Se fäktning med Sonys VR-hjälm

Robot
Se fäktning med Sonys VR-hjälm

"It's just a flesh wound" skriker spelaren när han daskar motståndaren med en avsliten arm.

#nyhetstips, #eve-online, #eve-valkyrie


Inaktiv
Se fäktning med Sonys VR-hjälm

Tråkigt att idioten som filmat inte verkat lyckas sätta fokusen på någonting alls. Jobbigt att kolla på men det man kan uttyda verkar nice iaf Också; kallas det fäktning när det bara är en som hugger på en docka? Jag trodde det krävdes två personer för fäktning?

Medlem
Medlem

Härlig snubbe


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Älskar faktumet att han börjar krypa omkring på golvet för att se underifrån eller att han börjar kasta upp dockans arm i luften för att fånga den.

Känns som att VR ger ett annorlunda, mer "naturlig", utlopp för intuitivitet och nyfikenhet än mer traditionella interaktiva medier. Ser fram emot att få experimentera med VR i undervisning i framtiden

Medlem

Frågan är hur spelvåld kommer att kännas med VR. Jag tycker det är lite småäckligt redan nu att sätta kniven i folk i BF4 och då trycker jag liksom bara på F-tangenten. Att själv göra hela rörelserna och trycka kniven i bröstet på någon? Hmm...

Medlem
Skrivet av Frux:

Frågan är hur spelvåld kommer att kännas med VR. Jag tycker det är lite småäckligt redan nu att sätta kniven i folk i BF4 och då trycker jag liksom bara på F-tangenten. Att själv göra hela rörelserna och trycka kniven i bröstet på någon? Hmm...

De kommer att tvinga dig att långsamt skära av halsen på folk och medan huvudet hänger på en köttslamsa så måste du sticka ner handen genom strupen och dra upp hela 8 meter långa tarmsystemet. När du har gjort det så dör din fiende.

MEG
Medlem
Skrivet av Stilfullast:
Skrivet av Frux:

Frågan är hur spelvåld kommer att kännas med VR. Jag tycker det är lite småäckligt redan nu att sätta kniven i folk i BF4 och då trycker jag liksom bara på F-tangenten. Att själv göra hela rörelserna och trycka kniven i bröstet på någon? Hmm...

De kommer att tvinga dig att långsamt skära av halsen på folk och medan huvudet hänger på en köttslamsa så måste du sticka ner handen genom strupen och dra upp hela 8 meter långa tarmsystemet. När du har gjort det så dör din fiende.

Hahaahah den dagen då ska jag med nöja följa debatten som kommer att rasa i tidningar och tv


signatur

Death is only the beginning

Medlem

hur coolt hade det inte varit med en fet apache-simulator med vr? piloterna och vapenoperatörerna där sitter ju redan med typ såna här hjälmar där dom styr siktet till automatkanonen genom att vrida huvudet.
själva helikoptern skulle man köra med jostick, och det är najs. mecka, pilla, köra dom... det är det som ger paoårr.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:
Skrivet av Frux:

Frågan är hur spelvåld kommer att kännas med VR. Jag tycker det är lite småäckligt redan nu att sätta kniven i folk i BF4 och då trycker jag liksom bara på F-tangenten. Att själv göra hela rörelserna och trycka kniven i bröstet på någon? Hmm...

De kommer att tvinga dig att långsamt skära av halsen på folk och medan huvudet hänger på en köttslamsa så måste du sticka ner handen genom strupen och dra upp hela 8 meter långa tarmsystemet. När du har gjort det så dör din fiende.

Nej nej, inte skulle en spelutvecklare sjunka så lågt för att sticka ut...

Neeeej då.

Medlem

Ser helt otroligt ut ändå...hoppas bara att dom utvecklar handskar som simulerar händer/grepp och använder trollspöna till objekt, samt att dom gör anpassade hållare till trollspöna som Nintendo gjorde med Nunchuk ratten/zappern

Medlem
Skrivet av fonsor:

hur coolt hade det inte varit med en fet apache-simulator med vr? piloterna och vapenoperatörerna där sitter ju redan med typ såna här hjälmar där dom styr siktet till automatkanonen genom att vrida huvudet.
själva helikoptern skulle man köra med jostick, och det är najs. mecka, pilla, köra dom... det är det som ger paoårr.

Sa exakt samma sak till en vän angående apache-spel Då sa han: " jag skulle lätt kunna tänka mig att vara kartläsare i ett rally spel också" Måste finnas sjukt många kul co-op spelmöjliheter till VR..längtar!

Skrivet av Stilfullast:
Skrivet av Frux:

Frågan är hur spelvåld kommer att kännas med VR. Jag tycker det är lite småäckligt redan nu att sätta kniven i folk i BF4 och då trycker jag liksom bara på F-tangenten. Att själv göra hela rörelserna och trycka kniven i bröstet på någon? Hmm...

De kommer att tvinga dig att långsamt skära av halsen på folk och medan huvudet hänger på en köttslamsa så måste du sticka ner handen genom strupen och dra upp hela 8 meter långa tarmsystemet. När du har gjort det så dör din fiende.

Bakåt,framåt,nedåt,framåt + A
SUBZERO style


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Staven med den lysande toppen borde symbolisera njutning och känsla men här blir det nog ett magplask.

Staven känns som en dunderflopp och jag tror att Sony grämer sig att de inte har satsat på någon form av Kinect teknik istället.
Videon måste varit pinsam att spela in och de fick säkert bra betalt. Kan se mig Kinect tekniken göra samma sak fast där kan du själv hålla I ett par trä pinnar I diverse längd och vikt för att få till rätta känslan. Eller kanske ett tennis rack eller liknande. Men till PS4ans VR upplevelse är du idag nödgad till att använda antingen kontrollen eller move.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Kan se mig Kinect tekniken göra samma sak fast där kan du själv hålla I ett par trä pinnar I diverse längd och vikt för att få till rätta känslan. Eller kanske ett tennis rack eller liknande. Men till PS4ans VR upplevelse är du idag nödgad till att använda antingen kontrollen eller move.

Träpinnar har inga knappar eller spakar och de flesta spel skulle bli väldigt begränsade och fattiga utan dessa saker.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ser helt otroligt ut ändå...hoppas bara att dom utvecklar handskar som simulerar händer/grepp och använder trollspöna till objekt, samt att dom gör anpassade hållare till trollspöna som Nintendo gjorde med Nunchuk ratten/zappern

Bra idé! Det vore jättekul med handskar!

1
Skriv svar