkt men...

Skrivet av Bennii:

Fallout 3 - En studie i brunt. För mycket planlöst vandrande och för lite variation i miljöer var det som fick mig att tröttna på Fallout 3.

... det här... jag vet att det är wasteland, men måste det vara brunt? Hade varit mycket trevligare om det varit wasteland som i #Enslaved: Odyssey to the West Premium Edition

Inaktiv

Ska du lira så kör Fallout: New Vegas istället, mycket bättre.
Antar självklart att du spelar på PC, se till att installera ett gäng mods också för inventory och grafik.

Fallout 3 älskade jag, men bleknar i jämförelse med Vegas.

"What you did, it was a great thing. That place, those people... necessary sacrifices. Here's to a better future. Here's to Tenpenny Tower!"

Flakmonkey
Skrivet av Aresz:

Ska du lira så kör Fallout: New Vegas istället, mycket bättre.
Antar självklart att du spelar på PC, se till att installera ett gäng mods också för inventory och grafik.

Fallout 3 älskade jag, men bleknar i jämförelse med Vegas.

"What you did, it was a great thing. That place, those people... necessary sacrifices. Here's to a better future. Here's to Tenpenny Tower!"

Ska man inte spela båda två helt enkelt? Antar att det kan vara svårt att gå tillbaka till "originalet" om New Vegas är så mycket bättre. Och lirar ju (tyvärr) på xbox 360 så modar är inget alternativ. Har inte tilgång till något annat här ute i stugan.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Aresz:

Ska du lira så kör Fallout: New Vegas istället, mycket bättre.
Antar självklart att du spelar på PC, se till att installera ett gäng mods också för inventory och grafik.

Fallout 3 älskade jag, men bleknar i jämförelse med Vegas.

"What you did, it was a great thing. That place, those people... necessary sacrifices. Here's to a better future. Here's to Tenpenny Tower!"

Ska man inte spela båda två helt enkelt? Antar att det kan vara svårt att gå tillbaka till "originalet" om New Vegas är så mycket bättre. Och lirar ju (tyvärr) på xbox 360 så modar är inget alternativ. Har inte tilgång till något annat här ute i stugan.

Jo visst, trean är riktigt bra men kan bli lite seg att köra New Vegas direkt efteråt. Men lätt värt att lira hursomhelst.

Lira allt!

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Aresz:

Ska du lira så kör Fallout: New Vegas istället, mycket bättre.
Antar självklart att du spelar på PC, se till att installera ett gäng mods också för inventory och grafik.

Fallout 3 älskade jag, men bleknar i jämförelse med Vegas.

"What you did, it was a great thing. That place, those people... necessary sacrifices. Here's to a better future. Here's to Tenpenny Tower!"

Ska man inte spela båda två helt enkelt? Antar att det kan vara svårt att gå tillbaka till "originalet" om New Vegas är så mycket bättre. Och lirar ju (tyvärr) på xbox 360 så modar är inget alternativ. Har inte tilgång till något annat här ute i stugan.

Tycker definitivt att man skall köra trean först! New Vegas har ju en del nya finesser, framför allt "iron sights" på vapnen, men jag förstår lite vad Aresz menar. Personligen ser jag nog Fallout 3 som det "bättre" (vad gäller story och berättelse) och New Vegas som det "roligare" (action, och sammandrabbningar). Speciellt om man är inställd på att köra båda, då kan nog trean kännas lite fördummat att spela i efterhand. Lycka till.

1
Skriv svar