The Sims 4 förbjuds för unga i Ryssland

Medlem

Vet ni hur rysk lag är utformat då? Eller har ni alla Aftonbladet som källa? Det är antipropaganda lag som inte tillåter sådant innebörd för mindre åriga! Det finns ingenting om hat? Finns ingenting om förtryck eller förbud att vara homosexuell! Så länge du inte offentlig framför barn försöker föra fram ditt budskap så är allt frid o fröjd... Sedan att det finns folk som vill misshandla homosexuella etc., väl det finns gott om sådana i Sverige med, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Aldrig förstått mig på hur man kan vara motståndare mot något som inte skadar någon annan, inskränkt.

Njae egentligen stör jag väll inte förutom att dom ska ha så jefla mycket uppmärksamhet och se titta på mig jag är en stolt homo. Det är mer det beteendet som jag hatar inte läggningen.

Är du homo och beter dig som vem som helst fine men om du är en fjollbög och vill ha en massa uppmärksamhet då hatar jag dig.

Det var det dummaste jag hört. Jag hoppas verkligen att dina föräldrar lär dig lite mer vett för det där var de mest trångsynta och ignoranta jag har läst på länge. Men det är helt okej då enligt dig när heterosexuella är stolta över sig själv och sin läggning med inte homosexuella?

Det kanske finns en anledning till att många säger de är stolta homosexuella om du tänker efter lite grann. Homosexualitet har ju varit väldigt skambelagt och inget som man pratar öppet om och har inte blivit accepterat i samhället förrän på senare år så att folk går ut med att de är homosexuell och stolt, handlar mer om att visa att man inte ska behöva skämmas över sin sexuella läggning och uppmuntra andra som också är homosexuella att de ska vara stolta som andra människor och inte behöva skämmas.

Hur menar du med fjollbög egentligen? För det är ju också en stereotyp och representerar inte alla homosexuella. Eller menar du också att stereotypen som finns om folk som spelar stämmer bra in på alla också? För vi vet ju att alla som spelar är yngre killar i 14-25 års åldern och vi spelar ju BARA våldsamma spel och har en dålig kvinnosyn allihopa.*Ironi*

Sen förstår jag ärligt inte hur du orkar lägga energi på att hata folk pga. en sån fjantig sak. Väx upp tack.

Väldigt bra skrivet!

Inaktiv

Inte konstigt att Ryssland känner en klyfta mellan västvärlden och sin egen nation när reaktionerna blir så här för att de sätter 18-års gräns på ett spel.
De förbjuder inte spelet, de sätter en högre åldersgräns. Det räcker för er att gå ape shit.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av lordsinner:

Tack EA! Man ska respektera lagar/normer som samhällen har runt om i världen. Res mer I världen så förstår ni vad jag pratar om. Sedan kan man tycka vad som helst om respektive lands lagstiftning och sociala normer. Tyskland bland annat förbjuder alla spel med nazi anknytning och ber utvecklare göra om vissa delar av spel om den ska in på deras marknad. Australien har också hård lagstiftning mot våldsamma spel. Att Ryssland har det med homopropoganda för mindre åriga har inte så mycket med Sverige och gör förutom att spelsidor får nu uppmärksamhet av den här nyheten.

Har du överhuvudtaget hängt med någonting alls i nyheterna, tidningsskrifter, etc den sista tiden?
Visst du kanske har rest en hel del, vilket jag också har gjort, men i vilken drömvärld vandrar du runt i egentligen?

Svensk journalistik är ämne för andra forum, men hämtar din information från Adtonbladet/Metro så tycker jag synd om dig.

KoP
Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Aldrig förstått mig på hur man kan vara motståndare mot något som inte skadar någon annan, inskränkt.

Njae egentligen stör jag väll inte förutom att dom ska ha så jefla mycket uppmärksamhet och se titta på mig jag är en stolt homo. Det är mer det beteendet som jag hatar inte läggningen.

Är du homo och beter dig som vem som helst fine men om du är en fjollbög och vill ha en massa uppmärksamhet då hatar jag dig.

Vilka är de? Bara för att där är en och annan som söker mer uppmärksamhet än andra behöver du inte dra alla över en kant.

Förlåt, detta är totalt off topic, men det stör mig något så enormt. Uttrycket lyder: Dra alla över en KAM. Inte kant. Hur sjutton skulle "dra alla över en kant" vara logiskt på något sätt? KAM

Jag brukar också säga "dra över en kant". Om man tänker efter är det uttrycket faktiskt det enda logiska. För vad menas egentligen med att dra något över en kam då det är kamen som dras över något?

Och för att förstå uttrycket "dra alla över en kant" behöver vi bara föreställa oss (i detta fallet ryssar) en grupp människor, skyldiga som oskyldiga ihoplänkade i varandra med rep medans den som gör alla dessa människor till syndabockar för något som en individ gjort står nedanför och dra ner allihopa.

Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av lordsinner:

Tack EA! Man ska respektera lagar/normer som samhällen har runt om i världen. Res mer I världen så förstår ni vad jag pratar om. Sedan kan man tycka vad som helst om respektive lands lagstiftning och sociala normer. Tyskland bland annat förbjuder alla spel med nazi anknytning och ber utvecklare göra om vissa delar av spel om den ska in på deras marknad. Australien har också hård lagstiftning mot våldsamma spel. Att Ryssland har det med homopropoganda för mindre åriga har inte så mycket med Sverige och gör förutom att spelsidor får nu uppmärksamhet av den här nyheten.

Har du överhuvudtaget hängt med någonting alls i nyheterna, tidningsskrifter, etc den sista tiden?
Visst du kanske har rest en hel del, vilket jag också har gjort, men i vilken drömvärld vandrar du runt i egentligen?

Svensk journalistik är ämne för andra forum, men hämtar din information från Adtonbladet/Metro så tycker jag synd om dig.

Hmm... Bedriver inte FZ en slags journalistik och är Svenskt?
''Adtonbladet''? Antar att du kanske menar Aftonbladet. Det och Metro är inget jag läser.

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Vet ni hur rysk lag är utformat då? Eller har ni alla Aftonbladet som källa? Det är antipropaganda lag som inte tillåter sådant innebörd för mindre åriga! Det finns ingenting om hat? Finns ingenting om förtryck eller förbud att vara homosexuell! Så länge du inte offentlig framför barn försöker föra fram ditt budskap så är allt frid o fröjd... Sedan att det finns folk som vill misshandla homosexuella etc., väl det finns gott om sådana i Sverige med, tyvärr.

Där har vi en kille med koll på läget. Kul att se


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Vet ni hur rysk lag är utformat då? Eller har ni alla Aftonbladet som källa? Det är antipropaganda lag som inte tillåter sådant innebörd för mindre åriga! Det finns ingenting om hat? Finns ingenting om förtryck eller förbud att vara homosexuell! Så länge du inte offentlig framför barn försöker föra fram ditt budskap så är allt frid o fröjd... Sedan att det finns folk som vill misshandla homosexuella etc., väl det finns gott om sådana i Sverige med, tyvärr.

Saken är ju den att det inte finns någon propaganda med i Sims 4. Vad är homosexuell propaganda ens? Är det dåligt att barn växer upp med homosexuella par i samhället? Nej, det tycker jag inte. Jag skulle säga att det gör homosexuella par mer acceptabelt.

Inaktiv
Skrivet av Arizato:
Skrivet av lordsinner:

Vet ni hur rysk lag är utformat då? Eller har ni alla Aftonbladet som källa? Det är antipropaganda lag som inte tillåter sådant innebörd för mindre åriga! Det finns ingenting om hat? Finns ingenting om förtryck eller förbud att vara homosexuell! Så länge du inte offentlig framför barn försöker föra fram ditt budskap så är allt frid o fröjd... Sedan att det finns folk som vill misshandla homosexuella etc., väl det finns gott om sådana i Sverige med, tyvärr.

Saken är ju den att det inte finns någon propaganda med i Sims 4. Vad är homosexuell propaganda ens? Är det dåligt att barn växer upp med homosexuella par i samhället? Nej, det tycker jag inte. Jag skulle säga att det gör homosexuella par mer acceptabelt.

http://www.ne.se/propaganda
Tillåt mig citera beskrivningen av propaganda:
"systematiskt bedriven verksamhet som syftar till att med hjälp av språk, bilder eller andra symboler påverka människors åsikter, värderingar eller handlingar"
Titta sedan på vad du själv skriver:
"Vad är homosexuell propaganda ens? Är det dåligt att barn växer upp med homosexuella par i samhället? Nej, det tycker jag inte. Jag skulle säga att det gör homosexuella par mer acceptabelt."
...med andra ord lyckad propaganda. Genom att exponera barnen för homosexuella par så lär sig barnen att det är acceptabelt.
Huruvida detta sedan är något positivt eller negativt är en annan fråga men att inkludera homosexuella par i ett datorspel kan definitivt ses som propaganda.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Haha ja jävlar vilket liv jag har lyckats skapa här.

Bäst är katone som verkligen har tagit sin tid att fixa ett långt och fint svar tack för det.

Men ja du får knulla vem du vill, jag kommer ogilla dig om du försöker visa att du är en stolt bög precis som jag kommer ogilla en attention whore kvinna/man.

jag ogillar även nazister,terrorister,feminister,tjockisar,religiösa galningar osv osv så jag är en ganska hatisk person men tro det eller ej så är jag rätt trevlig och har ett enligt mig stort kontaktnät med alla möjliga personer inkl några som är homo.

Orkar inte med att svara på alla för det är ju som sagt en jävla massa men är det någon som vill ta det via voip så är ni välkomna.

Har du någonsin funderat på att kanske gå i terapi för det verkar inte vara så hälsosamt att gå runt och hata så mycket som du gör. Om man då råkar vara bög och samtidigt en stolt människa, inte pga sin sexuella läggning då? Hur ställer du dig kring det? Eller har du regler för hur alla ska bete sig för att du inte ska hata dem? Och du skriver att du hatar tjockisar? Är mycket nyfiken på vad du är för människa egentligen och skulle gärna träffa dig för jag inte riktigt förstår hur någon är kapabel att hata så mycket (på så lösa grunder) som du gör men samtidigt säger du dig ha kompisar som är homo och ett stort kontaktnät, låter inte så troligt om du har en massa regler som folk ska rätta sig efter, annars hatar du dem. Att vara kompis med dig måste ju vara som att spela rysk roulette ungefär...


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Skribent
Skrivet av anon_98854:

Inte konstigt att Ryssland känner en klyfta mellan västvärlden och sin egen nation när reaktionerna blir så här för att de sätter 18-års gräns på ett spel.
De förbjuder inte spelet, de sätter en högre åldersgräns. Det räcker för er att gå ape shit.

Fortfarande, ingen är sur på åldersgränsen. Folk är sura på hur Ryssland behandlar homosexuella.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Mjauv:

Inte konstigt att Ryssland känner en klyfta mellan västvärlden och sin egen nation när reaktionerna blir så här för att de sätter 18-års gräns på ett spel.
De förbjuder inte spelet, de sätter en högre åldersgräns. Det räcker för er att gå ape shit.

Fortfarande, ingen är sur på åldersgränsen. Folk är sura på hur Ryssland behandlar homosexuella.

Sen diskuteras ju också vissa personer uttalanden om homosexuella om du har läst vidare i tråden och det är huvudsakligen det som folk går "ape shit" på.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Propaganda eller inte, barn blir inte gay bara för att ett av deras spel innehåller sammkönade relationer. Finns ingen poäng alls med att förbjuda sådan "propaganda"

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Mjauv:

Inte konstigt att Ryssland känner en klyfta mellan västvärlden och sin egen nation när reaktionerna blir så här för att de sätter 18-års gräns på ett spel.
De förbjuder inte spelet, de sätter en högre åldersgräns. Det räcker för er att gå ape shit.

