Ett bra 3ds-köp?

Flakmonkey
Ett bra 3ds-köp?

Så har man blivit med en 3ds också. Har velat ha en ett bra tag nu och med mitt nyfunna Tradera-intresse har jag sett ett antal bra möjligheter att göra en bra affär. Har bjudit på ett par paket men nu vann jag precis ett med en komplett konsol (förpackning å så) samt Mario kart, Lego starwars 3 och Mario sonic winter olympics. Inte de spelen jag vill ha mest här i världen men kart och Lego lär jag få användning av och för 1000 kr så känns det ändå värt det.

Nu börjar jakten på de bästa spelen

#blogg

Medlem
Ett bra 3ds-köp?

Var det 3ds xl du vann?

Införskaffade en 3ds xl förra året när elgiganten hade 30% off rea inklusive laddare+1 spel. Trevlig liten pryl!

Det blev donkey kong och båda zelda-spelen
Är hur nöjd som helst. Väntar bara på att nintendoklassikerna släpps i store.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skaffade själv ett 3DS XL när Pokemon X/Y släpptes, har inte blivigt så mycket mer spel än det och Zelda.

Men kan starkt rekommendera Pokémon spelen!
Eftersom att jag inte har spelat det sedan Pokémon Red -99 så var det en riktigt trevlig nostalgitripp!

Moderator | Testpilot

Link Between worlds, Luigi's Mansion, Fire Emblem Awakening, Pokemon X/Y, Super Mario 3D Land

Finns mer men det är allt jag spelat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Flakmonkey

Det är en vanlig 3DS. Hade det varit en XL hade det ju varit bättre men jag har haft en DS Lite länge som ju har samma skärmstorlek (eller iaf väldigt nära lika stor) som 3DS och inte stört mig på att den varit liten så 3DS får räcka för nu iaf.

Skrivet av Zalcore:

Skaffade själv ett 3DS XL när Pokemon X/Y släpptes, har inte blivigt så mycket mer spel än det och Zelda.

Men kan starkt rekommendera Pokémon spelen!
Eftersom att jag inte har spelat det sedan Pokémon Red -99 så var det en riktigt trevlig nostalgitripp!

Skrivet av uberpwnage2.0:

Link Between worlds, Luigi's Mansion, Fire Emblem Awakening, Pokemon X/Y, Super Mario 3D Land

Finns mer men det är allt jag spelat.

Tro det eller ej så har jag aldrig spelet något Pokémon-spel men jag tror att jag kommer gilla det så det blir ett måste. Förstår inte riktigt hur jag lyckats undvika det, men men I övrigt så är jag helt inne på din väg uberpwnage, men jag tar givetvis emot andra tips som folk kan tänkas ha

Här kommer några tips Simon, på några av mina personliga favoriter i 3DS-biblioteket!

Animal Crossing: New Leaf – Perfekta mysspelet att ha som "sidospel" eller bara slöspela en stund varje dag när du är för trött för något annat. Otroligt charmigt och underhållande och lätt att komma tillbaka till då och då.

Attack of the Friday Monsters – 3DSWare-spel som är 3-4 timmar långt. Väldigt annorlunda, nostalgisk skildring av barndomen och att växa upp. Många japanska förtecken, men var man barn innan "internet-eran" tycker jag ändå det finns saker man kan känna igen sig i.

Fire Emblem – Toppenbra strategirollspel.

Nintendo Pocket Football Club – Om du gillar fotboll, på Nintendos vis. Träna ett fotbollslag och spela online... Jag är själv etta i Sverige på detta just nu. Konkurrensen är inte mördande, förvisso.

Super Mario 3D Land – Bästa bärbara plattformsspelet som gjorts.

Zelda: A Link Between Worlds – Kanske det bästa bärbara Zelda som gjorts.

Thatejkahyaryhtym Final Fantasy – Ja, titeln är omöjlig men om du gillar FF-musiken är detta ett riktigt välgjort och bra musikspel.

Mario-plattformarna i allmänhet brukar ju hålla riktigt hög klass, men just New Super Mario Bros. 2 till 3DS skulle jag undvika om du inte verkligen är inne på Mario. I mitt tycke nog det svagaste 2D-Mario som gjorts.

Flakmonkey
Skrivet av Sebastian Lind:

Här kommer några tips Simon, på några av mina personliga favoriter i 3DS-biblioteket!

Animal Crossing: New Leaf – Perfekta mysspelet att ha som "sidospel" eller bara slöspela en stund varje dag när du är för trött för något annat. Otroligt charmigt och underhållande och lätt att komma tillbaka till då och då.

Attack of the Friday Monsters – 3DSWare-spel som är 3-4 timmar långt. Väldigt annorlunda, nostalgisk skildring av barndomen och att växa upp. Många japanska förtecken, men var man barn innan "internet-eran" tycker jag ändå det finns saker man kan känna igen sig i.

Fire Emblem – Toppenbra strategirollspel.

Nintendo Pocket Football Club – Om du gillar fotboll, på Nintendos vis. Träna ett fotbollslag och spela online... Jag är själv etta i Sverige på detta just nu. Konkurrensen är inte mördande, förvisso.

Super Mario 3D Land – Bästa bärbara plattformsspelet som gjorts.

Zelda: A Link Between Worlds – Kanske det bästa bärbara Zelda som gjorts.

Thatejkahyaryhtym Final Fantasy – Ja, titeln är omöjlig men om du gillar FF-musiken är detta ett riktigt välgjort och bra musikspel.

Mario-plattformarna i allmänhet brukar ju hålla riktigt hög klass, men just New Super Mario Bros. 2 till 3DS skulle jag undvika om du inte verkligen är inne på Mario. I mitt tycke nog det svagaste 2D-Mario som gjorts.

Tackar för tipsen! Ska nämnas att jag inte lirat mycket ds-spel heller, så jag lär ha ett rejält bibliotek att ta mig igenom där också

Oj, ja då finns det massor att spela! Just DS är snudd på min absoluta favoritkonsol tack vare alla unika spel som släpptes till den. Ska man spela bärbart blir det inte bättre än så!

1
Skriv svar