Fler spelar Dota 2 än World of Warcraft

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sisyr:

Jag kanske är helt fel ute nu, men är inte League of Legends gratis? Aningen snedvridet att jämföra med World of Warcraft som kostade både att köpa och i månaden.

Vad spelar det för roll? Det enda man lägger märke till nu är aktiva spelare, sedan vad varje företag tjänar är totalt orelevent i den här frågan.

Det är väl solklart att det spelar roll. Som jag skrev tidigare; tror du LoL skulle ha 27 miljoner aktiva spelare om det haft samma prislapp som WoW? Det är allt annat än irrelevant. Om du behöver ytterligare förtydligande kan du läsa Undrins inlägg;

Skrivet av Undrin:

Undrar hur man tänker när man jämför F2P mot P2P. Otroligt mycket svårare att få 27 milj att köpa spelet och sedan betala lika mycket som ett billigt telefonabonnemang jämför mot ett som är gratis på alla fronter.. Inte fan hade halva facebook ligan man har suttit med farmville om man fått punga ut 120 spänn i mån.

Medlem
Skrivet av KaVa-KaVa:

Synd bara att folk inte fattar att LOL är ett jävla skitspel.

Större obalans i ett spel existerar inte.

Battlefield Play4Free?

Medlem
Skrivet av poppelicious:
Skrivet av Lergrodan:
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av Sisyr:

Jag kanske är helt fel ute nu, men är inte League of Legends gratis? Aningen snedvridet att jämföra med World of Warcraft som kostade både att köpa och i månaden.

Det är gratis om du vill. Vill du ha alla hjältar att spela med (och det vill du) så får du dock öppna börsen.

Du kan låsa upp alla champions fullt gratis på LoL. Du behöver inte öppna någon börs om du inte vill

Måste ju dock spela konstant i ett helt år eller mer för att ha råd med alla champions och runor om man nu inte ska köpa något. Sedan har man ju bara 2 runepages också, att ha fler än två är ju definitivt en fördel. Och dessa går endast att skaffa med RIKTIGA PENGAR.

Runepages kostar 6300 IP vilket är ingame valuta så nej, du behöver faktiskt inte pröjsa där heller. Jag vet dock att det i tidigare fall har funnits krav på RP för dessa vilket motsvarar riktiga pengar. Vidare har jag haft mitt konto i LoL i 14 månader, bara spelat aktivt under cirka 5 månader (tröttnade ganska tidigt på communityt) och jag har nästan all champs vid det här laget. Fattas väl cirkus 10 stycken eller så.

Vad jag vill säga är att du behöver inte lägga en krona på detta spelet utöver det estetiska. Somliga har tålamod och kan spela x antal games om dagen för att köpa nya champs/runes medan andra likt förbaskat ska ha och ska ha inom loppet av en timme. För att bibehålla någon form av balans är det väl inte mer än rätt att dessa då ska få pröjsa lite extra.

Utöver detta ser jag det som att de som kämpar sig mer till IP och sakta men säkert väljer sina köp också brukar prestera bättre då dessa spelare faktiskt lär sig en champ under F2P-veckan före ett beslut tas. Det är iaf min väldigt ovetenskapliga uppfattning av spelet.

Medlem

Jag spelar SMITE

Medlem

Inget av dessa spel tiltalar mig det minsta, efter en månad med WoW så ansåg jag att spelet var mycket sämre än jag hoppats på. Dota-mappen i WC3 testade jag lite, men förstod aldrig vad lockelsen var jämfört med det riktiga multiplayerläget i spelet. Som resultat så känns MOBA-spelen för mig som en neddummad version av RTS-genren. Men, smaken är som baken etc etc...

Medlem

Skönt att de samlas i dota2 och lol då slipper jag dem i BF serien.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Skönt att de samlas i dota2 och lol då slipper jag dem i BF serien.

Bara för att man spelar Dota2 eller LoL så innebär det ju inte att man på något vis skulle vara en sämre spelare.
Själv spelar jag också vissa F2P spel så som War Thunder och World of Tanks. Men jag äger BF4 också.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av KaVa-KaVa:

Synd bara att folk inte fattar att LOL är ett jävla skitspel.

Större obalans i ett spel existerar inte.

Synd bara att folk inte fattar att DOTA 2 är ett jävla skitspel.

Större obalans i ett spel existerar inte.