Fortfarande, ingen är sur på åldersgränsen. Folk är sura på hur Ryssland behandlar homosexuella.

Om vi pratar om skinnbulor och annat avskum som försöker slå ned homosexuella på gatan och dylikt så håller jag med till 100 %. Vidrigt på alla sätt och vis.

Pratar vi dock om den lagstiftning som införts så skulle jag dock hävda att den åtminstone till viss del är en motreaktion på en alltmer aggressiv politisk rörelse som sexualiserar det offentliga rummet i västvärlden genom sin fascination för "normkritik". Visst kan man tala om intolerans men det är också en form av intolerans som åtminstone delvis är framprovocerad.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Rasmus96:

Propaganda eller inte, barn blir inte gay bara för att ett av deras spel innehåller sammkönade relationer. Finns ingen poäng alls med att förbjuda sådan "propaganda"

Den åsikten kan man givetvis ha men propaganda är det likväl.

Medlem

Dessutom om ni tittar ut i ruttan och tar en tit på världen så ser ni att det finns homosexuella i alla hörn och vrån av den. Att ha ett spel med homo-par visar en korrekt bild av hur ett civiliserat land ser ut, och är därför inte propaganda. Däremot att inte inkludera (förbjuda) homo-par är ett sätt att alterera och förändra bilden av verkligheten, och är därmed i min mening både censur och propaganda.

Inaktiv
Skrivet av Rasmus96:

Dessutom om ni tittar ut i ruttan och tar en tit på världen så ser ni att det finns homosexuella i alla hörn och vrån av den. Att ha ett spel med homo-par visar en korrekt bild av hur ett civiliserat land ser ut, och är därför inte propaganda. Däremot att inte inkludera (förbjuda) homo-par är ett sätt att alterera och förändra bilden av verkligheten, och är därmed i min mening både censur och propaganda.

Om du försöker påstå att The Sims-spelen ger en verklighetsförankrad skildring av "hur ett civiliserat land ser ut" så har du väldigt märkliga referenser.

Skribent
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av anon_98854:

Inte konstigt att Ryssland känner en klyfta mellan västvärlden och sin egen nation när reaktionerna blir så här för att de sätter 18-års gräns på ett spel.
De förbjuder inte spelet, de sätter en högre åldersgräns. Det räcker för er att gå ape shit.

Fortfarande, ingen är sur på åldersgränsen. Folk är sura på hur Ryssland behandlar homosexuella.

Om vi pratar om skinnbulor och annat avskum som försöker slå ned homosexuella på gatan och dylikt så håller jag med till 100 %. Vidrigt på alla sätt och vis.

Pratar vi dock om den lagstiftning som införts så skulle jag dock hävda att den åtminstone till viss del är en motreaktion på en alltmer aggressiv politisk rörelse som sexualiserar det offentliga rummet i västvärlden genom sin fascination för "normkritik". Visst kan man tala om intolerans men det är också en form av intolerans som åtminstone delvis är framprovocerad.

Kan du ge lite exempel, så vi slipper missförstånd och tråkig stämning?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Aldrig förstått mig på hur man kan vara motståndare mot något som inte skadar någon annan, inskränkt.

Njae egentligen stör jag väll inte förutom att dom ska ha så jefla mycket uppmärksamhet och se titta på mig jag är en stolt homo. Det är mer det beteendet som jag hatar inte läggningen.

Är du homo och beter dig som vem som helst fine men om du är en fjollbög och vill ha en massa uppmärksamhet då hatar jag dig.

Vilka är de? Bara för att där är en och annan som söker mer uppmärksamhet än andra behöver du inte dra alla över en kant.

