Guldchipset: 50 000 kr till svenska indiespel

eld
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jo det är klart men det finns brister han kommer ha även.
mer vad som är lätt arbetat i ett visst program, sen beror det på vad han arbetar med på i ett spel.

Det är väldigt många karriärer inom utveckla datorspel, inte många som är unga som som har samma tänk, som kan 3+ viktiga arbetsuppgifter(unga = 22-30)

tiden kommer du aldrig kunna ha, men ja klart dom har en fördel sen som sagt ifrån individ till individ.
vissa spelar mycket men inte så klipska.

Men detta kommer bli norm inom 5 år stora företag kommer anställa avdankade esportare utan tvekan,
deras erfarenhet väger guld i spelutveckling.

trist att dom ej fattat det än.

Nu sitter du och hittar då på. Du bör skaffa dig bättre insyn på spelindustrin samt e-sports-världen och människorna i dessa.

Killmonday Games

Hoppas bara ifall någon som skickar in ett spel som kanske kommer spelas av +100k personer läser villkoren:

Vinnarna av Estrella Guldchipset ska nämna Estrella som möjliggörare av deras spel, samt prata om vinsten i egna kanaler, där det är skäligt. Vinnarna ska även kunna ställa upp på intervjuer etc. från media, samt intervjuas av Estrella för innehåll i egna kanaler. Estrella Guldchipset ska nämnas i spelens credits.

Otroligt mycket reklam för Estrella för en sån liten summa...


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av RowsA:

Tycker att de borde fixat en bättre jury med folk från branschen och inte bara ta några spelare som inte är tillräckligt kunniga inom ämnet.

Anser du allvarligt att spelutvecklare är bästa juryn när det gäller spel?

såfall kan jag informera dig mer fel kan du inte ha, spelutövare som spelar själva och äger många spel, som även ska vara duktiga på dom, hardcore som casual spel.

Sätt en utvecklare att bedömma ett spel sen sätt en spelare som spelat esport och spelat massvis med timmar olika spel utöver spelet han utövat i.

Vem tror du allvarligt talat inte har mest erfarenhet ifrån spel?
Spelutvekclaren spelar klart, men långt ifrån lika duktig och har lika mycket tid som den andra.

Sen är det givetvis även att titta på vad det är för hjärna bakom personen i sig med

Esport utövare är jävligt smarta gemfört med flesta casualgamers/spelutvecklare.

Pga allt min/max tänkande, sen lägg det på denna personen som har spelat många olika spel med.

Dock finns det korkade sådanna med som endast spelat ett esportspel prinsip och inte rört rpg, sp spel m.m

Men ja du fattar iaf vart jag vill komma

Känns som att du har koll på läget. Men däremot så borde väl en spelutvecklare till skillnad från en pro spelare kunna se brister i sådant som kanske inte riktigt kommer fungera, eller kanske helt enkelt inte är möjligt i praktiken?

Bara en tanke

Jo det är klart men det finns brister han kommer ha även.
mer vad som är lätt arbetat i ett visst program, sen beror det på vad han arbetar med på i ett spel.

Det är väldigt många karriärer inom utveckla datorspel, inte många som är unga som som har samma tänk, som kan 3+ viktiga arbetsuppgifter(unga = 22-30)

tiden kommer du aldrig kunna ha, men ja klart dom har en fördel sen som sagt ifrån individ till individ.
vissa spelar mycket men inte så klipska.

Men detta kommer bli norm inom 5 år stora företag kommer anställa avdankade esportare utan tvekan,
deras erfarenhet väger guld i spelutveckling.

trist att dom ej fattat det än.

Det bästa hade väl kanske varit en blandning i juryn med e-sport-nissar och utvecklare.

Medlem
Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av FuzioN:

Jo det är klart men det finns brister han kommer ha även.
mer vad som är lätt arbetat i ett visst program, sen beror det på vad han arbetar med på i ett spel.

Det är väldigt många karriärer inom utveckla datorspel, inte många som är unga som som har samma tänk, som kan 3+ viktiga arbetsuppgifter(unga = 22-30)

tiden kommer du aldrig kunna ha, men ja klart dom har en fördel sen som sagt ifrån individ till individ.
vissa spelar mycket men inte så klipska.

Men detta kommer bli norm inom 5 år stora företag kommer anställa avdankade esportare utan tvekan,
deras erfarenhet väger guld i spelutveckling.

trist att dom ej fattat det än.

Nu sitter du och hittar då på. Du bör skaffa dig bättre insyn på spelindustrin samt e-sports-världen och människorna i dessa.

Vad hittade jag på? vilken mening och vad?

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av FuzioN:

Esport utövare är jävligt smarta gemfört med flesta casualgamers/spelutvecklare.

Kör du någon esport själv eller?

Har varit för många år sedan bara att googla mitt namn, jag insåg arbeta gav ut mer på den tiden så prioterade det istället Sök på Linus "FuzioN" Nilsson.

http://www.youtube.com/watch?v=5HsHM8kc0aE

eld
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Vad hittade jag på? vilken mening och vad?

Varenda e-sportare kan börja göra spel redan imorgon, ingen behöver bli anställd för att bli spelutvecklare.
Spelutvecklare har gjort alla dina favoritspel helt oberoende av hur mycket eller lite dom tävlat professionellt i e-sport.
Spelutvecklare spelar alla spel, även också gärna tävlingsinriktade.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av FuzioN:

Vad hittade jag på? vilken mening och vad?

Varenda e-sportare kan börja göra spel redan imorgon, ingen behöver bli anställd för att bli spelutvecklare.
Spelutvecklare har gjort alla dina favoritspel helt oberoende av hur mycket eller lite dom tävlat professionellt i e-sport.
Spelutvecklare spelar alla spel, även också gärna tävlingsinriktade.

Du missförstod mig helt! och hållet, sa inte dom är värdelösa på utveckla spel, dom besitter en kompetens men dom har inte den kompetensen som en väldigt aktiv gamer eller tänket en esportare gör.

Nu syftar jag inte på sven som sitter och spelar fallout, jag syftar på spel med multiplayer i sig, spel som är SP hade noll med detta o göra, förutom såfall siffror i min/max och balans men det är inte hela världen när det är sp spel endå.

Medlem

Men tävlingen gick ju inte ut på att bygga ett spel för e-sports?

eld
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Du missförstod mig helt! och hållet, sa inte dom är värdelösa på utveckla spel, dom besitter en kompetens men dom har inte den kompetensen som en väldigt aktiv gamer eller tänket en esportare gör.

Nu syftar jag inte på sven som sitter och spelar fallout, jag syftar på spel med multiplayer i sig, spel som är SP hade noll med detta o göra, förutom såfall siffror i min/max och balans men det är inte hela världen när det är sp spel endå.

ALLA spel, varför tror du många spelutvecklare älskar alla dessa multiplayer-spel och att göra kartor, moddar och skins till dom?

Du kan inte sitta och säga massa saker helt utan faktabasis, känner du till alla spelutvecklares spelintressen? Har du helt uteslutit att dessa inte spelar multiplayer?

Borde inte du själv som e-sportare ha ett självklart övertag när det gäller att göra spel än en vanlig spelutvecklare, och så varför har du inte tagit tag i det? Det är ju bara att skicka in din spelidé direkt till guldchipset för ett par enkla 30000!

Inaktiv

Vet inte riktigt hur detta ska frjämja indieutvecklare. Med en så liten prispol så känns det som att det inriktar sig på de som kanske inte tidigare släppt ett spel. Att sedan Mortal Online, ett MMORPG som varit släppt och aktivt sedan 2010 är med tycker jag är skamligt.

Jag hade tänkt att ange min idé men nu vet jag inte hur det blir med det, känns tufft att tävla med dom..

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av FuzioN:

Du missförstod mig helt! och hållet, sa inte dom är värdelösa på utveckla spel, dom besitter en kompetens men dom har inte den kompetensen som en väldigt aktiv gamer eller tänket en esportare gör.

Nu syftar jag inte på sven som sitter och spelar fallout, jag syftar på spel med multiplayer i sig, spel som är SP hade noll med detta o göra, förutom såfall siffror i min/max och balans men det är inte hela världen när det är sp spel endå.

ALLA spel, varför tror du många spelutvecklare älskar alla dessa multiplayer-spel och att göra kartor, moddar och skins till dom?

Du kan inte sitta och säga massa saker helt utan faktabasis, känner du till alla spelutvecklares spelintressen? Har du helt uteslutit att dessa inte spelar multiplayer?

Borde inte du själv som e-sportare ha ett självklart övertag när det gäller att göra spel än en vanlig spelutvecklare, och så varför har du inte tagit tag i det? Det är ju bara att skicka in din spelidé direkt till guldchipset för ett par enkla 30000!

Varför jag ej tagit tag i det är pga jag jobbar inte inom den branchen?
och jag sitter lite med olika guider och går via självlärningstid på hobbyn.

tror du jag är så korkad att jag skulle officiellt skicka denna till olw? för att bli snodd.

tror nog jag sitter på mina ideér tills jag kan utveckla ett spel själv, eller man kommer i kontakt med någon man kan prata med som förstår.

eld
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Varför jag ej tagit tag i det är pga jag jobbar inte inom den branchen?
och jag sitter lite med olika guider och går via självlärningstid på hobbyn.

Men din e-sports-erfarenhet borde väl ta dig längre än vad någon slags brancherfarenhet kommer göra eller har du fel där?

Skrivet av FuzioN:

tror du jag är så korkad att jag skulle officiellt skicka denna till olw? för att bli snodd.

tror nog jag sitter på mina ideér tills jag kan utveckla ett spel själv, eller man kommer i kontakt med någon man kan prata med som förstår.

Det första du bör lära dig är att idéer är det minst värdefulla man kan sitta på, ingen i industrin är på något sätt intresserade av dina eller någon annans idéer, allt handlar om uförandet. I de flesta av fallen så är idéerna värdelösa i verkligheten och man får gå tillbaka och göra något annat, flera gånger, tills det blir rätt.

Där har du spelutveckling.

12
Skriv svar