Billigare Xbox One och slopat Kinect-krav

Medlem
Billigare Xbox One och slopat Kinect-krav

Det tog knappt ett halvår innan de börjar med panik-åtgärder?

Nu är det inte mycket kvar av det Microsoft presenterade i början av förra året. Med de senaste åtgärderna så har de i stort sett tagit efter Sony på varenda punkt - kamera som kan köpas separat, spel med Gold (PS+) och diverse tjänster som inte längre är gömda bakom en "paywall".

Tänk hur marknaden hade kunnat se ut om de fattat allt detta redan från början.

De som inte vill ha Kinect men redan köpt sig en Xbox One kanske kan bli lite sura över att ha betalat överpris.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det tog knappt ett halvår innan de börjar med panik-åtgärder?

Nu är det inte mycket kvar av det Microsoft presenterade i början av förra året. Med de senaste åtgärderna så har de i stort sett tagit efter Sony på varenda punkt - kamera som kan köpas separat, spel med Gold (PS+) och diverse tjänster som inte längre är gömda bakom en "paywall".

Tänk hur marknaden hade kunnat se ut om de fattat allt detta redan från början.

De som inte vill ha Kinect men redan köpt sig en Xbox One kanske kan bli lite sura över att ha betalat överpris.

Vem fan bryr sig om dom har köpt med kinect innan, helt deras eget problem.

Och att du orkar sitta och klaga på MS när dom gör något bra.

Medlem

Kanske rentav köper en Xbox One i September. Detta välkomnas!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vem fan bryr sig om dom har köpt med kinect innan, helt deras eget problem.

Och att du orkar sitta och klaga på MS när dom gör något bra.

De som lagt ca 1000 kr på något de inte vill ha kanske kan bli lite sura.

Om du tycker att de gör något bra nu så håller du alltså med om att det var sämre förut?

Medlem

Fint att dom ökar en växel med Games with Gold. Men PS Plus är fortfarande mycket bättre i mina, och de flesta andras ögon.

Dessutom tycker jag det är svagt att redan "överge" Kinecten..
Snart kommer majoriteten att INTE ha en Kinect. Om ett par år kanske.

Jag gillar nya Kinecten och använder den regelbundet. Senast för 20 minuter sedan när jag startade konsolen följt av Titanfall med enbart rösten (funkar hur bra som helst) medan jag gjorde en kopp kaffe i köket.

Skribent

Ärligt talat är jag än så länge inte särskilt imponerad av vad Sony åstadkommit med den nya generationen. Med det sagt välkomnar jag en billigare Xbox One som kan samla damm jämte min Playstation 4.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rakoon:

Vem fan bryr sig om dom har köpt med kinect innan, helt deras eget problem.

Och att du orkar sitta och klaga på MS när dom gör något bra.

De som lagt ca 1000 kr på något de inte vill ha kanske kan bli lite sura.

Om du tycker att de gör något bra nu så håller du alltså med om att det var sämre förut?

Du är ett troll i fårakläder, det är bara att erkänna. Alla kan se motiven bakom dina kommentarer.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Ärligt talat är jag än så länge inte särskilt imponerad av vad Sony åstadkommit med den nya generationen. Med det sagt välkomnar jag en billigare Xbox One som kan samla damm jämte min Playstation 4.

Touche.


signatur

"People say nothing is impossible, but I do nothing every day."

Inaktiv
Skrivet av Vintersorg:

Fint att dom ökar en växel med Games with Gold. Men PS Plus är fortfarande mycket bättre i mina, och de flesta andras ögon.

Dessutom tycker jag det är svagt att redan "överge" Kinecten..
Snart kommer majoriteten att INTE ha en Kinect. Om ett par år kanske.

Jag gillar nya Kinecten och använder den regelbundet. Senast för 20 minuter sedan när jag startade konsolen följt av Titanfall med enbart rösten (funkar hur bra som helst) medan jag gjorde en kopp kaffe i köket.

Ett stort problem blev nog att folk satt och väntade på en Kinect-fri Xbox. Alla var så säkra på att det skulle komma, att det blev en självuppfyllande profetia.

KoP
Medlem

Kommer köpa en One i September, men med dess kamera och mikrofon. Är ju bara nice att kunna slänga iväg ett röstkommando ut i luften och påbörja inspelning t.ex.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Du är ett troll i fårakläder, det är bara att erkänna. Alla kan se motiven bakom dina kommentarer.

Är det trollande att skriva om det nyheten handlar om nu?

Jag tycker att Xbox One blir mer attraktiv nu men du måste väl hålla med om att det är lite konstigt att de tvingats ändra nästan varenda policy de hade när de först presenterade konsolen?

