Battlefield 2-servrarna stängs i juni

Tråkigt, för ibland vill jag ju spela gamla godingar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

RIP in peace, Power Struggle

Medlem

Vad fan händer med mods till BF2 såsom PR och FH2?

Medlem

Bf2 är nog det spelet som jag har spenderat mest tid med. Dock var det ju några år sedan.

Medlem

För de som undrar så har PR devs redan kommenterat detta

http://www.realitymod.com/forum/f10-pr-bf2-general-discussion...

Så ni som lirar PR borde inte vara rädda iaf

EDIT: Sen har vi denna länken också

http://www.ign.com/articles/2014/04/10/ea-transitioning-battl...

Medlem

Stänger de Command & Conquer 3 redan? Alltså va fan, det här är skälet till varför man INTE vill ha dedikerade servrar. Alla delar inte EA:s slit och släng mentalitet.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:

Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.

näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.

Verkligen? Synnerligen sällsamt! Är nog bara en tidsfråga dock, alla spel förlorar sin MP förr eller senare...

även Quake 1 har en del servers kvar online

Det är ju privatpersoner som fixar servrar till de spelen.

har för mig att Id software har nån kvar också i tjänstgöring, men rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:

Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.

näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.

Verkligen? Synnerligen sällsamt! Är nog bara en tidsfråga dock, alla spel förlorar sin MP förr eller senare...

även Quake 1 har en del servers kvar online

Det är ju privatpersoner som fixar servrar till de spelen.

har för mig att Id software har nån kvar också i tjänstgöring, men rätta mig gärna om jag har fel.

Har de ens haft någon server i europa? Allt var väl upp till användarna back in the days.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:

Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.

näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.

Verkligen? Synnerligen sällsamt! Är nog bara en tidsfråga dock, alla spel förlorar sin MP förr eller senare...

även Quake 1 har en del servers kvar online

Det är ju privatpersoner som fixar servrar till de spelen.

har för mig att Id software har nån kvar också i tjänstgöring, men rätta mig gärna om jag har fel.

Har de ens haft någon server i europa? Allt var väl upp till användarna back in the days.

så kanske det var, hmm låter mer troligt. då tar ja tebax påståendet med det samma, dock tror jag nog ja menade mer på dem jag såg att dem haft på Quakecon något år.

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:

Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.

näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.

Verkligen? Synnerligen sällsamt! Är nog bara en tidsfråga dock, alla spel förlorar sin MP förr eller senare...

även Quake 1 har en del servers kvar online

Det är ju privatpersoner som fixar servrar till de spelen.

har för mig att Id software har nån kvar också i tjänstgöring, men rätta mig gärna om jag har fel.

Har de ens haft någon server i europa? Allt var väl upp till användarna back in the days.

så kanske det var, hmm låter mer troligt. då tar ja tebax påståendet med det samma, dock tror jag nog ja menade mer på dem jag såg att dem haft på Quakecon något år.

Ta inte mina ord som sanning, detta är bara vad jag minns Och minnet kan ju svika efter så här många år.


signatur

IDKFA

Medlem

Varför står det inte i artikeln att det är Gamespy's beslut? (skvallertidning)

Redaktör
Skrivet av roosenquist:

Varför står det inte i artikeln att det är Gamespy's beslut? (skvallertidning)

För att det är EA:s beslut.

Gamespy stänger ner verksamheten den 31 maj, och åtskilliga bolag drabbas. Vissa företag tar fram nya onlinetjänster för att hålla spelen igång, men EA har enligt egen utsago inte hittat någon bra lösning än, och därför stängs EA:s spel ner.

Citat härifrån:

Citat:

We are still investigating community-supported options to preserve online functionality for these titles, such as multiplayer. Significant technical hurdles remain, and at this time we don’t have anything to announce.


signatur
Medlem

Förr kunde man spela på LAN med ett spel hur länge man vill. Idag bestämmer EA när du ska sluta spela.

Medlem

Hahaha! Tusan att man blev sugen på BF2 igen.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av carlstolt:

Dom kan ju inte mena allvar!! Hur ska jag då kunna spela Project Reality??

Vi har redan löst det. Kommer ha en egen server, men alla kommer få starta nya konton. Jag jobbar i PR teamet, har varit i PR2 teamet och är nu i ett annat team vars projekt ännu inte är avslöjat. Men BF2: PR kommer forts leva iaf.

Medlem

Trodde global operations stängdes ner för typ 10 år sedan? Var ju ett skitnice spel när det kom!

Medlem

Det står Crysis 3 i den lilla texten innan man öppnar artikeln, men Crysis 1 och 2 i listan. Blev lite förvånad innan jag läste allt

Medlem

på huvudsidan...

Battlefield 2-servrarna stängs i juni
Av Tomas Andersson, 2014-05-12 09:11 46
Slut på officiellt onlinestöd för ett 50-tal EA-spel i juni, bland annat för Crysis 3 och flera Battlefield-spel.

...men Crysis 3 släck väl endå inte???


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Läste detta för nån vecka sen men stog det då inte att EA skulle fixa några servrar fför just gamespy lägger ner? Tyckte jag läste de men hittar inte artikel.

Medlem

Kan ingen nånsin mera spela dessa spel online.? Låter hel snurrigt i mina öron


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

VORE BRA OM MAN SJÄLV HADE INFLYTANDE OCH KUNDE FORTSÄTTA SPELA/BETALA FÖR EN EGEN SERVER PÅ XBOX LIVE:down:

Medlem

Synd på Neverwinter. Det är nog det spel som jag har haft mest kul med online alla kategorier.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Mejlade er gällande det här för drygt en månad sedan.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Mejlade er gällande det här för drygt en månad sedan.

Tits or gtfo

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Synd på Neverwinter. Det är nog det spel som jag har haft mest kul med online alla kategorier.

Måste säga samma sak. Tror inte jag spelat ett spel så mycket som NWN på Anphillia servrar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Dergo218:

NWN har inte haft något officiellt server stöd på länge? Gamespy slutade funka för drygt ett år sedan i spelet.

Gamespy började stänga ner flera spel redan för ett/två år sen... Bland annat det du nämnde plus swat4, flatout2 för att nämna några.

GameRanger har lovat att ge onlinestöd till de flesta av spelen som drabbas, så de stora mer välkända spelen kommer säkert leva vidare


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

hallå Dice folk och andra som läser här.
här kommer en billig lösning.
varför inte bara rikta om spelen mot http://www.openspy.net/ så tror jag att alla spel funkar som hos gamespy


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

12
Skriv svar