Wildstar – öppen beta på torsdag

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ere nån som kan säga om spelet är grymt lr? 1-10?

kommit till lvl 22 kan säga det blir mycket bättre med lvlarna, ger spelet 8/10 finns en del saker som behövs fixas men klart en av dom best mmo på väldigt länge som jag gillar.

Medlem

Woooo, här ska liras :D. Bara gjort om chars på beta weekends, men nu när det är 10 dar och lvl 30 kan man ju kanske köra upp den jag hade i helgen!

Fixa cowboy hatten och pew pew pew...

Blir en pre-order om det känns bra även förbi lvl 20, än så länge (lvl 12) så känns spelet gediget och är ruskigt snyggt.

Medlem

Var sönder hypad på detta spel men det har helt avtagit sedan dess då jag väntat så pass länge, samt att jag spelet ett par ggr då jag fått chansen.

Spelet kommer bli rätt populärt tror jag men det är "Telegraphs" systemet som jag ogillar en hel del då det är 100% av deras fokus vilket betyder att du kommer titta ner på marken/golvet 95% av tiden du spelar, och det känns inte som du attackerar men snarare kör AoE med din markering på marken .

Limited actionbar är oxo något jag ogillar då jag anser att du inte alls får i närheten av många valmöjligheter som dem och andra mmos med liknande system påstår, det blir faktiskt mindre unikt och mkt mer random i PvP (Sten,Sax, Påse).

Medlem

Något jag störde mig enormt på var kontrollerna, med ett sådant fokus på action och rörelse så fattade jag inte hur dom tänkt med att ha alla skills bindade på 1-10, istället för att använda något mer passande så som mouse 1, q, e osv...

Som tur var gick det att delvis fixa, och rekommenderar stark att folk som delar det problemet att kolla denna länk:
http://www.reddit.com/r/WildStar/comments/1y2za8/wildstar_com...

För mig gjorde enormt mycket för upplevelsen.

I övrigt så är det väl mängden blandat innehåll som intresserar mig av spelet, grinden känns bara som något gammalt som jag helst hade sluppit helt.

Medlem

Liten film som förklarar abilitys och hur de ändras när du levlar. Tror detta gör att man kommer se många olika setups även om man har samma förmågor.

http://goo.gl/jKCCtA

Skrivet av Droppz:

......
Limited actionbar är oxo något jag ogillar då jag anser att du inte alls får i närheten av många valmöjligheter som dem och andra mmos med liknande system påstår, det blir faktiskt mindre unikt och mkt mer random i PvP (Sten,Sax, Påse).

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ere nån som kan säga om spelet är grymt lr? 1-10?

Vissa saker är bra (PvE i form av dungeons/raider, Arena och crafting) medan vissa pvp-lägen och lvlingprocessen är (eller iaf var i vintras) bara ok.

8/10 sammantaget då de bra bitarna också är riktigt jäkla bra. Wildstar har lite samma "problem" som GW2 då det saknas en del samtidigt som de bra delarna lyfter hela upplevelsen. Finns nog en risk att folk tröttnar innan de kommit långt nog för att uppskatta helheten.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Härligt! Hinner man testa lite fler klasser tills release

Gen
Medlem
Skrivet av Fezk:

Det som håller mig från en förbokningen är:

Dålig optimering - fpsen är alldeles för ostabil, även för högpresterande datorer.

En textbugg som jag och många fler har, man ser inte en del text. http://minfil.org/F9n8ffb0bc/CantSeeText.jpg

Åtgärdas inte dessa så blir det inget köp.

Håller med om att spelet är dåligt optimerat men de har en månad på sig att fixa det. Sen märkte jag på förrförra weekend att ingame Vsync är boven i dramat. Jag stängde av skiten och tvingade på det i NVCPL istället vilket gjorde underverk. Visst, i städer så droppar FPSen men det är nog en optimeringsfråga. Tyvärr så pajade Carbine även detta och förra helgen slutade Vsync via NVCPL att fungera. Jag har stora problem med buggad Double Buffering om man kör Vsync ingame, sjukt störande.

12
Skriv svar