Se Zeldas Temple of Time återskapat i Unreal Engine 4

Robot
Medlem
Se Zeldas Temple of Time återskapat i Unreal Engine 4

Ser bra ut. Men det är ingen teknisk prestation och det är inget som visar kraften i UE4. Så som teknikdemo duger det inte.

Medlem

Häftigt, men inte så snyggt som jag verkligen tror att det skulle se om man förstora det lite....ja menar att Temple of Time bör vara väldigt i sin utformning?! ^_^


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Inaktiv

Ser otroligt plastigt ut. Är det ingen som gör dessa demo, som bryr sig om att använda ordentliga texturer? Lite ljussättning och blurrande har funnits i snart tio år...det här var inte ett dugg imponerande.

Medlem

Inte ett dugg imponerande om jag ska vara ärlig. Allt var alldeles för polerat och "perfekt". Gjort av en amatör helt enkelt, inte någon konstmänniska iaf.

Medlem

Än så länge så har jag inte testat eller sett ett teknikdemo som gör denna motorn rättfärdigad. Det skulle vara Infiltrator demot i sådana fall. https://www.youtube.com/watch?v=dO2rM-l-vdQ

Medlem

Såg ju nästan ut att kunna vara UE3. Och vad är det för trappa vid ingången? Kan inte minnas att det fanns nån stor trappa i Temple of Time. Mysig musik dock :heart:

Medlem

Ja, fan va kasst! Hade kunna gjort det bättre själv i mspaint på win 3.11. Varför kunde han inte lagt ner typ 200-400 timmar till på någon man inte får betalt för eller kommer användas?! Nu går det ju ut över MIG, då JAG måste gnälla på hur dåligt det är! Oförskämt! Jag begär en ursäkt för detta!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ja, fan va kasst! Hade kunna gjort det bättre själv i mspaint på win 3.11. Varför kunde han inte lagt ner typ 200-400 timmar till på någon man inte får betalt för eller kommer användas?! Nu går det ju ut över MIG, då JAG måste gnälla på hur dåligt det är! Oförskämt! Jag begär en ursäkt för detta!

Optimist.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

'''

Meeeh, tror kommentarerna handlar mer om "Hur i helvete kunde detta hamna på förstasidan någonstans?"

Renderingen är inget speciellt, platt och trist och oinspirerad, är inget jag skulle sagt till artisten, men här kan jag gott säga det då jag inte ser värdet i länken.

Medlem

Vad jag kan se så hade han lika kunnat använda unreal 3.5 då han inte ser ut att använda några av de nya teknikerna som unreal 4 erbjuder. Frågan om inte ens unreal 3 hade dugit... Bra jobbat av han, men finner tyvärr inget värde i det mer än att han har något att lägga till i sin portfolio då det inte visar oss någonting nytt... Wii U:s rendering av Zelda var ju mycket mer lovande!

Medlem

Tyckte det såg ut som MYST från 90-talet med Quicktime VR =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Fan vad rent det är


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Allexz:
Skrivet av Sapiens:

'''

Meeeh, tror kommentarerna handlar mer om "Hur i helvete kunde detta hamna på förstasidan någonstans?"

Renderingen är inget speciellt, platt och trist och oinspirerad, är inget jag skulle sagt till artisten, men här kan jag gott säga det då jag inte ser värdet i länken.

Precis. Det finns mycket mer värdiga hobbyprojekt. Folk som verkligen lagt ner 400 timmar men får ingen cred.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Väldigt sterilt, brist på detaljer både i texturer och miljö. Annars var ljussättningen väldigt fin, men kanske inte tillräckligt för att frambringa ett "wow".

Medlem

Amatöraktigt. Stenarna runt fönstren är inte ens anpassade. Trist att han får uppmärksamhet för sånt här skräp.

Medlem

Jag ser att konstruktiv kritik inte lärts ut på alla skolor.
Ärligt, det måste väl finnas värre saker att klaga på? För att vara fanmade tycker jag det ser himla mysigt ut.

Medlem
Skrivet av ubn87:

Jag ser att konstruktiv kritik inte lärts ut på alla skolor.
Ärligt, det måste väl finnas värre saker att klaga på? För att vara fanmade tycker jag det ser himla mysigt ut.

Är nog svårt att ge konstruktiv kritik om man själv inte är insatt och känner till termer och begrepp kopplade till grafik, grafikmotorer och environment art.

Dock kan jag också tycka att många av kommentarerna är väl hårt uttryckta, ord som "skräp" hör definitivt inte till de mest konstruktiva orden i ett genomsnittligt vokabulär.

Med det sagt tror jag dock att nyhetsvärdet i detta fall inte utgörs utav själva kvalitén på hantverket, snarare är det för att Unreal Engine 4 är en högaktuell motor som många medier, FZ inkluderat, självklart vill visa så mycket som möjligt utav.

Jag skulle argumentera för att ett kanske till synes förbisett, men ganska stort värde i nyheten ligger i att den bidrar med ett klockrent exempel i hela "Snygg grafik"-debatten, på det sätt att man här tydligt ser att grafik på många sätt är beroende av presentation och utformning, eller design om man så vill. Hur kraftfull en grafikmotor än är rent tekniskt, med "physics-based shaders", realtidsreflektioner, volumetriskt ljus och partiklar m.m. så spelar det ingen roll om inte 3D-modeller, texturer och utformning är välgjorda och övertygande. Form & funktion ska alltid gå hand i hand, helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ja, fan va kasst! Hade kunna gjort det bättre själv i mspaint på win 3.11. Varför kunde han inte lagt ner typ 200-400 timmar till på någon man inte får betalt för eller kommer användas?! Nu går det ju ut över MIG, då JAG måste gnälla på hur dåligt det är! Oförskämt! Jag begär en ursäkt för detta!
http://stickerish.com/wp-content/uploads/2011/09/HerpDerpGuyB...

Är det fel att ha åsikter?

Medlem
Skrivet av Siaél:
Skrivet av Sapiens:

Aderp

Är det fel att ha åsikter?

Är det fel att ha åsikter om folks åsikter?

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Siaél:
Skrivet av Sapiens:

Aderp

Är det fel att ha åsikter?

Är det fel att ha åsikter om folks åsikter?
http://stickerish.com/wp-content/uploads/2011/09/SmileDerpBla...

Nej, men du får ingen ursäkt.

(Posta gigantiska memes gör dig inte cool.)


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag tycker att det är intressant att Nintendo skulle kunna använda sig av modern teknik och ge oss bra SPEL till andra plattformar än deras egna "gimmickprojekt". NÄR vågar de överge sin överstolta, inskränkta hållning att bara göra sitt eget. Med förlust. Förutom kanske i Japan. Är de fortfarande något slags feodaltsamurajföretag? Undantaget handhållna apparater. Men dessa behandlar de tyvärr lite som att det är bara något vid sidan om. Jag är less och är även så gammal så jag HAR älskat dem när de var outstanding.

1
Skriv svar