Xbox one region set up

Medlem
Xbox one region set up

Jag beställde ett xbox one igår från komplett https://www.komplett.se/microsoft-xbox-one-titanfall-edition/... och undrar vilken region som vore bäst att ställa in xboxet på tills det nu kommer till sverige? Tack i förhand!

Medlem

Just nu har jag min i delaware USA, då de inte har något moms på digitala köp kostar spelen ca 416 kr, sen kan man alltid byta till UK för att få bättre ping

Medlem
Skrivet av Ziraz:

Just nu har jag min i delaware USA, då de inte har något moms på digitala köp kostar spelen ca 416 kr, sen kan man alltid byta till UK för att få bättre ping

Okej men man måste väl vänta i 4 månader innan man kan ändra igen eller? O.o Kan man handla stuffz på xbox live om man har den satt på UK också? eller tyskland för den delen vore kanske bättre om dom nu har xbox one där ännu det vet jag inte

Medlem

Jag har inte ens haft min xbox one i 4 månader och jag har bytt 2 ggr, vet inte ens om det ligger nån timer på det. och yes, du kan handla oavsett vart du sätter din region vad jag vet, blir bara billigare att ha en region som inte har skatt på digitala spel

Medlem
Skrivet av Ziraz:

Jag har inte ens haft min xbox one i 4 månader och jag har bytt 2 ggr, vet inte ens om det ligger nån timer på det. och yes, du kan handla oavsett vart du sätter din region vad jag vet, blir bara billigare att ha en region som inte har skatt på digitala spel

Ah men dåså! Tackar för infon

Medlem

När du fått ordning på lådan kan du skicka en friend request till Ziraz0 om du känner för det

Medlem

Absolut det ska jag göra

Medlem

Trevligt att höra att du köpt en Xbox One, välkommen.

Skrivet av sgt_lol:

Okej men man måste väl vänta i 4 månader innan man kan ändra igen eller?

Förr fick man vänta en tid när man bytade region. Numera kan du byta och hoppa mellan regioner precis hur du vill, krävs bara en omstart av konsolen. Jag har själv hoppat ett par gånger mellan US och UK. Jag till och med ändrade från UK till US, köpte Ryse online för det var billigare där, ändrade omedelbums tillbaka till UK igen. Direkt efter att konsolen startats om, fortsatte nerladdningen av Ryse som om inget hänt. Har inte stött på några problem när jag bytat region.

Har haft min Xbox One ett tag nu, och hunnit testa och pilla med det mesta, har du några frågor som nybliven ägare är det bara att hojta till, så hjälper jag så gott jag kan.

Att placera och ställa in din Kinect korrekt är viktigt för att få bästa upplevelsen. Ett tips är att kolla igenom klippen jag länkar till nedan, vilket jag förövrigt tipsar alla som har en, eller tänker skaffa en Xbox One, att göra. Ta dig sen tid och leka runt och testa olika saker. Själv blev jag grymt överraskad över hur bra röstkommando verkligen fungerar när man väl får kläm på det.

Kinect Tips, Part 1: Setup and Biometric Sign In
Kinect Tips, Part 2: Voice Commands
Kinect Tips, Part 3: Gesture Controls

Medlem
Skrivet av Spit:

Trevligt att höra att du köpt en Xbox One, välkommen.

Skrivet av sgt_lol:

Okej men man måste väl vänta i 4 månader innan man kan ändra igen eller?

Förr fick man vänta en tid när man bytade region. Numera kan du byta och hoppa mellan regioner precis hur du vill, krävs bara en omstart av konsolen. Jag har själv hoppat ett par gånger mellan US och UK. Jag till och med ändrade från UK till US, köpte Ryse online för det var billigare där, ändrade omedelbums tillbaka till UK igen. Direkt efter att konsolen startats om, fortsatte nerladdningen av Ryse som om inget hänt. Har inte stött på några problem när jag bytat region.

Har haft min Xbox One ett tag nu, och hunnit testa och pilla med det mesta, har du några frågor som nybliven ägare är det bara att hojta till, så hjälper jag så gott jag kan.

Att placera och ställa in din Kinect korrekt är viktigt för att få bästa upplevelsen. Ett tips är att kolla igenom klippen jag länkar till nedan, vilket jag förövrigt tipsar alla som har en, eller tänker skaffa en Xbox One, att göra. Ta dig sen tid och leka runt och testa olika saker. Själv blev jag grymt överraskad över hur bra röstkommando verkligen fungerar när man väl får kläm på det.

Kinect Tips, Part 1: Setup and Biometric Sign In
Kinect Tips, Part 2: Voice Commands
Kinect Tips, Part 3: Gesture Controls

Awesome! Tack för länkarna ska kolla igenom dom nu.

Medlem

Har du fått din box än?

Litet förtydligande vad gäller regions-byte, så det inte sker något missförstånd. Om du vill ändra region på ditt Xbox LIVE-konto, då måste man vänta 3 månader mellan bytena. Men vill du bara ändra region på din Xbox One, då är det fritt fram att byta hur du vill utan restriktioner.

Jag har haft mitt Xbox LIVE-konto inställt på svensk region, samtidigt som jag hoppat mellan UK och US-region på mitt Xbox One, funkat bra, men stötte på problem när jag ville testa gratis-månaden på Xbox Music, då klagades det på att min region var satt till svensk. Loggade in på mitt Xbox Live-konto och ändrade region till UK, stod då att jag måste vänta 3 månader innan jag kan byta igen, nu fungerar Xbox Music utan problem.

Medlem

Japp den kom för nån dag sen, upptäckte att det var mer underhållande att lira titanfall på boxen än vad det är på pc konstigt nog. Har inte haft en konsol på flera år är det nån mer som känner samma sak? Längtar bara tills watch dogs ska släppas så man kan börja nöta det. Vet nån hur stor skillnaden kommer vara grafikmässigt på Watch dogs mellan xbox one och ps4?

Medlem

Ah, kul. Så vad tycker du hittills? Hunnit leka runt och testa saker än?

Skrivet av sgt_lol:

Vet nån hur stor skillnaden kommer vara grafikmässigt på Watch dogs mellan xbox one och ps4?

Nja, inte exakt. Vad vi vet är att båda körs i 30fps, PS4 i 900p och Xbox One i 792p. Har själv försökt luska, men dom flesta intryck, mest från folk som testat Betan, har varit från PS4-versionen. Har läst att frameraten är stabil på 30fps, utan drops. Om det bara gäller betan och PS4-versionen, eller färdiga spelet och Xbox One-versionen också, låter jag vara osagt, men har bara hört positivt på den fronten.

Har själv förbokat Watch Dogs till PS4, men jag väntar in i det sista tills jag bestämmer mig. Helt ärligt föredrar jag min Xbox One framför min PS4 just nu, och är det bara upplösningen som skiljer så köper jag nog det till Xbox One istället. Föredrar den handkontrollen. Men framerate är viktigt för mig i sådana här spel, så jag avvaktar in i det sista innan jag bestämmer mig.

Här är ett klipp från PS4-versionen, tror att det är från betan, inte helt säker, men efter allt snack om nerskalad grafik, tycker jag ändå det ser riktigt bra ut. (Ser viss slowdown vid några tillfälle, men enligt han som lagt upp det, är det p.g.a videokomprimeringen. Enligt honom flyter det på stabilt annars)

Dailymotion: Watch_Dogs PS4 bra kvalité

1
Skriv svar