Se Descent omgjort i Unreal Engine

Robot
Se Descent omgjort i Unreal Engine

Sol Contingency ska återberätta det klaustrofobiska rymdspelet med ny teknik.

#descent, #parallax-software, #volition-software, #thq, #saints-row-iv


Medlem
Se Descent omgjort i Unreal Engine

Ah, dit försvann många timmars nätverkande mot polare i högstadiets datorsal. Man fick vara snabb med nedstängningen då lärarn kom gåendes.

Medlem
Skrivet av klillas:

Ah, dit försvann många timmars nätverkande mot polare i högstadiets datorsal. Man fick vara snabb med nedstängningen då lärarn kom gåendes.

Fördelen med att vara lärare idag. Jag brukar spela med mina elever om de arbetar snabbt och får tid över. Önskar bara att de kunde uppskatta Quake II istället för att spela mobas hela tiden.

Känner mig som en relik.

Medlem

De får ta och förstärka/förbättra ljuset som energiprojektilerna kastar ut i sin omgivning. WIP, som sagt, så jag hoppas de gör det.

Inaktiv

Såååå....det går att göra replikor av spel med en annan grafikmotor...imponerande - och uttjatat.

Medlem

Ge mig minns gamla Descent när man lirade det. Körde med joystick där pitch och strafe va på styrknappen på toppen och panorera va på själva stickan i sig. Klockrent.

Medlem

Hade ingen aning om vad Descent var för något fören jag såg bilden/videon och då blev det en stark nostalgitripp till barndomen

Medlem

Uttjatat? Nja jag välkomnar remakes.
Skulle gärna vilja se många spel få sanna remakes, samma gamplay och handling men updaterad grafik.
Samt att kunna köras på modern hårdvara överhuvudtaget utan saker som dosbox.

Och nej, jag är ingen grafiknörd, men spel som skapades för små bildskärmar och skärmupplösningar som 400x300 ser rätt kassa ut på dagens 1080p full HD skärmar.

Medlem

Ända spelet på sin tid som hade en äkta 3d motor som dessutom hanterade portaler långt innan det var på tapeten.

Vore grymt kul med en fet remake!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag blev så ruskigt åksjuk av originalet så jag spelade det aldrig något vidare. Det och Mario kart till SNES som fick mig att vilja tokkräkas.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av klillas:

Ah, dit försvann många timmars nätverkande mot polare i högstadiets datorsal. Man fick vara snabb med nedstängningen då lärarn kom gåendes.

Fördelen med att vara lärare idag. Jag brukar spela med mina elever om de arbetar snabbt och får tid över. Önskar bara att de kunde uppskatta Quake II istället för att spela mobas hela tiden.

Känner mig som en relik.

Fuska in en lektion i spelhistoria i läroplanen och spela uteslutet quake 2 genom hela!

Medlem

Remake på Descent idag. Freespace imorgon? Snälla?

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Draug:
Skrivet av klillas:

Ah, dit försvann många timmars nätverkande mot polare i högstadiets datorsal. Man fick vara snabb med nedstängningen då lärarn kom gåendes.

Fördelen med att vara lärare idag. Jag brukar spela med mina elever om de arbetar snabbt och får tid över. Önskar bara att de kunde uppskatta Quake II istället för att spela mobas hela tiden.

Känner mig som en relik.

Fuska in en lektion i spelhistoria i läroplanen och spela uteslutet quake 2 genom hela!

Haha, det vettefan, man jag har använt scenarion i total war när vi talat om historiska slag.

Medlem

Flesta bra spel idag är ju gammla, så remakes är ju ofta bra.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Draug:
Skrivet av klillas:

Ah, dit försvann många timmars nätverkande mot polare i högstadiets datorsal. Man fick vara snabb med nedstängningen då lärarn kom gåendes.

Fördelen med att vara lärare idag. Jag brukar spela med mina elever om de arbetar snabbt och får tid över. Önskar bara att de kunde uppskatta Quake II istället för att spela mobas hela tiden.

Känner mig som en relik.

Fuska in en lektion i spelhistoria i läroplanen och spela uteslutet quake 2 genom hela!

Haha, det vettefan, man jag har använt scenarion i total war när vi talat om historiska slag.

Hahaha, det är ju faktiskt grymt!

Inaktiv

Gillar fortfarande introt till tvåan:

http://youtu.be/Vs4Rb58iJug

Soundtracket med

http://youtu.be/NnXT2IO367k

Medlem

- Jag säger nej.
Såg ingen större skillnad i grafiken.
Jag har originalen, som upprepade sig lite för mycket.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

- Jag säger nej.
Såg ingen större skillnad i grafiken.
Jag har originalen, som upprepade sig lite för mycket.

Såg du ingen skillnad i grafiken?

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av autograph:

- Jag säger nej.
Såg ingen större skillnad i grafiken.
Jag har originalen, som upprepade sig lite för mycket.

Såg du ingen skillnad i grafiken?
http://randomstupidity.webs.com/blog%20glasses%20smudged%20ed...

- Nej, jag såg ingen STÖRRE skillnad i grafiken.
Ja, jag har glasögon.


signatur

autograph

Åh, nostalgitripp så det stänker om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oh Descent, vilket höjdarspel!

Medlem

Kräksimulatorn Uppstår!


signatur

Nämen!

Medlem

Måste vara perfekt att köra med 3D-mus i det där!

Har en sån här själv, skärmen är samma som Logitech G-serien (samma mjukvara till den osv).

1
Skriv svar