Earth: Year 2066 stoppat, Valve ersätter köparna

Medlem
Skrivet av Zymac:

Förhoppningsvis är det TotalBiscuit och Jim Sterling m. fler som öppet kritiserar Valves bristande (icke-existerande) kvalitetskontroll som har börjat få gehör.

Man får hoppas att de tillslut har nått fram, valve förlorar iofs inte mycket på den kritiken för folk använder deras plattform ändå, men helt ärligt! Hur kan man släppa in spel i Steam helt utan någon som helst kontroll? Jag kan lova att du kan göra ett spel som kräver att du loggar in med ditt kreditkort och direkt när du startar spelet så drar den €10 varje timme som du spelar och valve skulle inte stoppa det.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Zymac:

Förhoppningsvis är det TotalBiscuit och Jim Sterling m. fler som öppet kritiserar Valves bristande (icke-existerande) kvalitetskontroll som har börjat få gehör.

Man får hoppas att de tillslut har nått fram, valve förlorar iofs inte mycket på den kritiken för folk använder deras plattform ändå, men helt ärligt! Hur kan man släppa in spel i Steam helt utan någon som helst kontroll? Jag kan lova att du kan göra ett spel som kräver att du loggar in med ditt kreditkort och direkt när du startar spelet så drar den €10 varje timme som du spelar och valve skulle inte stoppa det.

Har du nu accepterat ett sådant avtal, så vad /kan/ dom göra?

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ender:

Hoppas Valve aldrig slutar vara vad dom är idag: Helt jäkla awesome!

Valve borde egentligen ha lite bättre kvalitetskontroll.

Jo, kollade inte på videon förrän nu, och det var ju fullkomligt bedrövligt :/ Är lite osäker på hur Greenlight funkar dock, det tillsammans med Early Access påminner ju en hel del om kickstarter. I teorin kanske spelet med mer finansiering skulle kunnat *host* blivit bra.

Nåja, så länge som Valve ger tillbaka pengarna så gör dom rätt i mina ögon

Medlem

Alltså, innan så var det mer kontroll, men jag tror inte Valve vill lägga tid och resurser på det där, sitta och kolla alla saker som kommer upp på GL. Kontrollen innan bestod mer i att ribban för att komma in var ganska hög, sedan kollade dom på de titlar som kom över och valde därefter.

Men valve vill nog inte sitta och hålla på så där och som jag har förstått det, bland annat på Gaben så vill han ha alla spel på steam, så nu kommer typ alla spel som läggs upp på GL in på steam, ribban är låg och kontrollen därför sämre.

Får se hur det slutar med allt... steam blir egentligen sämre och sämre när det kommer till sådant här, det kommer ut för mycket småsaker och för mycket saker som helt enkelt inte håller kvalitet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Ender:

Hoppas Valve aldrig slutar vara vad dom är idag: Helt jäkla awesome!

Gå och lägg dig din fanboy!

Finns gott om ospelabara spel som släppts på steam och inte ens varit Early access. T.ex. Realms of arkania remaken som har varit ute i snart ett år och är fortfarande knappt spelbar

Äh finns gott om bra spel också, sluta köpa dåliga spel och gör lite research innan du spenderar pengarna.
Det går ju trots allt ganska snabbt att få reda på ifall ett spel är dåligt.
Speciellt gällande early access så bör man kolla upp spelet.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Ender:

Hoppas Valve aldrig slutar vara vad dom är idag: Helt jäkla awesome!

Gå och lägg dig din fanboy!

Finns gott om ospelabara spel som släppts på steam och inte ens varit Early access. T.ex. Realms of arkania remaken som har varit ute i snart ett år och är fortfarande knappt spelbar

Äh finns gott om bra spel också, sluta köpa dåliga spel och gör lite research innan du spenderar pengarna.
Det går ju trots allt ganska snabbt att få reda på ifall ett spel är dåligt.
Speciellt gällande early access så bör man kolla upp spelet.

Såg inte det där pinsamma citatet förrän nu (av Cane alltså), och jag tänkte ungefär samma sak som du skriver. Man har ju ett visst konsumentansvar också. Var ju inte så att dom gjorde något för att dölja att det såg ut som en påse skit innan dom fick greenlight heller.

Jag köpte nyligen ett spelpack från Valve, och vid Steaminstallationen noterades det att jag redan ägde en del av paketet, vilket gjorde att jag fick ge bort dubbletten som en gåva till någon. Så man kan säga att jag redan var positivt inställd till Valve. Vill man skämma ut sig offentligt, och börja veva med "fanboy" flaggan så ska inte jag stå i vägen. Veva på bara Cane, veva på.

12
Skriv svar