Maffig trailer firar EVE-universumet

Robot
Medlem
Maffig trailer firar EVE-universumet

hoppar allt ccp tills de fixar wod igen

Medlem

CCP verkar ha insett sina styrkor och svagheter. WoD var en tragedi, men också ett uppvaknande.

WoD:s offer är EvE's räddning. Ser starkt fram emot Legion.

Medlem

Ser så jäkla mäktigt ut, men hört att man i princip behöver känna någon med mycket pengar ingame för att kunna njuta av liret, men måste ändå få tummen ur och testa någon dag.

phi
Medlem
Skrivet av Hunkala:

Ser så jäkla mäktigt ut, men hört att man i princip behöver känna någon med mycket pengar ingame för att kunna njuta av liret, men måste ändå få tummen ur och testa någon dag.

Det beror helt och hållet på vad man vill ha ut av spelet och vad ens definition av "njuta av liret" innebär.

Vill man vara med och PvP:a så kan man göra det bara efter ett par dagars speltid och redan då vara till stor nytta i större strider, som t.ex tackler eller liknande.

Vill man däremot ratta en Titan så får man vara beredd på att lägga ner ett par år på spelet.

Det första man får intala sig själv är att det finns inget end game per definition. End game är vad du gör det till, sen om det är att flyga en Titan, leda ett corp inom diverse områden eller bara vara spelets största troll och gå in för att jävlas med folk så är det helt upp till dig.

Medlem

Synd att man inte började köra det för länge sen, känns lite för sent då allt tar sådan tid att göra så man lär ju aldrig komma ifatt dom spelare som funnits där ett tag

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Synd att man inte började köra det för länge sen, känns lite för sent då allt tar sådan tid att göra så man lär ju aldrig komma ifatt dom spelare som funnits där ett tag

Jag började i januari i år, aldrig spelat en minut tidigare, och det är klart det roligaste spelet på mycket länge för mig. Man kommer in i atmosfären och känslan från start och känns inte alls som man ligger efter, även fast man såklart gör det rent krasst sett till utvecklingen på ens karaktär men det är inget hinder för att ha kul.

Medlem

Nä, det är lite synd med deras skillsystem..

Jag började köra när det släpptes och hade jävligt kul ett par år.
Men inget slog dom första veckorna, kanske månaderna i spelet då man precis kom in i spelet.

Har la gubben kvar med X antal Bill Isk, men den där inledande spelglädjen finns inte längre, tyvärr..

Medlem

Har 3 chars liggande med jag vet inte hur mycket grejor som man samlat på sig. Kände att kostnaden vs spelglädjen var för hög gentemot hur mycket tid man var tvungen att lägga ner för att bli något. Eve är det bästa MMO som jag nånsin spelat men dess problem är att man inte kan göra som andra spel, att logga in och spela nån timme för att sen lägga ner för dagen men endå komma vidare.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av shiko:
Skrivet av Smoo87:

Synd att man inte började köra det för länge sen, känns lite för sent då allt tar sådan tid att göra så man lär ju aldrig komma ifatt dom spelare som funnits där ett tag

Jag började i januari i år, aldrig spelat en minut tidigare, och det är klart det roligaste spelet på mycket länge för mig. Man kommer in i atmosfären och känslan från start och känns inte alls som man ligger efter, även fast man såklart gör det rent krasst sett till utvecklingen på ens karaktär men det är inget hinder för att ha kul.

Äh, skaffade trial nu för att testa . Någon som vet hur det är med starter pack, kan man skaffa det till sin gubbe efter trial eller måste man skaffa det istället för trial?

Medlem

Ni kanske ska länka till CCP:s egna HD video istället för en video som är upplagd i 360p...

https://www.youtube.com/watch?v=yFTUazuGdTw

Medlem

Maffigt, men den lilla infanteri striden på 2:50 såg ju extremt budget ut.

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Har 3 chars liggande med jag vet inte hur mycket grejor som man samlat på sig. Kände att kostnaden vs spelglädjen var för hög gentemot hur mycket tid man var tvungen att lägga ner för att bli något. Eve är det bästa MMO som jag nånsin spelat men dess problem är att man inte kan göra som andra spel, att logga in och spela nån timme för att sen lägga ner för dagen men endå komma vidare.

