Robot
Flockers

Team 17 sätter sina berömda maskar på avbytarbänken och ersätter dem med ulliga får som behöver hjälp för att fly den onda bråda döden.

#team-17, #lemmings, #flockers, #mario-vs-donkey-kong-mini-land-mayhem


Flockers

Onödigt med blodstänk tycker jag, annars hade nog hela familjen kunnat spela det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser kul ut=) hoppas dom inte drar ner blodet.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Onödigt med blodstänk tycker jag, annars hade nog hela familjen kunnat spela det.

Hm.. onödigt tycker jag det inte är, men en Gore On/Off switch i inställningarna vore ett bra alternativ för att ge båda sidor vad de vill ha.

Medlem

Lite OT angående blod mm. Tycket det är lite lustigt att man får visa våld men ej konsekvenser av våld. Vad lär det barnen ?

Skrivet av zaphox:

Lite OT angående blod mm. Tycket det är lite lustigt att man får visa våld men ej konsekvenser av våld. Vad lär det barnen ?

Bra fråga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
k3m
Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av walter_iego:

Onödigt med blodstänk tycker jag, annars hade nog hela familjen kunnat spela det.

Hm.. onödigt tycker jag det inte är, men en Gore On/Off switch i inställningarna vore ett bra alternativ för att ge båda sidor vad de vill ha.

En jättemiss av utvecklarna att inte ha ett sådant val.

Medlem

Jo en gore on/off-switch vore bra så att vissa föräldrar inte behöver bli förskräkta. (Det är inte blod, det är pixlar)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Jo en gore on/off-switch vore bra så att vissa föräldrar inte behöver bli förskräkta. (Det är inte blod, det är pixlar)

Jag tror du har missat poängen, föräldrar vill kunna stänga av blodet så att barnen inte blir förskräckta. Barn förstår inte skillnaden på blod och pixlar som ser ut som blod.

Medlem
Skrivet av zaphox:

Lite OT angående blod mm. Tycket det är lite lustigt att man får visa våld men ej konsekvenser av våld. Vad lär det barnen ?

Varför tror du att det är ok att visa våld för barn?

KoP
Medlem
Medlem

Ahris: Jag var sarkastisk. Barn förstår mer än man tror och ibland kan väl ändå vuxna överreagera på dylikt. Om de inte förstår skillnaden mellan pixlar och riktigt blod, så skulle de heller inte förstå skillnaden mellan pixlar och en riktig glass. Om barnen börjar slicka på skärmen när en digital glass uppenbarar sig, låt dem inte spela.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av zaphox:

Lite OT angående blod mm. Tycket det är lite lustigt att man får visa våld men ej konsekvenser av våld. Vad lär det barnen ?

Varför tror du att det är ok att visa våld för barn?

Jag har inte sagt att jag tycker det är ok. Men bara titta på dagens filmer, superhjältefilmer mm. Det är ok att visa när folk slår på varande och hugger varandra med svärd men skulle det visas en liten gnutta blod blir det Rated R. Det jag tycker är lustigt. Borde det då inte vara tydligare att visa att en person som blir slagen faktiskt blir skadad

Medlem
Skrivet av floke:

Jo en gore on/off-switch vore bra så att vissa föräldrar inte behöver bli förskräkta. (Det är inte blod, det är pixlar)

Det ska finnas en har jag hört

Skrivet av Ahris:
Skrivet av zaphox:

Lite OT angående blod mm. Tycket det är lite lustigt att man får visa våld men ej konsekvenser av våld. Vad lär det barnen ?

Varför tror du att det är ok att visa våld för barn?

Varför tror du att det inte är ok? Sluta att tro att alla barn är rädda för blod, och att resonera att barn inte ska lära sig att göra dåligt från sig har negativa konsekvenser är bara........
Jag växte upp generationen som fick alla bra tv serier och tidningar borttagna för dom var för "våldsamma", och hatar fortfarande tänket som ledde till det.

k3m
Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av floke:

Jo en gore on/off-switch vore bra så att vissa föräldrar inte behöver bli förskräkta. (Det är inte blod, det är pixlar)

Det ska finnas en har jag hört

Skrivet av Ahris:
Skrivet av zaphox:

Lite OT angående blod mm. Tycket det är lite lustigt att man får visa våld men ej konsekvenser av våld. Vad lär det barnen ?

Varför tror du att det är ok att visa våld för barn?

Varför tror du att det inte är ok? Sluta att tro att alla barn är rädda för blod, och att resonera att barn inte ska lära sig att göra dåligt från sig har negativa konsekvenser är bara........
Jag växte upp generationen som fick alla bra tv serier och tidningar borttagna för dom var för "våldsamma", och hatar fortfarande tänket som ledde till det.

Jättebra svar! För Själv så ogillar jag också den ideologin.

Medlem

Lemmings möter Shaun the Sheep låter det som.

Skribent
Skrivet av KoP:

Fockers?

(Fniss.)


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar