Eslöfs Spritfabrik

Medlem
Eslöfs Spritfabrik

Så var det dags för utställning. Jag åkte iväg tidigt hemifrån eftersom vi inte kunde hänga upp några tavlor i förväg. Lokalen är avspärrad för allmänheten och är till stora delar fallfärdig. Det är inte helt ovanligt att obehöriga vistas där inne dock så ingen av utställarna ville ta risken att få sina alster förstörda eller stulna genom att hänga upp i förväg.

Allmänheten hade tillträde från 12.00 så det var gott om tid på morgonen att fixa iordning med allt praktiskt. Min plan var att skruva upp utskurna kartongbitar på väggen och sedan fästa mina foton med dubbelhäftande tejp på dessa. På så vis skulle bilderna se ut som de svävade på väggen och dessutom skapa lite 3D-känsla då de kom ut ca 1cm från väggen.

Efter lite brottandes med en hård och besvärlig tegelvägg så satt ändå allt uppe och det blev i mina ögon riktigt snyggt.

Alla utställarna hade olika lösningar och medan vissa använde sig av tråd och klädnypor så hade andra gått så långt att de ramat in eller tryckt på canvas. Till kommande utställningar (för jag är säker på att det blir fler, det var superkul!) så kommer jag nog också använda mig av någon lite mer exklusiv metod. Det är ändå ett helhetsintryck man ger besökaren och ser det proffsigt ut så lyfter det bilderna och tvärt om.

Ljuset och miljön inne i spritfabriken är helt makalös. Det är något visst med något som förfaller och är öde. Och Spritan är verkligen allt sådant. Väggarna håller på sina ställen knappt ihop och stora delar av lokalen är brandskadat. Men allt detta tillför verkligen till känslan och att ha en konstutställning där inne känns verkligen helt rätt!

På min yta som låg precis intill ingången hade man parkerat fyra motorcyklar och självklart förevigade jag den ena av dem. En av mina absoluta favoriter bland HD, Nightrod.

Jag vill tacka alla som jobbat med utställningen och sett till att det blev precis så bra som alla hoppades. 700 betalande gäster talar ett tydligt språk, succé!

Jag håller tummarna för att kommunen inser hur bra detta är och att de tillåter en utställning nummer 2. Jag laddar redan!

#blogg

Medlem
Eslöfs Spritfabrik

Känner igen några av bilderna på väggen iaf, ser fint ut!

Hade jag bott närmare så hade jag svängt förbi och köpt ett par. Tycker förresten att den genuina slitna bakgrunden blev riktigt häftig för bilderna. Har man inte en ren vit bakgrund så är det viktigt med den vita inramningen av varje bild. Men totalintrycket från väggen ser riktigt häftig ut!

Hoppas du fick mycket positiv feedback på plats.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Känner igen några av bilderna på väggen iaf, ser fint ut!

Hade jag bott närmare så hade jag svängt förbi och köpt ett par. Tycker förresten att den genuina slitna bakgrunden blev riktigt häftig för bilderna. Har man inte en ren vit bakgrund så är det viktigt med den vita inramningen av varje bild. Men totalintrycket från väggen ser riktigt häftig ut!

Hoppas du fick mycket positiv feedback på plats.

Jag fick massor av positiv feedback tack så mycket! Många hittade sin alldeles egen favorit bland bilderna och det måste ju betyda att urvalet var bra Alltid lär man sig något när man testar nytt så jag har redan några idéer på hur jag kan förändra och förbättra en eventuell nästa utställning.

Medlem

Kul!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Välförtjänt positiv feedback! Grymma lokaler och tavlor!

1
Skriv svar