Förlåt, detta är totalt off topic, men det stör mig något så enormt. Uttrycket lyder: Dra alla över en KAM. Inte kant. Hur sjutton skulle "dra alla över en kant" vara logiskt på något sätt? KAM

Haha, jo du har rätt. Men Dra alla över en kant funkar med Det är ju logiskt på samma sätt, "alla" faller ner för kanten och "drabbas"


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Rasmus96:

Dessutom om ni tittar ut i ruttan och tar en tit på världen så ser ni att det finns homosexuella i alla hörn och vrån av den. Att ha ett spel med homo-par visar en korrekt bild av hur ett civiliserat land ser ut, och är därför inte propaganda. Däremot att inte inkludera (förbjuda) homo-par är ett sätt att alterera och förändra bilden av verkligheten, och är därmed i min mening både censur och propaganda.

Om du försöker påstå att The Sims-spelen ger en verklighetsförankrad skildring av "hur ett civiliserat land ser ut" så har du väldigt märkliga referenser.

Ja Sims har ju verkligen många vrickade saker i sej som ufon och monster, men ryggraden är ändå nästan alltid vanlig medelklass familj i normala förorter.
(Sen så har jag personligen inte spelat så mycket Sims så ta mig med en nypa salt.)

Att spela Gta kommer inte göra kidsen till massmördare.Att spela en homosexuell sim kommer inte att göra kidsen gay

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av lordsinner:

Vet ni hur rysk lag är utformat då? Eller har ni alla Aftonbladet som källa? Det är antipropaganda lag som inte tillåter sådant innebörd för mindre åriga! Det finns ingenting om hat? Finns ingenting om förtryck eller förbud att vara homosexuell! Så länge du inte offentlig framför barn försöker föra fram ditt budskap så är allt frid o fröjd... Sedan att det finns folk som vill misshandla homosexuella etc., väl det finns gott om sådana i Sverige med, tyvärr.

Saken är ju den att det inte finns någon propaganda med i Sims 4. Vad är homosexuell propaganda ens? Är det dåligt att barn växer upp med homosexuella par i samhället? Nej, det tycker jag inte. Jag skulle säga att det gör homosexuella par mer acceptabelt.

http://www.ne.se/propaganda
Tillåt mig citera beskrivningen av propaganda:
"systematiskt bedriven verksamhet som syftar till att med hjälp av språk, bilder eller andra symboler påverka människors åsikter, värderingar eller handlingar"
Titta sedan på vad du själv skriver:
"Vad är homosexuell propaganda ens? Är det dåligt att barn växer upp med homosexuella par i samhället? Nej, det tycker jag inte. Jag skulle säga att det gör homosexuella par mer acceptabelt."
...med andra ord lyckad propaganda. Genom att exponera barnen för homosexuella par så lär sig barnen att det är acceptabelt.
Huruvida detta sedan är något positivt eller negativt är en annan fråga men att inkludera homosexuella par i ett datorspel kan definitivt ses som propaganda.

Huh, man lär sig något nytt varje dag. För mig har propaganda varit ett väldigt negativt laddat ord. Eftersom jag inte ser homosexualitet som något negativt har jag aldrig heller beblandat det med order propaganda. Min ståndpunkt står dock kvar. Det här är något som inte skall behöva "normaliseras", utan det ska stället bara finnas där, precis som heterosexualiteten.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Du är alltså en motståndare som är homosexuell? Starkt att komma ut såhär på ett forum. Får man dock fråga vad du är motståndare till?
Skämda skänt åt sido: Är du motståndare till alla som vill ha uppmärksamhet eller bara homoexuella som vill ha uppmäksamhet?
De som hävdar att vi inte skall bry oss om vad Ryssland gör innanför sina gränser: Var Martin Luther King helt ute och cyklade som slogs för afro-amerikanernas lika rättigheter? Det var ju en del av USAs kultur att de inte fick vistas i samhället med lika rättigheter som vita, så det var väl ok då? Sydafrika hade en kultur med apartheid men så kom en jobbig kille som hette Nelson och förstörde det. Kvinnor i en del mellanösternländer har knappt några rättigheter i över huvud taget, men det är väl bara att de flyttar om de inte trivs? Bara jobbigt att se dem prata på tv och hålla på och söka uppmärksamhet.. I Tyskland fanns även där en rätt intressant kultur i mitten på 1900-talet. Men varför bry sig, Tyskland borde väl fått göra som de ville i sitt eget land, eller?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Ryssland har överlevt igenom väldigt mycket skit, som 2 världskrig, Stalin, tsarer så lite homoförhållanden i virtuella världar borde de tåla.

Medlem

Jag är så jädra trött på allt tal om homo är fel homo är bra. hetro är ute osv.

Min kära vän är homosexuell och är gift med en annan kvinna. Inget fel i det. No way. De är underbara. Men de visar det inte direkt öppet. Och båda är ruskigt äcklade, ja det är rätt ord, äcklade av allt homo snack som media målar upp. Ellen Page kommer ut, pride dit. Melodifestival med kjol och skägg and it's keeps going.

Det känner sig faktiskt utpekade och utstötta. Och har märkt att de under senare år tom blivit mindre respekterade (de är runt 45 år). Folk har börjat tröttna på gay. Även många homosexuella. De berättar när de mötes i London på 80-talet. Då var folk lika mycket gay som nu men det var inte alls lika mycket ståhej om det.

Nu tycker jag inte det är rätt det Ryssland gör. Men jag förstår om någon är trött på allt gay snack som har kommit de senaste 10 åren.

Så "håll käften" och håll era åsikter till er själva. Och det gäller åt alla håll och läggningar.

Over and out! Jag tänker inte diskutera. Men ville bara skriva av mig en gång för alla.

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av MEG:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Propy:

Vad är det som händer här? Diskussioner brukar ju uppstå här, men det här var väl lite väl extremt. Fz ska väl ändå handla om spel och annat trevligt?

känns som att många har ett behov av att få utlopp för sina känslor...

Jag har följt FZ sen starten och dom har alltid haft inlägg som skapar onödiga debatter och känslor.

Jag kan inte riktigt hålla med dig om att vare sig debatter eller känslor är onödiga, men smaken är som baken

Man löser inga världsproblem genom att sitta framför datorn och diskutera politik, religion, rätt eller fel men som sagt smaken är som baken.

Det har du rätt i, men jag skulle ändå inte kunna lösa några världsproblem oavsett vad jag gör

Med din attityd så kommer du inte särskilt långt men lycka till ändå.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av lordsinner:

Vet ni hur rysk lag är utformat då? Eller har ni alla Aftonbladet som källa? Det är antipropaganda lag som inte tillåter sådant innebörd för mindre åriga! Det finns ingenting om hat? Finns ingenting om förtryck eller förbud att vara homosexuell! Så länge du inte offentlig framför barn försöker föra fram ditt budskap så är allt frid o fröjd... Sedan att det finns folk som vill misshandla homosexuella etc., väl det finns gott om sådana i Sverige med, tyvärr.

Saken är ju den att det inte finns någon propaganda med i Sims 4. Vad är homosexuell propaganda ens? Är det dåligt att barn växer upp med homosexuella par i samhället? Nej, det tycker jag inte. Jag skulle säga att det gör homosexuella par mer acceptabelt.

http://www.ne.se/propaganda
Tillåt mig citera beskrivningen av propaganda:
"systematiskt bedriven verksamhet som syftar till att med hjälp av språk, bilder eller andra symboler påverka människors åsikter, värderingar eller handlingar"
Titta sedan på vad du själv skriver:
"Vad är homosexuell propaganda ens? Är det dåligt att barn växer upp med homosexuella par i samhället? Nej, det tycker jag inte. Jag skulle säga att det gör homosexuella par mer acceptabelt."
...med andra ord lyckad propaganda. Genom att exponera barnen för homosexuella par så lär sig barnen att det är acceptabelt.
Huruvida detta sedan är något positivt eller negativt är en annan fråga men att inkludera homosexuella par i ett datorspel kan definitivt ses som propaganda.

Tycker du har heeelt fel. I ditt citat står det: "påverka människors åsikter, värderingar eller handlingar" Menar du att det är propaganda så fort ett homosexuellt par finns i spel? Vad är det för logik? Du utgår från att homosexuella på något sett passivt försöker påverka andras åsikter om dem som om de hade någon hypnos eller magi. Om vi följer din logik är spel med heterosexuella par propaganda, och det är spel med vapen, krig och våld med. Propaganda bara för att det uppvisas!

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Doomed Devil90:

Vem bryr sig? Det är deras regler och lagar!

Jag bryr mig för att homosexuella personer i Ryssland blir misshandlade och ihjälslagna. Oftast av en grupp människor som också lägger ut filmer av det på nätet.

Tror knappast att detta hjälper. Om det är något vi inte ska bry oss om så är det vem någon annan person ligger med, för det är knappast något som angår någon annan.

Best comment ever! Sen finns det ju vissa saker som kanske inte ska ske (Incest och vuxen+barn, eller för unga barn). men där är det ju upp till föräldrar och samhälle att informera och vara uppmärksamma, men det är ju för att ingen ska komma till skada.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

MEG
Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av MEG:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av MEG:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Propy:

Vad är det som händer här? Diskussioner brukar ju uppstå här, men det här var väl lite väl extremt. Fz ska väl ändå handla om spel och annat trevligt?

känns som att många har ett behov av att få utlopp för sina känslor...

Jag har följt FZ sen starten och dom har alltid haft inlägg som skapar onödiga debatter och känslor.

Jag kan inte riktigt hålla med dig om att vare sig debatter eller känslor är onödiga, men smaken är som baken

Man löser inga världsproblem genom att sitta framför datorn och diskutera politik, religion, rätt eller fel men som sagt smaken är som baken.

Det har du rätt i, men jag skulle ändå inte kunna lösa några världsproblem oavsett vad jag gör

Med din attityd så kommer du inte särskilt långt men lycka till ändå.

När du löst världsproblemen eller i alla fall ett så återkom


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av floke:
Skrivet av Hymer:

Jag är ju lite av en homo motståndare så jag säger heja Ryssland.

Du är alltså en motståndare som är homosexuell? Starkt att komma ut såhär på ett forum. Får man dock fråga vad du är motståndare till?
Skämda skänt åt sido: Är du motståndare till alla som vill ha uppmärksamhet eller bara homoexuella som vill ha uppmäksamhet?
De som hävdar att vi inte skall bry oss om vad Ryssland gör innanför sina gränser: Var Martin Luther King helt ute och cyklade som slogs för afro-amerikanernas lika rättigheter? Det var ju en del av USAs kultur att de inte fick vistas i samhället med lika rättigheter som vita, så det var väl ok då? Sydafrika hade en kultur med apartheid men så kom en jobbig kille som hette Nelson och förstörde det. Kvinnor i en del mellanösternländer har knappt några rättigheter i över huvud taget, men det är väl bara att de flyttar om de inte trivs? Bara jobbigt att se dem prata på tv och hålla på och söka uppmärksamhet.. I Tyskland fanns även där en rätt intressant kultur i mitten på 1900-talet. Men varför bry sig, Tyskland borde väl fått göra som de ville i sitt eget land, eller?

Tja,

Jag skulle säga till alla som söker onödig uppmärksamhet men det är lättare att hata på homo för dom får så mycket medieuppmärksamhet. Tex den där som vann eurovision fy fan.

Samma gäller om en tjockis som gnäller över att den är fet men ser man att samma tjockis köper en massa onyttig mat och fan inte rör på sig.

Men kort och gott alla som är attention whores och särskillt dom som media tar upp och försöker få mig att tycka synd om osv.

Så jag får väl revidera mitt första svar i tråden med att jag är motståndare till homokulturen.

Var en kille här över som skrev ungefär så som jag känner bara att jag var lite mer grovhuggen i orden


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skriv svar