Så skapas karaktärerna i Alien: Isolation

Robot
Medlem
Så skapas karaktärerna i Alien: Isolation

Sen släpps det trasigt.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Sen släpps det trasigt.

Men sluta jinxa då.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser inte på några developer diaries längre efter colonial marines. Bara lögner och säljsnack.

Medlem

Har gått från att ha lovat mig själv att inte bli hypad till att återigen vara det. En gång till, tredje gången gillt men om det inte lever upp till vad jag sett än så länge kommer det bli väldigt svårt att få mig intresserad av något som har med Alien att göra i framtiden (spel som film).

Jag hoppas verkligen på det här spelet och jag tror att det kan bli en perfekt blandning av Amnesia och Alien. Får väl ta och spela klart Amnesia för allt fler spel verkar använda det spelet som inspiration och det blir svårare och svårare att undvika spoilers.

Ser riktigt bra ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Schysst musik! Om soundtracket är av samma kaliber är bara det skäl nog för att spela igenom spelet.

Medlem

Vart är Ellen Page då?

Medlem

Lite uncanny valley på de där karaktärerna.

Medlem

Är det fler än jag som väntat med att spela många skräckspel, för att man väntar på Oculus ?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ser riktigt bra ut.

Menar du inte "Ser ruskigt bra ut"?

Medlem

Ah, lite kort video, trodde det skulle vara en lite längre dokumentär haha. "Hej, vi ville ha trovärdiga karaktärer, så vi använder motion capture." The End.

Oh lord Dan Abnett! Då kan ju iallafall storyn inte faila! W4k fan som läst Ghaunts Ghosts , Ravenor , Eisenhorn och Iron Snakes ( och double Eagle)

Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

Oh lord Dan Abnett! Då kan ju iallafall storyn inte faila! W4k fan som läst Ghaunts Ghosts , Ravenor , Eisenhorn och Iron Snakes ( och double Eagle)

Han skrev väl även lite spindelmannen serier innan dess om jag inte missminner mig? Eisenhorn var dock riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

Oh lord Dan Abnett! Då kan ju iallafall storyn inte faila! W4k fan som läst Ghaunts Ghosts , Ravenor , Eisenhorn och Iron Snakes ( och double Eagle)

Hade missat att herr Abnett skrev historien! Då blev jag ännu mer taggad!


signatur

Videomupp

Gen
Medlem

Jag som inte vågar spela skräckspel är otroligt sugen på detta

Medlem

Varför ser dem så svettiga ut?

Inaktiv
Gen
Medlem
Skrivet av DAoG:

Varför ser dem så svettiga ut?

Det blir hett när Alien ser en som en kotlett

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Ah, lite kort video, trodde det skulle vara en lite längre dokumentär haha. "Hej, vi ville ha trovärdiga karaktärer, så vi använder motion capture." The End.

Riktigt så enkelt var det ju inte, de använder samma teknik som i Avatar med mocap på både kropp och ansikte samtidigt. De har alltså 'riktiga' skådespelare istället för bara röstskådisar.

MEG
Medlem

Hoppas att detta blir riktigt bra spel, Ailen behöver det
Börjar dock trötta lite på skräckspel där det enda du kan göra är att springa och gömma sig, lite nya ide'er tack.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av PcGamer:

svårt att få mig intresserad av något som har med Alien att göra i framtiden (spel som film)

Blanda inte film med spel. Det är helt olika människor inblandade.
Ridley Scott är helt outstanding när det gäller SF-film (i mitt tycke). Vill gärna höra vad ni tycker om Prometheus?

1
Skriv svar