Är väl inte helt sant, senaste accountet jag spelade på så casual spelade jag. Lyckades ändå få ihop tillräckligt mycket pengar för att att köpa plex och samtidigt ha råd att flyga de lite tyngre sakerna.

Tror problemet är att många siktar på att nå toppen, alla vill vara där uppe. När jag ser på eve så ser jag det som hur arbeten ser ut IRL, alla kan inte vara presidenter, utan vissa måste vara apotekare, politiker, kassa personal eller taxi förare.

phi
Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av RedEyeJoe:

Har 3 chars liggande med jag vet inte hur mycket grejor som man samlat på sig. Kände att kostnaden vs spelglädjen var för hög gentemot hur mycket tid man var tvungen att lägga ner för att bli något. Eve är det bästa MMO som jag nånsin spelat men dess problem är att man inte kan göra som andra spel, att logga in och spela nån timme för att sen lägga ner för dagen men endå komma vidare.

Är väl inte helt sant, senaste accountet jag spelade på så casual spelade jag. Lyckades ändå få ihop tillräckligt mycket pengar för att att köpa plex och samtidigt ha råd att flyga de lite tyngre sakerna.

Tror problemet är att många siktar på att nå toppen, alla vill vara där uppe. När jag ser på eve så ser jag det som hur arbeten ser ut IRL, alla kan inte vara presidenter, utan vissa måste vara apotekare, politiker, kassa personal eller taxi förare.

Jag håller med, EVE går utmärkt att spela som casual. Återigen så handlar det om vad man har för mål med spelet.

Jag själv casualspelade EVE den sista tiden som station trader / explorer och drog in ca 5 miljarder ISK i månaden. För de som inte känner till det så kan man alltså köpa speltid med ingame-valutan (ISK) och ett PLEX som det kallas, kostar runt 600 miljoner ISK. Så ja, jag betalade aldrig någon månadskostnad för att spela EVE.

Det ligger en hel del i det att alla verkar vara så väldigt fokuserade på att bli "bäst" i alla MMO-spel. Det finns ingenting som heter "bäst" i EVE. Inte i den bemärkelsen att du har bäst gear, högst level och kan piska newbies 24/7 osv.

Ett exempel på ett mål som man däremot kan ha som spelare är att bli en framgångsrik och respektabel CEO för ett stort corp. Tyvärr är det precis som i verkligheten, att det är väldigt få spelare som når den positionen i EVE men det handlar inte om att din karaktär är för dålig och har för lite skill points, har för lite ISK och kan inte flyga tillräckligt bra skepp.

Allt handlar om dig och din personlighet. Är du en ledare i verkliga livet så är du mest troligen en bra ledare i EVE också och dina chanser att bli en duktig CEO i spelet är således också större.

Är du däremot introvert och allmänt osocial som person och spelare så kommer du mest troligen att sitta i en mining barge i ett high sec-asteroidbälte eller köra missions tills du tröttnat på spelet. Visst går det att spela så och säkert ha roligt med spelet ett tag, men jag skulle nog vilja påstå att man missat hela grejen med EVE i så fall.

EVE är ett väldigt socialt och PvP-inriktat spel men PvP behöver nödvändigtvis inte betyda att du pangar på allt och alla du ser. PvP-element finns i allt från strider, trading, mining till exploration m.m.

Risk = reward. Eller "poddad" och en förlust av implants för flera miljarder

Medlem

All dat salvage in the end
Kanske dags att faktiskt spela och inte bara träna gubben.


signatur

Nerd? I prefer the term intelectual badass!

Medlem

Önskar att jag hade energi att ta upp Eve igen, spelade i närmare sju år men sen tog min energi att fortsätta slut. När jag till slut nådde toppen och uppfyllde alla mina mål så hade jag inget att se fram emot. Det tog som sagt närmare sju år så om man är den typen av person som drivs av framgång (vilket jag normalt inte är) så passar Eve en prefekt. Det är det överlägset bästa onlinespelet jag någonsin spelat.

Medlem

Eve är helt klart det största och bästa "sandlådespelet" hittills. Har 3 chars som jag kört i drygt 8 år nu. Finns inget annat spel som står sig i långa loppet för min del.

Känslan när man sitter där med sina 200 polare vid en gate och Fleetcommandern säger:

"Ok guys on the other side of this gate there are 400 reds wating for us. Good luck! JUMP!"

är helt oöverträffad i spelsammanhang

1
Skriv svar