Stridslysten trailer visar multiplayer i Tropico 5

Robot
Stridslysten trailer visar multiplayer i Tropico 5
Inaktiv
Stridslysten trailer visar multiplayer i Tropico 5

Jag har varit lite småsugen av denna typ av spel ett tag nu. Tror nog jag kommer gilla tropico mer än SimCity (som jag inte spelat men Tropico verkar intressantare). Om någon ids med några ord förklara vara Tropico är bra (eller dåligt!) så får dom gärna säga

Medlem

Förhoppningsvis har det gjorts något åt de lata byggarbetarna. Det har varit det överlägset största irritationsmomentet i både 3:an och 4:an. Man har pengar, och man har byggt flera byggnader med arbetare, men istället för att arbeta så går de mest bara runt och glassar. Slutar med att befolkningen blir förbannade för att det inte finns bostäder o s v, när det står ett helt gäng ofärdiga byggnader som ingen gör något åt.

Medlem

Jag kan säga att det är charmigt, men inte mycket mer. Nästan varenda karta spelades lika dant, bygg lite farmar, sedan nån skola och kanske en kyrka, gå vidare till industri/turism, fixa andra byggnader efter behov.

Har svårt att se vad multiplayer har att lägga till, men folk verkar onekligen se fram emot det. Om du aldrig har lirat någon stadsbyggarsimulator förut så är det inte fy å skam, jag har haft skoj med både första å fjärde spelet.

Närmaste alternativen är antingen simcity eller kanske något av anno spelen, men simcity är bra mycket stelare, om jag får tycka.

Inaktiv

Tycker de medeltida tornen och borgarna är out of place.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv

Förresten, prova den här challengen om ni har Tropico 4:
http://forum.kalypsomedia.com/showthread.php?tid=19722

Den ger mer variation och är lite svårare på Tropico 1-vis.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Det här blir det första spelet jag kommer köpa på X antal månader. Åh så många timmar man lade i tropico 4.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Förhoppningsvis har det gjorts något åt de lata byggarbetarna. Det har varit det överlägset största irritationsmomentet i både 3:an och 4:an. Man har pengar, och man har byggt flera byggnader med arbetare, men istället för att arbeta så går de mest bara runt och glassar. Slutar med att befolkningen blir förbannade för att det inte finns bostäder o s v, när det står ett helt gäng ofärdiga byggnader som ingen gör något åt.

Ser du inte själv hur perfekt du beskriver en parodi på kommunistisk diktatur?

Precis det som Tropico försöker vara!
Not a bug, it's a feature!

Medlem

Är lite envis och tänker inte kolla på diverse videos etc som är där ute. Vill se hur allting fungerar utan "spoilers".

Jag ska sköta enkonomin utan import, förhoppningsvis.

Sockerfält åt folket.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Förhoppningsvis har det gjorts något åt de lata byggarbetarna. Det har varit det överlägset största irritationsmomentet i både 3:an och 4:an. Man har pengar, och man har byggt flera byggnader med arbetare, men istället för att arbeta så går de mest bara runt och glassar. Slutar med att befolkningen blir förbannade för att det inte finns bostäder o s v, när det står ett helt gäng ofärdiga byggnader som ingen gör något åt.

Välkommen till Sydamerika.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Förhoppningsvis har det gjorts något åt de lata byggarbetarna. Det har varit det överlägset största irritationsmomentet i både 3:an och 4:an. Man har pengar, och man har byggt flera byggnader med arbetare, men istället för att arbeta så går de mest bara runt och glassar. Slutar med att befolkningen blir förbannade för att det inte finns bostäder o s v, när det står ett helt gäng ofärdiga byggnader som ingen gör något åt.

Aldrig sett eller upplevt detta när jag spelat varken 3:an eller 4:an, men jag kanske är helt blind och inne i mitt speladne att jag aldrig märkt av det.

Såvitt jag vet så handlar allting om prioritet och hur många worker barracks man har, varje worker barracks kan bara hantera ett bygge i taget och om du har för många pågående byggen, och om man mot all förmodlan måste ha fler pågående byggen får man pausa byggen och unpasua dom i den ordning man vill ha allt byggt, sen om du använder el presidente att åka till construction siten så fördubblar man byggnadshastigheten också


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Inaktiv
1
Skriv svar