The Sims 4 förbjuds för unga i Ryssland

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Aldrig förstått mig på hur man kan vara motståndare mot något som inte skadar någon annan, inskränkt.

Njae egentligen stör jag väll inte förutom att dom ska ha så jefla mycket uppmärksamhet och se titta på mig jag är en stolt homo. Det är mer det beteendet som jag hatar inte läggningen.

Är du homo och beter dig som vem som helst fine men om du är en fjollbög och vill ha en massa uppmärksamhet då hatar jag dig.

Vilka är de? Bara för att där är en och annan som söker mer uppmärksamhet än andra behöver du inte dra alla över en kant.

Förlåt, detta är totalt off topic, men det stör mig något så enormt. Uttrycket lyder: Dra alla över en KAM. Inte kant. Hur sjutton skulle "dra alla över en kant" vara logiskt på något sätt? KAM

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Aldrig förstått mig på hur man kan vara motståndare mot något som inte skadar någon annan, inskränkt.

Njae egentligen stör jag väll inte förutom att dom ska ha så jefla mycket uppmärksamhet och se titta på mig jag är en stolt homo. Det är mer det beteendet som jag hatar inte läggningen.

Är du homo och beter dig som vem som helst fine men om du är en fjollbög och vill ha en massa uppmärksamhet då hatar jag dig.

Vilka är de? Bara för att där är en och annan som söker mer uppmärksamhet än andra behöver du inte dra alla över en kant.

Förlåt, detta är totalt off topic, men det stör mig något så enormt. Uttrycket lyder: Dra alla över en KAM. Inte kant. Hur sjutton skulle "dra alla över en kant" vara logiskt på något sätt? KAM

Vi kanske ska ha dödsstraff för dom som skriver ordspråk fel med eller vad säger du Draug? Måste ju vara på samma nivå som särskrivning?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Ända mot ända kan ingenting hända.

Medlem
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Aldrig förstått mig på hur man kan vara motståndare mot något som inte skadar någon annan, inskränkt.

Njae egentligen stör jag väll inte förutom att dom ska ha så jefla mycket uppmärksamhet och se titta på mig jag är en stolt homo. Det är mer det beteendet som jag hatar inte läggningen.

Är du homo och beter dig som vem som helst fine men om du är en fjollbög och vill ha en massa uppmärksamhet då hatar jag dig.

Homosexuella är historiskt sett förtryckta och är fortfarande idag på många ställen i världen under olika omständigheter. Vill du hellre att de ska gömma sig och känna skam i sin sexualitet så de inte stör din perfekta tillvaro?

Kvinnor lever fortfarande i förtryck i många länder och kan jämföras med förtrycket mot homosexualitet, vilket i mina ögon helt galet och så otroligt idiotiskt på alla nivåer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vad är det som händer här? Diskussioner brukar ju uppstå här, men det här var väl lite väl extremt. Fz ska väl ändå handla om spel och annat trevligt?

känns som att många har ett behov av att få utlopp för sina känslor...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Vad är det som händer här? Diskussioner brukar ju uppstå här, men det här var väl lite väl extremt. Fz ska väl ändå handla om spel och annat trevligt?

känns som att många har ett behov av att få utlopp för sina känslor...

Jag har följt FZ sen starten och dom har alltid haft inlägg som skapar onödiga debatter och känslor.

MEG
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av MEG:

Synd att ryssarna verkar ha språrat ur på flera "plan".

Kan inte minnas att de någonsin ens vart på spåret. Ryssland är Ryssland och kommer aldrig bli något annat. Ju förr folk inser det desto tidigare kan man försöka påverka dem. Att försöka vestifiera dem är helt meningslöst.

Tja att Sovjetunionen gick under och hela den biten med perestrojkan var i alla fall enligt mitt tycke åt rätt håll.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Propy:

Vad är det som händer här? Diskussioner brukar ju uppstå här, men det här var väl lite väl extremt. Fz ska väl ändå handla om spel och annat trevligt?

känns som att många har ett behov av att få utlopp för sina känslor...

Jag har följt FZ sen starten och dom har alltid haft inlägg som skapar onödiga debatter och känslor.

