Vet ni vilket detta gamla är?

Medlem
Vet ni vilket detta gamla är?

Okey, så har letat jätte länge efter detta gamla spel som jag inte kan hitta. Det är tydligen inte en av de mest populära spelen som funnits och det är halv gammalt. Vet inte namnet på det men ska ge en så klar förklaring på det och se om ni kan lyckas lösa det åt mig.

Så spelet är av typen RTS/RTT och är sci-fi, near-future tema, det är i 3D har okey grafik lite fyrkantigt här och var. Det finns tre olika fraktioner, människor som är klädda i röda baskrar med maskingevär och raketgevär, aliens som är insekt liknande typ myror ungefär, slåss och skjuter med mer primitiva metoder och den tredje rasen var ej spelbart i demot jag spelade som ung, tror det var någon form utav maskinaktig ras eller något i den stilen.

Gameplayet, man hade ett begränsat antal soldater att röra sig på och en hjälte. Fienden var redan utsatt på planen och de stod på byggnader och nere på marken. Kommer inte ihåg vad man skulle göra, vet att det var svårt. Förlorade man enheter så var det illa.

Kommer ihåg en cinematic där soldater springer ut från ett skepp, med röda baskrar då. Det kan vara på en arena spelet utspelar sig på. Men är dock osäker.

Kommer inte ihåg jätte mycket av det förutom vissa detaljer som dessa, jag hoppas någon kan ge förslag på det! Tack i förväg

(Lite mer info, det var inget basbygg och enheterna för Människorna: Hjälte, Riflemen, Rocketlauncher bärande snubbar som hade skägg, de svarta alien myr liknande sakerna: Hjälte, Närstridsenhet och en bilbågbärande tror jag enhet.) Man styrde varje enhet separat, inga grupper av soldater.)

Medlem

Låter lite som rise of legends, fast gammalt är det ju inte, 2006 -2007 kanske.

Medlem

RoL jättebra spel, men det är inte det, tack för svaret!

Medlem

Dawn of War? Men jag tror det fanns mer än tre raser i det..

Medlem

Vissa delar lät lite bekant med "Universe at war: Earth assault".

Och DoW hade mer än 3 raser, 4 i grunden, typ 9 med alla expansions Kanske DoW2? Uppdragstrukturen stämmer ganska överens, men det hade fler raser än 3 det med. Röda baskrar skulle ju kunna vara Space Marines och krypen tyranider. Robotarna kanske Eldar för den oinsatte.


signatur

Videomupp

Hmm, "Red Alert"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av WildThing:

Vissa delar lät lite bekant med "Universe at war: Earth assault".

Och DoW hade mer än 3 raser, 4 i grunden, typ 9 med alla expansions Kanske DoW2? Uppdragstrukturen stämmer ganska överens, men det hade fler raser än 3 det med. Röda baskrar skulle ju kunna vara Space Marines och krypen tyranider. Robotarna kanske Eldar för den oinsatte.

Tror inte att det var Space Marines. Imperial Guard kanske? Känns mer som att Imperial Guards skulle använda sig av baskrar. Men nej förklaringen av spelet stämmer inte alls in på någon at Dawn of War spelen.

Efter lite googlande av det du skrev så hittade jag en tråd som frågade efter ungefär samma sak. Kan det vara KKND2: Krossfire du pratar om?

http://www.mobygames.com/game/windows/kknd2-krossfire

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av WildThing:

Vissa delar lät lite bekant med "Universe at war: Earth assault".

Och DoW hade mer än 3 raser, 4 i grunden, typ 9 med alla expansions Kanske DoW2? Uppdragstrukturen stämmer ganska överens, men det hade fler raser än 3 det med. Röda baskrar skulle ju kunna vara Space Marines och krypen tyranider. Robotarna kanske Eldar för den oinsatte.

Tror inte att det var Space Marines. Imperial Guard kanske? Känns mer som att Imperial Guards skulle använda sig av baskrar. Men nej förklaringen av spelet stämmer inte alls in på någon at Dawn of War spelen.

Efter lite googlande av det du skrev så hittade jag en tråd som frågade efter ungefär samma sak. Kan det vara KKND2: Krossfire du pratar om?

http://www.mobygames.com/game/windows/kknd2-krossfire

Just fan, KKND låter ännu mer passande! Spelet hade basbyggande, men jag vill minnas att demon bestod utav "Begränsat antal trupper" uppdrag.


signatur

Videomupp

Medlem

Tittade på lite screenshots från spelet och jag tycker det ser ut att passa in bra. Ett lag beståendes av robotar. Människor med röda baskrar och så vidare.

Medlem

Har kollat in KKnD men det är inte i 3D och inte det jag kommer ihåg, det verkar som ett spel som verkligen är okänt, så kanske inte ens har släppts mer än ett demo på.

Så det är inget av de spelen som hörts mer av, har galet sökt igenom sidor på svaret. Blir smått obsessed med att hitta gamla spel jag bara har få minnen kvar av. Detta är nog ett av de sista spelen som jag faktiskt hittat.

Medlem

menar du Dune: Emperor (tror det heter så) spelade det jättemycket när det kom iaf

Medlem
1
Skriv svar