Sådär, nu har min okonstruktiva shit-post negerat din okonstruktiva shit-post.

Synd att inte folk fattar att både LOL, DOTA2 och andra moba-spel är S K I T.

Inaktiv
Skrivet av Ergo:

Stackars heroes of Newerth

RIP in peace.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag kanske är helt fel ute nu, men är inte League of Legends gratis? Aningen snedvridet att jämföra med World of Warcraft som kostade både att köpa och i månaden.

Jo det har du helt rätt i, men häromdagen hade ju FZ en artikel om att PC spel som var gratis hade "sålt" bättre än fullpris spel till konsol. Så man kanske inte ska bry sig så mycket om dom mer och mer aftonbladet-liknande löpsedlarna här...

Medlem

Skulle vilja "gilla" moba-spel... men kan inte riktigt. Har ni något tips på hur man tvingar sig att åtminstone stå ut? Det låter så kul på pappret men jag kommer inte förbi spelens första steg så att säga... >.<

Medlem

Någon som vet hur många det är som spelar Smite?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Undrin:
Skrivet av chopper:

Skönt att de samlas i dota2 och lol då slipper jag dem i BF serien.

Bara för att man spelar Dota2 eller LoL så innebär det ju inte att man på något vis skulle vara en sämre spelare.
Själv spelar jag också vissa F2P spel så som War Thunder och World of Tanks. Men jag äger BF4 också.

Absolut inte sämre spelare. bara att det är väldigt måga kidds som spelar och de har ett spel sätt som jag inte gillar att se i BF fps. Låt oss kalla det cod runandgun.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Skulle vilja "gilla" moba-spel... men kan inte riktigt. Har ni något tips på hur man tvingar sig att åtminstone stå ut? Det låter så kul på pappret men jag kommer inte förbi spelens första steg så att säga... &gt;.&lt;

Eller så köper du bara counter strike på en gång så slipper du sitta och lida.

Medlem

Att ett f2p spel skulle ha fler spelare än ett p2p spel.. o.O

Föga förvånande.

Medlem

Det är inte bara LoL som är obalanserat, minns mycket väl hur WoW var i början och fortfarande är...

Som likt WoW så kommer nerfs/buffs till champs i LoL som det gjorde med klasser i WoW.

Det finns en meta där en viss antal pool är bra med nuvarande champs/patchar som finns, visserligen precis som i WoW kan det vara något "pro" som står ut i mängden med vad som anses vara en dålig champion/klass. Sen kommer nerfs/buffs och allt kan ändras.

Med det sagt menar jag att det finns gott om spel som är obalanserade på detta sätt och detta är så jag sett det.

Medlem

Fler spelar patiens än world of warcraft...

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Skulle vilja "gilla" moba-spel... men kan inte riktigt. Har ni något tips på hur man tvingar sig att åtminstone stå ut? Det låter så kul på pappret men jag kommer inte förbi spelens första steg så att säga... &gt;.&lt;

Prova SMITE, moba i tredje person. Ett grepp som fick mig att ha roligare än i traditionell top view

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Att ett f2p spel skulle ha fler spelare än ett p2p spel.. o.O

Föga förvånande.

Spot on!

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:
Skrivet av Figurlig:

Skulle vilja "gilla" moba-spel... men kan inte riktigt. Har ni något tips på hur man tvingar sig att åtminstone stå ut? Det låter så kul på pappret men jag kommer inte förbi spelens första steg så att säga... &amp;gt;.&amp;lt;

Prova SMITE, moba i tredje person. Ett grepp som fick mig att ha roligare än i traditionell top view

Åh, det låter som precis det som kanske skulle göra stor skillnad för mig! Tack så hemskt mycket, ska prova det när jag får tid!

Medlem
Skrivet av anon_181566:
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av Sisyr:

Jag kanske är helt fel ute nu, men är inte League of Legends gratis? Aningen snedvridet att jämföra med World of Warcraft som kostade både att köpa och i månaden.

Det är gratis om du vill. Vill du ha alla hjältar att spela med (och det vill du) så får du dock öppna börsen.

Du kan låsa upp alla champions fullt gratis på LoL. Du behöver inte öppna någon börs om du inte vill

Du behöver bara spela i 3-5 år innan du låser upp allt men skins får du lov o köpa
DOTA 2 FTW

12
Skriv svar