Jag kan inte riktigt hålla med dig om att vare sig debatter eller känslor är onödiga, men smaken är som baken


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tack EA! Man ska respektera lagar/normer som samhällen har runt om i världen. Res mer I världen så förstår ni vad jag pratar om. Sedan kan man tycka vad som helst om respektive lands lagstiftning och sociala normer. Tyskland bland annat förbjuder alla spel med nazi anknytning och ber utvecklare göra om vissa delar av spel om den ska in på deras marknad. Australien har också hård lagstiftning mot våldsamma spel. Att Ryssland har det med homopropoganda för mindre åriga har inte så mycket med Sverige och gör förutom att spelsidor får nu uppmärksamhet av den här nyheten.

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Propy:

Vad är det som händer här? Diskussioner brukar ju uppstå här, men det här var väl lite väl extremt. Fz ska väl ändå handla om spel och annat trevligt?

känns som att många har ett behov av att få utlopp för sina känslor...

Jag har följt FZ sen starten och dom har alltid haft inlägg som skapar onödiga debatter och känslor.

Jag kan inte riktigt hålla med dig om att vare sig debatter eller känslor är onödiga, men smaken är som baken

Man löser inga världsproblem genom att sitta framför datorn och diskutera politik, religion, rätt eller fel men som sagt smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Du får hemskt gärna flytta dit!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Jag är emot folk som särskriver. Borde vara dödsstraff på det.

Jag med. Kanske bäst att införa det så jag blir tvungen att lära mig att skriva rätt och inte kan komma undan med särskrivningen.

Inför dödsstraff på att bära glasögon, gå på toaletten och köpa mat i affärer också. Det är minst lika onaturligt som homosexualitet, kanske till och med mer onaturligt.

3 av 3. Jag ligger risigt till. Crap.

Ärligt talat, jag förstår inte varför folk bryr sig så mycket. Låt folk göra vad dom vill så länge ingen annan kommer till skada.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Du får hemskt gärna flytta dit!

Övervägde faktiskt det för några år sen. Nu har min livssituation ändrats så det är inte möjligt längre.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Komured:
Skrivet av MEG:

Synd att ryssarna verkar ha språrat ur på flera "plan".

Kan inte minnas att de någonsin ens vart på spåret. Ryssland är Ryssland och kommer aldrig bli något annat. Ju förr folk inser det desto tidigare kan man försöka påverka dem. Att försöka vestifiera dem är helt meningslöst.

Tja att Sovjetunionen gick under och hela den biten med perestrojkan var i alla fall enligt mitt tycke åt rätt håll.

De gick ju bara från ett skitsystem till ett annat.

Medlem

Kommer aldrig förstå grejen med att lägga sig i vad andra samtyckande människor gör. Kan någon förklara det? Det är som att jag skulle tycka en massa negativa saker om folk som äter rå tomat... helt absurt.

"Jag gillar inte tomat, därför ska tomatälskare förbjudas"

MEG
Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av MEG:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Propy:

Vad är det som händer här? Diskussioner brukar ju uppstå här, men det här var väl lite väl extremt. Fz ska väl ändå handla om spel och annat trevligt?

känns som att många har ett behov av att få utlopp för sina känslor...

Jag har följt FZ sen starten och dom har alltid haft inlägg som skapar onödiga debatter och känslor.

Jag kan inte riktigt hålla med dig om att vare sig debatter eller känslor är onödiga, men smaken är som baken

Man löser inga världsproblem genom att sitta framför datorn och diskutera politik, religion, rätt eller fel men som sagt smaken är som baken.

Det har du rätt i, men jag skulle ändå inte kunna lösa några världsproblem oavsett vad jag gör


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Hymer:

Oj helvete vad svar det har kommit, Hinner inte med att svara på allt men är det någon som vill diskutera vidare så kan vi göra det på telefon/skype eller irl om det inte på andra sidan riket.

PM vid intresse så tar vi detaljerna sen.

Kul med sådan respons och att min åsikt får så mycket hat <3.

Varför kan du inte fortsätta diskutera här för? Är det för att du blir konfronterad och att någon ifrågasätter det du skriver? "Hinner inte svara på allt" låter som en kass ursäkt.

