Diablo III: Reaper of Souls till PS4 och XB1 i augusti

Robot
Medlem
Diablo III: Reaper of Souls till PS4 och XB1 i augusti

Borås? Snarare Göteborg.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Har spelat det 500 timmar sedan launch (ja jag är arbetslös och gör ingen nytta med min tid). Om du också är det så köp detta, tar aldrig slut.

Skribent
Skrivet av MiLeS:

Borås? Snarare Göteborg.

Borås är fortfarande det här landets regnigaste stad, även fast det verkar som jag tog vädret med mig när jag flyttade.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

"Nu gäller det bara att flytta till Borås, eller be till gudarna att regnet öser ner" Hahah it's funny för det regnar alltid i den pisstaden

Medlem

Frågan är då om man behöver ha kvar Diablo 3 eller bara sparfilen... och medan jag skrev detta så insåg jag att svaret borde vara tämligen uppenbart.

Medlem

Spelet är klart bättre, dock har dom "dummat ner" det till ett fåtal legendarys som är bra och rester är skräp. Vill du spela din klass på bästa möjliga sätt måste du gå igenom hundratals timmar av samma sak för att få en 1.76% chans på just det vapnet du behöver osv....

Medlem
Skrivet av Faith101:

Spelet är klart bättre, dock har dom "dummat ner" det till ett fåtal legendarys som är bra och rester är skräp. Vill du spela din klass på bästa möjliga sätt måste du gå igenom hundratals timmar av samma sak för att få en 1.76% chans på just det vapnet du behöver osv....

Om du tycker att det är få legendarys som är bra nu skulle du sett hur det var innan patch 2.0 kom.

EDIT: Naturligtvis måste du ha spelat innan den släpptes. Jag läste din kommentar lite för fort.

Medlem

Finns det detaljer kring vilka plattformar vi får se expansionen på?

Medlem

Hur många demondräpare finns det på konsolsidan?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Finns det detaljer kring vilka plattformar vi får se expansionen på?

Xbox one/360 och Playstation 3/4.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Faith101:

Spelet är klart bättre, dock har dom "dummat ner" det till ett fåtal legendarys som är bra och rester är skräp. Vill du spela din klass på bästa möjliga sätt måste du gå igenom hundratals timmar av samma sak för att få en 1.76% chans på just det vapnet du behöver osv....

Om du tycker att det är få legendarys som är bra nu skulle du sett hur det var innan patch 2.0 kom.

Jag spelade vid release, jag vet precis hur värdelöst systemet var då (AH! RMAH! herpderp). Dock har de fortfarande problem med sin loot.

Eftersom Blizzard själva har sagt att "Varje gång du får en legendary ska du känna "oh! coolt!" inte "Åh nej, inte Puzzle Ring nummer 21" så kan man ju ganska tydligt se precis hur misslyckat det är. Om din legendary inte har gul text med en bra proc så är det sophögen nästa, när du får samma brallor 3 ggn i rad så börjar man ju undra lite över "random" elementet. Dessutom hjälpte ju inte direkt den läckta listan på hur servern ger ut loot, t.ex. alla bågar utom den som är bra = runt 20% chans, den som är bra = 1.76% chans. Det är inte random, det är viktad loot rate.

Skribent
Skrivet av Chiefen:

Finns det detaljer kring vilka plattformar vi får se expansionen på?

Skrivet av returpack:
Skrivet av Chiefen:

Finns det detaljer kring vilka plattformar vi får se expansionen på?

Xbox one/360 och Playstation 3/4.

Förtydligade i texten också – my bad.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

som man väntat och får vänta några månader kvar men då kan man ju få lagom solbränna före

PS4 + 106" + Diablo 3 = Epic

kanske tur att man inte planerat någon semester än då!

Medlem

Det enda jag är intresserad av är om trophies o sparfiler går att flytta över från ps3 -> ps4, isf givet köp.

Medlem

Splitscreen låter ju faktiskt kul. Man kanske skulle investera i det även till konsoll.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av robbis:

Det enda jag är intresserad av är om trophies o sparfiler går att flytta över från ps3 -> ps4, isf givet köp.

PS3 owners who already have the game will be pleased to know they can transfer their characters over to the PS4 version of the critically acclaimed title.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Chiefen:

Finns det detaljer kring vilka plattformar vi får se expansionen på?

Xbox one/360 och Playstation 3/4.

Tack tack!

Medlem

Hmm inte speciellt upphetsad men kör ju det på pc.

Försöker undvika samma spel på flera platformar tänker inte ge efter för ha behovet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

oooo splitscreen, efterlängtat, fan va jobbigt det var när man skulle till en stad med polarna och alla ska sälja etc, tog fan 30 min för 3 pers att göra klart.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av MiLeS:

Borås? Snarare Göteborg.

Borås är fortfarande det här landets regnigaste stad, även fast det verkar som jag tog vädret med mig när jag flyttade.

Skulle nog säga att det regnar mer på vägen mellan Borås och Göteborg.
Det kanske inte regnar riktigt lika mkt i Göteborg men det känns värre där då det oftast blåser mer :s
Är i alla fall min erfarenhet efter ett tag i gbg

Skrivet av Ztrife:

"Nu gäller det bara att flytta till Borås, eller be till gudarna att regnet öser ner" Hahah it's funny för det regnar alltid i den pisstaden

omoget onödigt inlägg??

Bra att dom inte gett upp serien i alla fall tycker den har en skön stil


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag undrar vart informationen om split-screen kommer ifrån? Same-screen co-op finns det ju men split-screen?

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Jag undrar vart informationen om split-screen kommer ifrån? Same-screen co-op finns det ju men split-screen?

Kul om man råkar gå åt motsatta håll... Men det kanske fungerar som i legospelen.

Medlem

Jag undrar också om split-screen är en gissning eller fakta?
Jag spelade på ps3 same-screen och jag tar det alla dar i veckan i stället för split, även om det betyder att man inte kan gå åt olika håll så är det bättre än att ha en liten skärm.

jag köttar just nu på pc såklart, men spelar D3 på konsol med tjejen, och ska bli kul att spela Reapers på ps4(blir ett köp då såklart)

Medlem

Hoppas verkligen att dom inte bytt ut same-screen mot värdelösa splitscreen.

Att ingen kommenterar att detta är ett "nytt" spel (fullpris, köpte RoS till pc för 270 kr) och inte en expansion till konsoler om jag förstår det rätt. Men men... Folk måste klaga på RMAH och annat istället.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Nån som vet om man kommer få köpa spelet till en billigare peng till One om man redan har spelet till 360? Och kommer 360 save kunna föras över till one versionen vid ett nyköp på den konsolen?

Medlem

Hitta precis info om sparfilerna, ja de kommer att kunna flytta över till nästa konsol.
Dock inget om priserna vid nyköp av samma spel..

Medlem
Skrivet av Faith101:

Spelet är klart bättre, dock har dom "dummat ner" det till ett fåtal legendarys som är bra och rester är skräp. Vill du spela din klass på bästa möjliga sätt måste du gå igenom hundratals timmar av samma sak för att få en 1.76% chans på just det vapnet du behöver osv....

Det där är typ struntprat. Alla legs har över lag blivit bättre, även om du relativt fort kommer till en punkt då du har väldigt bra gear för din spec och legsen du hittar inte längre är uppgraderingar. Att det tar lång tid innan du har BiS gear kom väl inte som någon överraskning? Eller är du besviken på att det tar hundratals timmar innan du flyter igenom t6?

Medlem

Kan nog bli en dubbeldip till ps4:an!

12
Skriv svar