World of Tanks Blitz!

Medlem
World of Tanks Blitz!

Hej allihopa,

Jag heter Christian, jobbar som Community Coordinator för Wargaming.net och vi har precis lanserat ett nytt spel för iOs enheter: World of Tanks Blitz! För närvarande är det endast tillgängligt för iOs enheter (iPad, iPhone) men vi jobbar på en Android variant och den kommer släppas inom en snar framtid.

Spelet går att ladda ner från iTunes och om ni vill läsa mer om det kan ni surfa förbi vår officiella hemsida:

World of Tanks Blitz

En del av mitt jobb är att samla feedback från våra spelare och sedan vidarebefordra detta till utvecklarna så att dom kan göra spelet bättre. Detta är orsaken till denna post! Då spelet endast släppts i Skandinavien för tillfället vill vi försöka få så mycket respons som möjligt därav denna post här istället för vårt officiella forum.

Vår önskan!
Vi skulle verkligen uppskatta om ni som testat spelet skulle ta en minut eller två och dela med er av era intryck och åsikter av spelet. Vad är positivt, vad är negativt, vad saknas etc. Ju mer information ni ger oss desto bättre kan vi göra spelet! All respons ni ger oss kommer läsas och alla eventuella frågor besvaras så snabbt som möjligt.

Tack för att du tog dig tid att läsa vår post!
Christian (iScending)
Community Coordinator, Wargaming.net

@ Moderators:
Vänligen skicka mig ett PM om denna post på något sätt bryter forum regeler

Medlem

Skulle oerhört gärna ge er feedback och kommer att göra så den dagen då programvaran släpps till AndroidOS.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Lite feedback baserat på kort tids spelande.

Har lång erfarenhet av World of Tanks på PC samt World of warplanes. Tycker det är synd att inte kontot delas i den formen att exempelvis premium konto inte delas mellan plattformarna precis som det gör mellan WoT och WoWP.

Har endast testat på mobilen än så länge då regeringen har lagt beslag på paddan för Hayday(suck) men det fungerade ÖVER förväntan på mobilen. Jag trodde det skulle bli för "plåttrigt" men det fungerade väldigt väl. Applikationen har krashat en gång på en timme vilket jag tycker är okej än så länge.

Borde finnas en "I have played World of tanks previously" funktion så man kan skippa lite tutorial. Återkommer och skriver mer när jag har provat lite ytterligare.

Medlem

@ Vannulven: Android variant kommer i framtiden men jag har tyvärr inget datum. "Soon" :p.

@ WoogieM: Tack för förslaget om att kunna skippa tutorialen, jag ska skicka det vidare! Angående att ha samma konto som du har till PC varianten så är det faktiskt inte möjligt ur ett teknisk aspekt. Om det någonsin ändras kommer vi givetvis koppla samman dem men jag tror inte det kommer hända.

Medlem

@ iScending Allt är tekniskt möjligt, det handlar bara om viljan.

Att synka två olika databaser är inte särskilklt svårt, speciellt för något så simpelt som om man har premium kontot/ vilka saker man låst upp.

Medlem
Skrivet av xermalk:

@ iScending Allt är tekniskt möjligt, det handlar bara om viljan.

Att synka två olika databaser är inte särskilklt svårt, speciellt för något så simpelt som om man har premium kontot/ vilka saker man låst upp.

Jag är inte så otroligt teknisk men jag tror du har helt rätt.
Det är dock vissa skillnader som gör att vi inte kommer göra det. Tanks kostar olika, XP har olika värden beroende på spelen, spelen har olika innehåll etc.

Medlem

Har nu testat flera vagnar på Ipad Air, mini och min gamla Ipad 2. Det är lättast att spela på Ipad minin faktiskt för kör man på Air eller Ipad 2 så blir den för stor/tung att hålla på mest effektivt sätt. Nu är det inte något ni kan fixa direkt om ni inte kanske tar fram något "World of tank Blitz Ipad Cover" som gör det enklare genom att exempelvis utöka stödet för fingrarna eller liknande.

Spelet i sig fungerar rätt klockrent, jag har inte stött på några buggar direkt utan det är rätt logiskt hur allting fungerar, men då är det som sagt från ett perspektiv att jag har spelat World of tanks en massa.

Medlem
Skrivet av WoogieM:

Har nu testat flera vagnar på Ipad Air, mini och min gamla Ipad 2. Det är lättast att spela på Ipad minin faktiskt för kör man på Air eller Ipad 2 så blir den för stor/tung att hålla på mest effektivt sätt. Nu är det inte något ni kan fixa direkt om ni inte kanske tar fram något "World of tank Blitz Ipad Cover" som gör det enklare genom att exempelvis utöka stödet för fingrarna eller liknande.

Spelet i sig fungerar rätt klockrent, jag har inte stött på några buggar direkt utan det är rätt logiskt hur allting fungerar, men då är det som sagt från ett perspektiv att jag har spelat World of tanks en massa.

Toppen att höra, tack för din feedback!

1
Skriv svar