Finns det någon information om hur "Games with Gold" kommer att fungera nu? Kommer man fortfarande äga spelen för all framtid eller kommer det att krävas ett aktivt abonnemang som det är med PS+?

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Kommer köpa en One i September, men med dess kamera och mikrofon. Är ju bara nice att kunna slänga iväg ett röstkommando ut i luften och påbörja inspelning t.ex.

Samma här, jag väntar också på officiell release, och jag köper med Kinect. När jag tar en bakissöndag vill jag bara lägga mig i soffan och se alla enheter starta upp automatiskt. Det enda jag saknar är att den serverar en proteindrink.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Du är ett troll i fårakläder, det är bara att erkänna. Alla kan se motiven bakom dina kommentarer.

Är det trollande att skriva om det nyheten handlar om nu?

Jag tycker att Xbox One blir mer attraktiv nu men du måste väl hålla med om att det är lite konstigt att de tvingats ändra nästan varenda policy de hade när de först presenterade konsolen?

Finns det någon information om hur "Games with Gold" kommer att fungera nu? Kommer man fortfarande äga spelen för all framtid eller kommer det att krävas ett aktivt abonnemang som det är med PS+?

Nja, du ger bara intrycket av att vilja vinkla allting till nåt negativt.

Tyvärr gör de lika som PS+... "**Free Games Offer: For paid Gold members only. On Xbox One, active Gold membership required to play free games you’ve downloaded. Must download titles during designated window. Kinect and/or hard drive required for some games".

Medlem

Mycket bra men priset är fortfarande för högt. 3000 kan jag tänka mig betala för One. 3500 om de inkluderar ett spel jag vill ha.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Du är ett troll i fårakläder, det är bara att erkänna. Alla kan se motiven bakom dina kommentarer.

Är det trollande att skriva om det nyheten handlar om nu?

Jag tycker att Xbox One blir mer attraktiv nu men du måste väl hålla med om att det är lite konstigt att de tvingats ändra nästan varenda policy de hade när de först presenterade konsolen?

Finns det någon information om hur "Games with Gold" kommer att fungera nu? Kommer man fortfarande äga spelen för all framtid eller kommer det att krävas ett aktivt abonnemang som det är med PS+?

Nja, du ger bara intrycket av att vilja vinkla allting till nåt negativt.

Tyvärr gör de lika som PS+... "**Free Games Offer: For paid Gold members only. On Xbox One, active Gold membership required to play free games you’ve downloaded. Must download titles during designated window. Kinect and/or hard drive required for some games".

Ganska säker på att jag kunde köra Halo 3 även bär mitt gold var slut


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Du är ett troll i fårakläder, det är bara att erkänna. Alla kan se motiven bakom dina kommentarer.

Är det trollande att skriva om det nyheten handlar om nu?

Jag tycker att Xbox One blir mer attraktiv nu men du måste väl hålla med om att det är lite konstigt att de tvingats ändra nästan varenda policy de hade när de först presenterade konsolen?

Finns det någon information om hur "Games with Gold" kommer att fungera nu? Kommer man fortfarande äga spelen för all framtid eller kommer det att krävas ett aktivt abonnemang som det är med PS+?

Nja, du ger bara intrycket av att vilja vinkla allting till nåt negativt.

Tyvärr gör de lika som PS+... "**Free Games Offer: For paid Gold members only. On Xbox One, active Gold membership required to play free games you’ve downloaded. Must download titles during designated window. Kinect and/or hard drive required for some games".

Ganska säker på att jag kunde köra Halo 3 även bär mitt gold var slut

Som du ser så gäller det bara Xbox One. Jag antar att de vill kunna erbjuda större titlar på XBO, så då blir de tvungna till att göra det till en prenumeration.

Medlem

Det här måste svida rejält för MS. De snålade på GPU och minne för att istället satsa på Kinect. Nu tar de bort Kinect. Nu är One bara en sämre version av en PS4. De måste sänka priset ännu mer.

399 USD är ca. 2615:- kronor, mycket billigare än PS4:an som går att få tag på för 3800:- nu på Elgiganten. Det billigaste Xbox 360-paketet kostar 1500:- och då får man två spel till.

Det här kan mycket väl bli ett lyckokast för Microsoft.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

399 USD är ca. 2615:- kronor, mycket billigare än PS4:an som går att få tag på för 3800:- nu på Elgiganten. Det billigaste Xbox 360-paketet kostar 1500:- och då får man två spel till.

Det här kan mycket väl bli ett lyckokast för Microsoft.

Lite konstig jämförelse då PS4 också kostar $399?