Ifall du spyr ur dig saker som att du ogillar homosexuella pga. du inte tycker om att de visar sin kärlek framför dig, du stör dig på deras beteende, att de har manifestationer och demonstrerar för att de ska ha lika rättigheter som heterosexuella och för att de är "titta på mig" (enligt dig, vilket de finns heterosexuella som är också) är enligt mig så intolerant och faktiskt så säger du i princip att det är okej att vara homosexuell så länge de bara visar sin kärlek inom hemmets fyra väggar (alltså inte är öppet homosexuella) och att de inte ska ha samma rättigheter som heterosexuella har. Ifall du har såna åsikter så tycker jag inte det är konstigt att folk reagerar och det är väl du så pass smart för att förstå också?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

MEG
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Komured:
Skrivet av MEG:

Synd att ryssarna verkar ha språrat ur på flera "plan".

Kan inte minnas att de någonsin ens vart på spåret. Ryssland är Ryssland och kommer aldrig bli något annat. Ju förr folk inser det desto tidigare kan man försöka påverka dem. Att försöka vestifiera dem är helt meningslöst.

Tja att Sovjetunionen gick under och hela den biten med perestrojkan var i alla fall enligt mitt tycke åt rätt håll.

De gick ju bara från ett skitsystem till ett annat.

Ja med facit i handen så blev det inte så bra som de säkert hade hoppades på, det blev bättre men inte bra.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Kommer aldrig förstå grejen med att lägga sig i vad andra samtyckande människor gör. Kan någon förklara det? Det är som att jag skulle tycka en massa negativa saker om folk som äter rå tomat... helt absurt.

"Jag gillar inte tomat, därför ska tomatälskare förbjudas"

En del verkar ju inte ha bättre för sig än att bry sig om så himla mycket om vad andra människor väljer för partner. Tänk om de vore lika engagerade med när det gällde att förebygga våldsbrott och andra hemskheter istället, vilken skillnad det skulle bli! Men tydligen så är det viktigare och mer konstruktivt att tycka illa om homosexuella (inte för deras läggning) utan för deras beteende och för att de är stolta över sin läggning... -.-


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Inaktiv

Glädjande att så många ifrågasätter homofobt beteende, och käftar emot de som istället vill normalisera/ursäkta sin aversion.
I have nothing to add.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Så länge du inte agerar på dina åsikter(angående detta) så får du väl tycka som du vill...
Man behöver inte tycka om homosexualitet(eller något annat för den delen) men man behöver inte gå emot det för det.

Jag avvaktar med de flesta av fördomarna mot dig då jag inte har någon aning hur du tänker... Men "Heja Ryssland" är lite väl hjärndött.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Vad innebär att du är homomotståndare egentligen?

Exempelvis jag är inte särskilt förtjust i blodpudding men eftersom blodpudding inte direkt berör mig så kan jag inte påstå att jag är emot det. Jag låter bli att äta det så är allt frid och fröjd.

Berätta gärna nu utifrån mitt exempel hur homosexuella berör dig.

Medlem

Stackars ryssar.

Tacka (en talspråksmässig) Gud för fildelning!

Friheten skall flöda genom ryska P2P-nätverk

Edit: Det har redan skrivits mer än nog i försvar av ämnena frihet, förstånd, empati och samexistens (och alltså mot Hymers angivna position) i den här tråden idag.

Men skit samma, jag vill ändå lyfta fram några extra spännande majskorn ur avföringen, för att uttrycka sig lite grovt.

Dessa citat är alla på ett gemensamt tema, och jag anar en röd tråd;

Skrivet av Hymer:

Så vitt jag vet så brukar inte heterosexuella gå ut och manifestera för sin läggning utan dom bara är medans vissa homo gärna vill visa att dom är det.

Skrivet av Hymer:

Jag har inget emot läggningen öht jag ogillar beteendet som många har. Är du homo och beter dig som vem som helst så har jag inga problem.

Skrivet av Hymer:

Återigen jag bryr mig inte ett smack om vem fan du sätter på men jag ogillar beteendet som många har med titta på mig attityden.

Skrivet av Hymer:

Njae egentligen stör jag väll inte förutom att dom ska ha så jefla mycket uppmärksamhet och se titta på mig jag är en stolt homo. Det är mer det beteendet som jag hatar inte läggningen.

Skrivet av Hymer:

Är du homo och beter dig som vem som helst fine men om du är en fjollbög och vill ha en massa uppmärksamhet då hatar jag dig.

Skrivet av Hymer:

Jag är homomotståndare till alla homosexuella som söker en jävla massa uppmärksamhet.

Du har alltså ovan haft möjlighet att förtydliga din position ett flertal gånger.

För att leda dina ovanstående slutatser vidare: Du kan alltså helt förlika dig med homosexualitetens existens och alla detaljer i dess svettiga utförande (typiskt, analt och oralt mellan två eller flera samkönade individer)?

I svar på detta poserar du helt och hållet själv följande scenario för att skilja rätt ifrån fel;

Skrivet av Hymer:

Är du Per Svensson som gör sitt men sätter på Kalle hemma så bryr jag mig inte ett skit om det. Men är du per Svensson som är en stolt homo och gärna visar det då kommer jag ogilla det. Kanske mer homokulturen jag ogillar då om jag tänker efter.

Aha, det är alltså inga problem.

Det är enligt din egen utsago alltså inte sexualiteten i sig som får dig att uppleva en kraftigt fördömande eller hatisk reaktion.

Istället översvämmas du endast av detta gravt neurotiska obehag endast när denna sexualitet, som du påstår dig vanligen knappt ens bry dig om, visas upp 1) inför andra människor 2) med självförtroende, självkärlek och acceptans - den s.k. "homokulturen".

Vad säger det här om dig?

Skrivet av Hymer:

Tyvärr så är jag vuxen och börjar närma mig 30.

Ännu finns gott om tid för terapi. Det säger jag i största välmening.

Ta reda på varför du blir så upprörd och mår så dåligt över detta. Du hör själv vad dina medmänniskor här i tråden berättar, du är ute och cyklar och det är - som du själv beskriver det - av emotionella skäl.

Skrivet av Hymer:

Har nog växt upp rätt bra och har ganska mycket livserfarenhet och mina åsikter om diverse saker har ändrats allt eftersom men nu börjar dom flesta sitta kvar.

Åsikter är en helt annan sak. Du är en person som själv beskriver starka negativa känslor av att andra mår bra, i högst selekta sammanhang som berör homoerticism och sexuellt självförtroende. Nöj dig inte med att vara en dysfunktionell person i resten av ditt liv.

Skrivet av Hymer:

Jag har varit i Ryssland ganska många gånger nu och tycker att det är rätt trevligt där, Ryssar är speciella men det är ju en annan kultur precis som att dom tycker att vi i Sverige är konstiga.

Sexualrepressiva tvångsneuroser utgör inte en kultur.

Skrivet av Hymer:

Övervägde faktiskt det för några år sen. Nu har min livssituation ändrats så det är inte möjligt längre.

Kom du på att du var gay och insåg att de i Ryssland skulle slå in skallen på dig på momangen om de fick reda på det?

Skrivet av Hymer:

Men vi kommer aldrig komma överens om detta så det är en ganska död diskussion.

Jag måste ge dig rätt på den här punkten. Du har rättigheter som människa att både ha fel och må väldigt dåligt.

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Tack EA! Man ska respektera lagar/normer som samhällen har runt om i världen. Res mer I världen så förstår ni vad jag pratar om. Sedan kan man tycka vad som helst om respektive lands lagstiftning och sociala normer. Tyskland bland annat förbjuder alla spel med nazi anknytning och ber utvecklare göra om vissa delar av spel om den ska in på deras marknad. Australien har också hård lagstiftning mot våldsamma spel. Att Ryssland har det med homopropoganda för mindre åriga har inte så mycket med Sverige och gör förutom att spelsidor får nu uppmärksamhet av den här nyheten.

Vad snackar du om, just nu jämför du homosexuella med nazister och våldsbrott, känns det vettigt?
Tycker inte att man behöver respektera normer och lagar som förtrycker människor.

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Vad innebär att du är homomotståndare egentligen?

Exempelvis jag är inte särskilt förtjust i blodpudding men eftersom blodpudding inte direkt berör mig så kan jag inte påstå att jag är emot det. Jag låter bli att äta det så är allt frid och fröjd.

Berätta gärna nu utifrån mitt exempel hur homosexuella berör dig.

Skrivet av lordsinner:

Tack EA! Man ska respektera lagar/normer som samhällen har runt om i världen. Res mer I världen så förstår ni vad jag pratar om. Sedan kan man tycka vad som helst om respektive lands lagstiftning och sociala normer. Tyskland bland annat förbjuder alla spel med nazi anknytning och ber utvecklare göra om vissa delar av spel om den ska in på deras marknad. Australien har också hård lagstiftning mot våldsamma spel. Att Ryssland har det med homopropoganda för mindre åriga har inte så mycket med Sverige och gör förutom att spelsidor får nu uppmärksamhet av den här nyheten.

Som jag skrev tidigare så finns det många länder där man förtrycker kvinnors rätt i samhället.
Ingen rätt att gå i skola eller utbilda sig, könsstympningar. Det är flickornas fel om dom blir våldtagna och det är familjens heder som går först och måste därför stena flickan till döds.

Men visst respektera du länder och religioner som tillåter sånt om det passar dig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Tack EA! Man ska respektera lagar/normer som samhällen har runt om i världen. Res mer I världen så förstår ni vad jag pratar om. Sedan kan man tycka vad som helst om respektive lands lagstiftning och sociala normer. Tyskland bland annat förbjuder alla spel med nazi anknytning och ber utvecklare göra om vissa delar av spel om den ska in på deras marknad. Australien har också hård lagstiftning mot våldsamma spel. Att Ryssland har det med homopropoganda för mindre åriga har inte så mycket med Sverige och gör förutom att spelsidor får nu uppmärksamhet av den här nyheten.

Har du överhuvudtaget hängt med någonting alls i nyheterna, tidningsskrifter, etc den sista tiden?
Visst du kanske har rest en hel del, vilket jag också har gjort, men i vilken drömvärld vandrar du runt i egentligen?

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Aldrig förstått mig på hur man kan vara motståndare mot något som inte skadar någon annan, inskränkt.

Njae egentligen stör jag väll inte förutom att dom ska ha så jefla mycket uppmärksamhet och se titta på mig jag är en stolt homo. Det är mer det beteendet som jag hatar inte läggningen.

Är du homo och beter dig som vem som helst fine men om du är en fjollbög och vill ha en massa uppmärksamhet då hatar jag dig.

Vad du pratar om är attention whores. Vilket finns i alla kretsar och ska med andra ord inte förknippas mer med homosexuela än andra.


signatur

"People say nothing is impossible, but I do nothing every day."

Skribent

Jag är besviken på världen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Haha ja jävlar vilket liv jag har lyckats skapa här.

Bäst är katone som verkligen har tagit sin tid att fixa ett långt och fint svar tack för det.

Men ja du får knulla vem du vill, jag kommer ogilla dig om du försöker visa att du är en stolt bög precis som jag kommer ogilla en attention whore kvinna/man.

jag ogillar även nazister,terrorister,feminister,tjockisar,religiösa galningar osv osv så jag är en ganska hatisk person men tro det eller ej så är jag rätt trevlig och har ett enligt mig stort kontaktnät med alla möjliga personer inkl några som är homo.

Orkar inte med att svara på alla för det är ju som sagt en jävla massa men är det någon som vill ta det via voip så är ni välkomna.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

När tyskland censurerar nazisterna i Wolfenstein så går tongångarna "fyfan för pk-sammhälle, de gömmer verkligheten och dödar ytrandefriheten", men när nånting som detta händer så går det "äh bryr mig inte, det är deras egna lagar". Känns ganska motsägelsefullt.

Varför "vara emot" nånting som inte påvärkar dig själv? Att hata på personer pågrund av deras sexuellalägning är ungefär samma sak som att hata på personer därför att de föredrar en annan subway dressing än du.

Skriv svar