Outcast Reboot HD-kampanjen misslyckades

Robot
Outcast Reboot HD-kampanjen misslyckades
Medlem
Outcast Reboot HD-kampanjen misslyckades

Trist. Få spel har lämnat ett sådant avtryck som Outcast gjort. But hey, vem är jag att klaga på att de inte lyckades när jag inte chippat in ett öre.

Medlem

Lite tråkigt kanske. Men inte helt oväntat.

k3m
Medlem

Var det inte också så att folk tyckte 600 000$ var alldeles för mycket för en hög-upplöst uppdatering. Själv så tycker jag det och skulle därmed aldrig betala till deras projekt. Som luktar pengasvindel.

Medlem
Skrivet av k3m:

Var det inte också så att folk tyckte 600 000$ var alldeles för mycket för en hög-upplöst uppdatering. Själv så tycker jag det och skulle därmed aldrig betala till deras projekt. Som luktar pengasvindel.

"hög-upplöst uppdatering" är väll lite att underdriva då de måste i princip göra om allt det grafiska i spelet (alla modeller, animationer, delar av kodbasen) i en ny motor. Kanske var eventuellt flera saker som de hade tänkt att göra bättre dessutom. Man får inte glömma hur lite pengar 600k$ är för en studio.

Inaktiv

Herregud vilken hemsk röst att berätta om demot. :S

Medlem

Fz:a har tagit klivet till nästa steg. Inte längre gör det endast gratis reklam för selektiva kickstarter spel utan det rapporteras även om misslyckade kampanjer! Jag blir mörkrädd...

Medlem

Var det där en bubbla jag hörde sprängas?

Vad händer med dom 254000:- dollarna då?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Vad händer med dom 254000:- dollarna då?

Dom får bara ut pengar om de kommer i mål, annars dras inga pengar.

Medlem

Folk är cod och titanfierade, inget annat går hem, mer än Halo på Sexbox

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Fz:a har tagit klivet till nästa steg. Inte längre gör det endast gratis reklam för selektiva kickstarter spel utan det rapporteras även om misslyckade kampanjer! Jag blir mörkrädd...

Va?

Jag såg iaf personligen ett värde i den här artikeln. Outcast lämnade ett rätt unikt intryck back in the day.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Sorgligt

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Vad händer med dom 254000:- dollarna då?

Ingenting, dom får inga $254000 USD.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Fz:a har tagit klivet till nästa steg. Inte längre gör det endast gratis reklam för selektiva kickstarter spel utan det rapporteras även om misslyckade kampanjer! Jag blir mörkrädd...

BeeJac:a har tagit bokstaven till nästa ord.

Om du ser alla artiklar om crowdfunding-spel som gratis reklam tror jag att du har lite fel inställning till det hela. Gissningsvis skriver redaktionen gärna om sånt som intresserar dem och som de tycker har någorlunda nyhetsvärde. Nu har inte jag spelat Outcast själv men jag vet att många tycker att det är det bästa spelet genom tiderna och genom det tycker jag att det är extremt rimligt att en sån här nyhet skrivs.

1
Skriv svar