Medlem

Suck detta är ju som med sim city... nää det går inte köra xbox utan kinect det funkar inte.... sen poff går det helt plötsligt. .. blir så trött på när de ljuger sej blåa..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av walter_iego:

399 USD är ca. 2615:- kronor, mycket billigare än PS4:an som går att få tag på för 3800:- nu på Elgiganten. Det billigaste Xbox 360-paketet kostar 1500:- och då får man två spel till.

Det här kan mycket väl bli ett lyckokast för Microsoft.

Aldrig, aldrig någonsin har det gått att direkt köra växelkursen från USD till SEK för att få reda på priset. Hur kan det komma sig att folk inte lärt sig detta än?
För du vet... PS4 kostar också 399 USD. Anledningen för att det är högt pris i Sverige är bland annat pga hög efterfrågan.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

399 USD är ca. 2615:- kronor, mycket billigare än PS4:an som går att få tag på för 3800:- nu på Elgiganten. Det billigaste Xbox 360-paketet kostar 1500:- och då får man två spel till.

Det här kan mycket väl bli ett lyckokast för Microsoft.

...+ moms 3275 kr, + tullavgifter och annat. Den kommer nog kosta 3495 kr bundlat med spel (kanske Sunset Overdrive, om det är färdigställt då).

Medlem
Skrivet av IceMan:

Suck detta är ju som med sim city... nää det går inte köra xbox utan kinect det funkar inte.... sen poff går det helt plötsligt. .. blir så trött på när de ljuger sej blåa..

Har man verkligt sagt att den inte skulle funka utan kinect?Källa?

Medlem

Väntar fortfarande på den nordiska releasen!

KoP
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Du är ett troll i fårakläder, det är bara att erkänna. Alla kan se motiven bakom dina kommentarer.

Är det trollande att skriva om det nyheten handlar om nu?

Jag tycker att Xbox One blir mer attraktiv nu men du måste väl hålla med om att det är lite konstigt att de tvingats ändra nästan varenda policy de hade när de först presenterade konsolen?

Finns det någon information om hur "Games with Gold" kommer att fungera nu? Kommer man fortfarande äga spelen för all framtid eller kommer det att krävas ett aktivt abonnemang som det är med PS+?

Är det konstigt att dom tvingades ändra sin vision när majoriteten inte förstod den? Gamers är nog dom värsta trygghetsnarkomaner som finns.

Inaktiv

DEN BÄSTA NYHETEN NÅGONSIN,ETT GIVET KÖP UTAN KINECT:up::)

Skrivet av Margy:
Skrivet av walter_iego:

399 USD är ca. 2615:- kronor, mycket billigare än PS4:an som går att få tag på för 3800:- nu på Elgiganten. Det billigaste Xbox 360-paketet kostar 1500:- och då får man två spel till.

Det här kan mycket väl bli ett lyckokast för Microsoft.

Lite konstig jämförelse då PS4 också kostar $399?

Skrivet av Mockasin:
Skrivet av walter_iego:

399 USD är ca. 2615:- kronor, mycket billigare än PS4:an som går att få tag på för 3800:- nu på Elgiganten. Det billigaste Xbox 360-paketet kostar 1500:- och då får man två spel till.

Det här kan mycket väl bli ett lyckokast för Microsoft.

Aldrig, aldrig någonsin har det gått att direkt köra växelkursen från USD till SEK för att få reda på priset. Hur kan det komma sig att folk inte lärt sig detta än?
För du vet... PS4 kostar också 399 USD. Anledningen för att det är högt pris i Sverige är bland annat pga hög efterfrågan.

När man skriver så är det för att man antar att folk vet det. Så det är onödigt att påpeka detta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

399 USD är ca. 2615:- kronor, mycket billigare än PS4:an som går att få tag på för 3800:- nu på Elgiganten. Det billigaste Xbox 360-paketet kostar 1500:- och då får man två spel till.

Det här kan mycket väl bli ett lyckokast för Microsoft.

Totalt feltänk. PS4 har samma pris dvs 399 dollar.

Skrivet av Margy:
Skrivet av walter_iego:

399 USD är ca. 2615:- kronor, mycket billigare än PS4:an som går att få tag på för 3800:- nu på Elgiganten. Det billigaste Xbox 360-paketet kostar 1500:- och då får man två spel till.

Det här kan mycket väl bli ett lyckokast för Microsoft.

Lite konstig jämförelse då PS4 också kostar $399?

PS4 kostar inte 399 USD i Sverige. PS4 kostar 3800:- = Ca. 580 USD.

Det skiljer 181 USD.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar